- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Celblok H (SBS6)
Celblok H (SBS6)
Smallprint84
-
- 219 messages
- 1740 votes
Deze stond er ook nog niet tussen.
De gevangenisserie met Isa Hoes.
Een sterk 1e seizoen.
Korte synopsis:
Kapster Suzanne Kramer wordt al jarenlang mishandeld door haar man. Bij Suzanne slaan de stoppen door en ze pleegt een aanslag op haar man, maar wanneer ze betrapt wordt door haar dochter weet ze hem te redden. Suzanne zit haar voorarrest uit in Celblok H van P.I. de Banckert. In de gevangenis krijgt Suzanne te maken met een machtsstrijd tussen medegedetineerden Lex en Freddy en moet ze ongewild een keuze maken bij welk team ze zit met keiharde consequenties. Kiest Suzanne de juiste kant? En hebben haar keuzes wel plaats in het strenge en compromislose regime?
Isa Hoes en ook zeker Inge Ipenburg spelen erg overtuigend.
Ook verder met Eva van de Wijdeven, Mustafa Duygulu, Imanuelle Grives (van Alleen Maar Nette Mensen)
Wat vinden jullie ervan?
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Het doet iets te hard zijn best om Amerikaans over te komen, maar het is zeker een amusante serie. Tien afleveringen lang vechtende vrouwen, wat wil je nog meer? Eva van de Wijdeven is trouwens fantastisch als de lesbische pack leader.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Nou was het realisme in het eerste seizoen niet bepaald erg realistisch, maar het tweede seizoen maakt wel erg vreemde wendingen door.
Clapboy
-
- 311 messages
- 0 votes
Vond het eerste seizoen tot dusver het beste, voornamelijk door de briljant neergezette rol van Inge Ipenburg als Alexandra Holt.
Clapboy
-
- 311 messages
- 0 votes
3e seizoen is erg goed vind ik, loopt nog op SBS bij dit schrijven. Vond het tweede ietsje pietsje minder dan de eerste, misschien even wennen ook maar 3e seizoen is weer gelijk aan het eerste seizoen naar mijn smaak dan.
Vind de toevoeging van de nieuwe karakters erg goed gedaan, en Eva van de Wijdeven blijft ook geweldig net als Isa Hoes.
Clapboy
-
- 311 messages
- 0 votes
1e seizoen blijft voor mij persoonlijk het beste en meest realistisch. Vond het tweede en derde seizoen wat te veel over the top maar smaken verschillen natuurlijk.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
De lesbische relatie tussen Suus en Anouk wordt wel erg politiek correct en gezapig uitgewerkt voor zo'n onverbiddelijke serie. Op zich vind ik de spanning tussen Brinkhorst/Bergsma/Kramer/Vera Maas leuk aan dit seizoen, iedereen aan de top die de andere personages steeds dwingen om partij te kiezen. Dat komt lekker explosief bij elkaar. Maar toch: aan het einde van het seizoen erg veel oninteressante zijlijntjes die opeens de hoofdmoot zijn geworden...
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
(seizoen 4) 2.5*
Deze gevangenissoap heeft haar beste tijd gehad. De laatste reeks stuitert alle kanten op met Brinkhorst als een soort megalomane, psychopathische superschurk uit James Bond, maar die onverminderd invloed uitoefent op het reilen en zeilen in de gevangenis. Op zich is het leuk dat ze geprobeerd hebben om er een onvoorspelbaar seizoen van te maken, waarin het soms alle kanten op kan gaan omdat er verbondjes worden gesloten tussen de meest onwaarschijnlijke bondgenoten. Tot aan aflevering zeven (Paniek Knop) zijn ze op de goede weg, maar dan Brinkhorst een slap excuus om het echt alle kanten op te laten gaan. Ook de dramatische zijlijnen als de kanker van Maxime en de babywens van Boomer blijken vooral sentimentele opvulling. Ik weet niet of ik een vijfde seizoen nog een kans geef (en het lijkt waarschijnlijk dat die eraan zit te komen, met alle open eindjes.)
HollandGermany
-
- 80 messages
- 57 votes
Deze serie is een remake op het Australische Wentworth, een serie die écht geweldig is en zojuist met zijn zesde seizoen is begonnen. Na seizoen 4 vond ik ook dat het wel klaar is, maar 5 heeft mij bijzonder positief verrast. Brinkhorst (Ferguson) wordt er nog één seizoen ingehouden, om na een veroordeling voor de moord op Suus Kramer (Bea Smith) toch nog te proberen macht uit te oefenen op de gevangenen. Een rol die Pamela Rabe waanzinnig speelt. Maar wat mij echt pakte was de Sonja Stevens-lijn, ik wilde dolgraag weten of ze het nou gedaan had of niet. Antwoord: Ja, uiteraard had ze het gedaan. En zo was er zoveel meer. Steengoede serie.