- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Strain (FX)
The Strain (FX)
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
The Strain is an American vampire horror–drama television series that premiered on FX on July 13, 2014. It was created by Guillermo del Toro and Chuck Hogan, based on their novel trilogy of the same name. Del Toro and Hogan wrote the pilot episode, "Night Zero", which del Toro directed. A thirteen-episode first season was ordered on November 19, 2013.The pilot episode premiered at the ATX Television Festival in Austin, Texas, in early June 2014. The third episode, "Gone Smooth", will debut at the 2014 SDCC on July 25.
A thriller that tells the story of Dr. Ephraim Goodweather, the head of the Center for Disease Control Canary Team in New York City. He and his team are called upon to investigate a mysterious viral outbreak with hallmarks of an ancient and evil strain of vampirism. As the strain spreads, Eph, his team, and an assembly of everyday New Yorkers, wage war for the fate of humanity itself.
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
Zojuist de pilot gezien. Ziet er veelbelovend uit met een andere invalshoek op vampieren/zombies.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
De boekenserie vind ik aan de matige kant, maar op tv komt het wel goed tot leven. Misschien komt het omdat Del Toro de pilot zelf geregisseerd heeft. We zullen zien of het niveau de verdere afleveringen goed blijft.
BananenMan1982
-
- 99 messages
- 62 votes
De boekenserie is inderdaad niet sterk. Is eigenlijk ook gewoon een script omgeschreven naar een boek.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Eerste aflevering was tof om te zien....ja ik denk dat dit een leuke serie gaat worden.
De horror dingetjes in de eerste aflevering zag er goed uit....na de explosie van horrorseries van de laatste jaren ben ik benieuwd of deze zich kan meten met bijvoorbeeld American Horror Story.
Ik heb goede hoop en ben best positief hier over.
Actarus
-
- 502 messages
- 2284 votes
Zojuist de pilot bekeken en heb echt zin gekregen op het vervolg!
De horror en de special effects zijn lekker, Del Toro aan het roer...ben echt benieuwd!
appearingink
-
- 57 messages
- 0 votes
Maar is het ook eng? En de karakters, de acteurs? Hoe zijn die?
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ben nu de pilot aan het kijken, ben benieuwd 
3 2 1 cut
-
- 1064 messages
- 98 votes
Bezig met de 2e aflevering. Topserie (tot nu toe). Leuke acteurs ook (Hoera ! Sam Gamwise - Sean Astin en Filch - David Bradley uit Harry Potter bv).
Er is sfeer, er is Del Torro, er zijn links met Aasgieren van Dan Simmons, de Special Effects zijn reëel, afwisselend en een goed verhaal.
Sausje Marilyn Manson Gothic, WO II, randjes Stephen King enz.. En zeker op z'n tijd Creepy, vleugjes Gore..
Mjummie !
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik heb de eerste 4 gezien en ben ook zeer tevreden tot nu, lekker creepy allemaal 
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Ik heb de eerste 3 afleveringen gezien en ondanks dat het gegeven veel potentie heeft vind ik het er nog niet echt helemaal uit komen. Soms erg rommelig en echt spannend of eng is het zelden. Je ziet het meeste wel van ver aan komen. De serie mist dus een beetje verrassingen. De gore is prima en ook de cast is ok dus ik blijf het nog wel even volgen. Maar echt overtuigd ben ik nog niet.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Rommelig??? Niets van gemerkt...iets spannender had het van mij ook gemogen maar de gore maakt een hoop goed.
Ben benieuwd naar de finale aflevering en hoop dat er een tweede seizoen komt......zal haast wel denk ik.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Nu 7 afleveringen gezien en het wordt al een stuk beter. Misschien moest ik er nog even in komen. De gore is prima en het is nu geregeld spannend. Prima acteurs over het algemeen.
Hoop alleen dat we wel een beetje een vaste routine in de cast gaan zien. Elke serie heeft toch wel een vaste lijn met hoofdrolspelers, dat is bij The Strain nog niet echt zo.
tattoobob
-
- 8198 messages
- 2562 votes
Leuke finale aflevering...het bouwt zich allemaal rustig op...genoeg ruimte voor in ieder geval een tweede seizoen...ik heb er in ieder geval zin in,en nu op naar het nieuwe seizoen van AHS!!!
