• 178.000 movies
  • 12.205 shows
  • 33.974 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.211 votes
Profile

Wayward Pines

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Een nieuwe serie, een soort Twin Peaks

Cast:

Matt Dillon as Secret Service Agent Ethan Burke

Carla Gugino as Kate Hewson, one of the disappeared agents and Ethan's former lover

Melissa Leo as Pam, a nurse at Wayward Pines Hospital

Toby Jones as Dr. Jenkins, a psychiatrist at Wayward Pines Hospital

Juliette Lewis as Beverly, a bartender who bonds with Ethan

Terrence Howard as Sheriff Arnold Pope

Reed Diamond as Harold Ballinger, a toymaker

Tim Griffin as Adam Hassler, Ethan's boss

Shannyn Sossamon as Theresa Burke, Ethan's wife

Charlie Tahan as Ben Burke, Ethan and Theresa's son

Wayward Pines - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Een trailer:

Beschrijving van YouTube:

Based on a best-selling novel and brought to life by suspenseful storyteller M. Night Shyamalan ("The Sixth Sense"), WAYWARD PINES is an intense, mind-bending 10-episode thriller starring Academy Award nominee Matt Dillon ("Crash") as a Secret Service agent on a mission to find two missing federal agents in the bucolic town of Wayward Pines, ID. Every step closer to the truth makes him question if he will ever get out of Wayward Pines alive. The all-star cast also includes Academy and Emmy Award winner Melissa Leo ("The Fighter"), Academy Award nominee Terrence Howard ("Crash," "Hustle & Flow"), Carla Gugino ("Entourage"), Shannyn Sossamon ("How to Make It in America"), Toby Jones (the "Harry Potter" franchise) and Academy Award and Emmy Award nominee Juliette Lewis ("Cape Fear").

Coming in 2015 to FOX!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

In Overigen > Televisie > Wayward Pines kw:

Wayward Pines is een Amerikaanse serie die in 2014 in première ging op FOX.

Geheim agent Ethan Burke komt in de landelijke stad Wayward Pines, Idaho, op een missie om twee vermiste federale agenten te vinden. Maar in plaats van antwoorden, lijdt zijn onderzoek slechts tot meer vragen. Wat is er mis met Wayward Pines? Elke stap dichter bij de waarheid neemt Ethan verder van het leven dat hij kende, van de echtgenoot en vader die hijwas, totdat hij de angstaanjagende realiteit dat hij misschien wel nooit levend uit Wayward Pines kan vertrekken

Bron:

Wayward Pines | Serie | MijnSerie

Wayward Pines (TV Mini-Series 2015) - IMDb

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10314518_758389264223773_2036734124584668971_n.jpg?oh=9da6bc176d991cdd0281779e3ff9eb9a&oe=55BACBF5&__gda__=1433827779_0c2473cef3890454f5a836a357e4b21c

Spetie

• 38871 messages
  • 8146 votes

Dat is een foto van de serie Sleepy Hollow, niet van deze serie, 606

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Spetie wrote:

Dat is een foto van de serie Sleepy Hollow, niet van deze serie, 606

ga het aanpassen, google gaf dit als resultaat.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Ziet er interessant uit.

Met Shyamalan wordt het in ieder geval iets aparts.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Wie weet precies de datum dat het start op Fox ?

ZZ TOP

• 507 messages
  • 2187 votes

Eerste aflevering net begonnen op FOX

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Buitengewoon suf. Na 1 aflevering al mee gekapt.

paradis

• 79 messages
  • 136 votes

Interessante serie. 3 afleveringen gezien en ik blijf het voorlopig zeker volgen.Het heeft iets weg van the killing, lost en twin peaks.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ja, maar dan 5 keer slechter.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

4 afleveringen gezien. Het is wel oké. Beetje ongeloofwaardig en overdreven maar wel vermakelijk. Een combinatie van Lost en Twin Peaks maar zonder de sfeer en surrealisme van Twin Peaks.

Confusie

• 667 messages
  • 0 votes

Had er nog niks van gezien.

Gisteren even het grootste gedeelte van de marathon op Fox meegepikt en valt niet tegen man.

Zeker wel goed.

Erg sterk hoe in deze eerste vijf afleveringen met een aantal twists geleidelijk aan duidelijk wordt wat er nou precies aan de hand is.

Op naar het vervolg dus, hier vanaf nu trouwe kijker.

Een vergelijking met Twin Peaks is overigens wellicht snel gemaakt maar zelf deed het me vooral erg aan King denken, ergens beetje Langoliers idee.

Zeker nice en sfeervol.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Deze serie komt wat rommelig op gang vind ik, maar vanaf aflevering 4 krijgt de serie wat meer structuur en een eigen identiteit. De serie heeft mij inmiddels te pakken en ik heb gisteravond aflevering 8 gekeken. Goede serie dus, al vliegt het af en toe even uit de bocht, maar dat vergeef ik ze.

Toevallig ben ik een aantal maanden geleden voor het eerst in mijn leven begonnen aan Twin Peaks, maar ben na aflevering 7 gestopt. Wayward Pines doet mij in de verste verte dan ook niet aan Twin Peaks denken. Ik zie sommige ook zeggen dat dit een beetje op Lost lijkt. Ook hier ben ik het niet mee eens.