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
In tegenstelling tot de rest schijnbaar vond ik de eerste 6 of 7 delen het best. Een beetje mysterie bevalt me beter. Daarnaast wordt het plot steeds ongeloofwaardiger net als het acteerwerk. Ook nogal slap dat er eerst een flinke dreiging uitging van de leech vampieren, nu is het slechts slachtvoer dat aan de zijlijn blijft wachten tot zn mede vampier geslacht wordt en vervolgens zelf geslacht kan worden. Dat terwijl ze in het begin van de serie een behoorlijke snelheid en kracht hadden. Ook de hele geheimhouding van de infectie begint een ongeloofwaardig zijplot op te leveren. Jammer, was hier in het begin verslaafd aan. Ook een jammerlijke anticlimax van een seizoen finale trouwens...
bertito
-
- 208 messages
- 0 votes
De eerste aflevering bekeken, en ik vond het bagger. Elke keer als het spannend wordt gaat het verhaal weer een zijpad in, naar huwelijksproblemen enzo. De strain zelf vond ik ook echt niet interessant, van vleermuis tot pier...overdone en niet intrigerend. Ik weet niet of ik hiermee doorga. Het algehele niveau is ook wel erg laag over het algemeen, de effecten zijn belangrijker dan wat ze betekenen. En ongeloofwaardig! Komt er een vliegtuig aan op JFK waar geen teken van leven uitkomt, en men zoekt het op zijn dooie gemaktje uit...
Jo1990
-
- 121 messages
- 630 votes
Komt er een vliegtuig aan op JFK waar geen teken van leven uitkomt, en men zoekt het op zijn dooie gemaktje uit...
Tsja, ze deden voorzichtig omdat er mogelijk een epidemie heerste in het vliegtuig.
Ik vind dit een hele goede serie. Het combineert horror met een stuk drama, net als in Walking Dead. Persoonlijke problemen horen er nou eenmaal bij en hierdoor wordt het een stuk realistischer. Hierdoor hecht je je ook meer aan karakters waardoor een kill extra hard overkomt. Heb hier dus geen moeite mee. Nu laten ze de situatie zien voordat de wereld naar de donder gaat, vanaf het begin. Dat vind ik wel prettig, denk dat het in de volgende seizoenen een hele apocalyptische sfeer wordt. Enige minpunt vind ik de eindbaas die er erg nep uit ziet. Maar ik denk dat het budget hiervoor op was om dit ook er goed uit te laten zien. Beetje Power-Rangers achtig, maar ach niet het belangrijkste.
bertito
-
- 208 messages
- 0 votes
Tsja, ze deden voorzichtig omdat er mogelijk een epidemie heerste in het vliegtuig.
Ze hadden ook vergiftigd kunnen zijn met gas, of zuurstofgebrek, decompressieziekte?, en dan open je het vliegtuig toch zo snel mogelijk? Zelden zo'n domme pilot gezien....
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik wil zo snel mogelijk de laatste 2 afleveringen zien en dan naar seizoen 2. vind het zo geweldig 
Thorongil
-
- 1619 messages
- 690 votes
Vanaf volgende week zondag in Vlaanderen op 2BE te zien na de laatste aflevering van seizoen 4 van Game Of Thrones. Ben benieuwd.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Vanaf volgende week zondag in Vlaanderen op 2BE te zien na de laatste aflevering van seizoen 4 van Game Of Thrones. Ben benieuwd.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Uiteraard.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Zal wel ergens weer in de zomer beginnen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Nu begonnen aan seizoen 2 bevalt me gelijk goed, lekker creepy en duister. Vooral Richard Sammel als Thomas Eichorst, blijft erg goed.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik zag dat ze verder waren gegaan. Heb direct ff afl1, 2, 3 binnen gehaald.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik zag dat ze verder waren gegaan. Heb direct ff afl1, 2, 3 binnen gehaald.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Dat is zeker tof
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Kende deze serie wel, maar heb nooit echt de motivatie gehad om erachter aan te gaan. Maar aangezien FOX vandaag met deze serie is begonnen toch de pilot maar even meegepikt, en ik moet zeggen: Erg leuk!... Fijne, herkenbare, cast, een mysterieus concept, af en toe lekker spannend, en ook wat leuke humor. Dit ga ik wel verder kijken. Toch wel een fijne zender dat FOX. Zowat de enige zender waar ik nog regelmatig naar kijk. The Walking Dead, The Strain, binnenkort nog Robert Kirkman's Outcast, en ook nog series zoals Vikings. Zou ook een goede zender zijn voor als The 100 nou eens naar Nederland komt.