Dat Twin Peaks en Lost beide onder het genre Mystery vallen wil voor mij niet zeggen dat het daardoor dan ook maar meteen een beetje aan Wayward Pines doet denken. Het gegeven geïsoleerd dorp/eiland of wat dan ook kennen we ja, maar dat is dan ook de enige overeenkomst. Anders kun je ook wel zeggen dat deze serie doet denken aan de film The Village (2004) en Mulholland Dr. (2001).

Ik geef 4 sterren

Norman Mailer

• 873 messages
  • 657 votes

Het slot van Wayward Pines doet vermoeden dat men een tweede seizoen niet op voorhand uitsloot. Een onzalig idee, afdoende flauwekul voor één seizoen mijns inziens.

FlorisV

• 1854 messages
  • 795 votes

Ik ben verslaafd geraakt aan deze serie. Ik was gewaarschuwd voor ongeloofwaardigheid en flauwekul maar vond dit alleszins meevallen en was vooral geboeid. Het zijn ook niet de minsten die hieraan meegewerkt hebben: M. Night Shyamalan en de Duffer Brothers (de makers van Stranger Things). Gugino kende ik van Watchmen en Dillon had ik al een tijd niet meer gezien. Prima acteurs en in het tweede seizoen mag Jason Patric schijnen, een onderschat acteur.

Aanrader! Wie dit soort series leuk vind, kan mogelijk ook Persons Unknown, Doll House en Lost waarderen.

Donkerwoud

• 8661 messages
  • 3940 votes

S2 (2*)

Wat meer vormvast dan het eerste seizoen; nu is het duidelijk een cheesy SF-dystopie over een afgesloten gemeenschap met een mogelijke catastrofe op de achtergrond. Het werpt best interessante ideeën op over de relatie tussen mensen/abbies en het totalitaire regime in Wayward Pines, maar helaas blijkt het plot zelf een chaotisch rotzooitje zonder duidelijke focus. Hoofdrollen uit het vorige seizoen worden bijrollen, terwijl piepkleine bijrollen opeens heel belangrijk worden. Zelfs in de laatste afleveringen worden er nog karakters geïntroduceerd!? De imposante kaaklijn van Matt Dillon is inmiddels verruild voor de iets minder expressieve kinnebak van Jason Patric. Toby Jones en Hope Davis krijgen weer de ruimte om hun (semi-) schurkenrollen op te pakken. Eeuwig B-acteur Djimon Housou kijkt bedenkelijk en roept nerveuze dingen. Misschien zijn de Abbies het meest charismatisch van alle acteurs, zeker omdat ze in dit seizoen best sympathiek blijken. Al had juist die invalshoek best wat chiquer gekund, want nu raakt het ondergesneeuwd onder allerlei soaperige verwikkelingen over overspel en verraad.

FlorisV

• 1854 messages
  • 795 votes

Donkerwoud wrote:

S2 (2*)

Wat meer vormvast dan het eerste seizoen; nu is het duidelijk een cheesy SF-dystopie over een afgesloten gemeenschap met een mogelijke catastrofe op de achtergrond. Het werpt best interessante ideeën op over de relatie tussen mensen/abbies en het totalitaire regime in Wayward Pines, maar helaas blijkt het plot zelf een chaotisch rotzooitje zonder duidelijke focus. Hoofdrollen uit het vorige seizoen worden bijrollen, terwijl piepkleine bijrollen opeens heel belangrijk worden. Zelfs in de laatste afleveringen worden er nog karakters geïntroduceerd!? De imposante kaaklijn van Matt Dillon is inmiddels verruild voor de iets minder expressieve kinnebak van Jason Patric. Toby Jones en Hope Davis krijgen weer de ruimte om hun (semi-) schurkenrollen op te pakken. Eeuwig B-acteur Djimon Housou kijkt bedenkelijk en roept nerveuze dingen. Misschien zijn de Abbies het meest charismatisch van alle acteurs, zeker omdat ze in dit seizoen best sympathiek blijken. Al had juist die invalshoek best wat chiquer gekund, want nu raakt het ondergesneeuwd onder allerlei soaperige verwikkelingen over overspel en verraad.

Ik ben benieuwd. Zal eventueel mijn recensie over S2 nog geven. Ik denk zeker dat de serie in het eerste leunde op Gugino en Dillon en die vervang je niet zomaar, sowieso qua looks maar ze kunnen ook goed acteren...wel vind ik Patric een hoog kaliber acteur. Check bijvoorbeeld de film Narc. Als het puur om de kaaklijn moet gaan, doe dan Bruce Campbell .

W.b. Djimon Housou: Blood Diamond is ZEKER geen B-film! En Gladiator ook niet toch.

Ik snap iig niet waarom die slimmerik van een Pilcher gewoon een virus ontwikkeld dat alle Abbies uitmoordt. Maar ja dat is misschien voor het laatste seizoen hehe...

FlorisV

• 1854 messages
  • 795 votes

Ik heb het 2e seizoen ook met plezier afgekeken. Het is niet te vergelijken met het eerste omdat het hier niet meer om het mysterie draait. Wel denk je aan het einde: waarom hebben ze dit niet eerder gedaan...

De zijlijntjes in het plot overtuigen niet altijd, zoals het overspel, maar de echte dreiging houdt het interessant.

Het laat op zich wachten maar mogelijk komt er toch een 3e seizoen. Met Fox weet je het nooit...

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.