• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.802 votes
Profile

Gotham (FOX)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

http://i62.tinypic.com/2ns7wi8.jpg

A new recruit in Captain Sarah Essen's Gotham City Police Department, Detective James Gordon is paired with Harvey Bullock to solve one of Gotham's most high-profile cases ever: the murder of Thomas and Martha Wayne. During his investigation, Gordon meets the Waynes' son, Bruce, now in the care of his butler Alfred, which further compels Gordon to catch the killer. Along the way, Gordon must confront gang boss Fish Mooney, as well as many of Gotham's future villains, such as Selina Kyle and Oswald Cobblepot. Eventually, Gordon is forced to form an unlikely friendship with Bruce, one that will help shape the boy's future in becoming the Dark Knight.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ben heel content, zelfs een beetje hyped. Ik had het meer Smallvill-achtig verwacht maar niets is minder waar. Sfeer lijkt gritty en dark genoeg zoals het Batman betaamd, visueel zeer solide, fijne cast en ook sterk design. De throwback style bevalt me wel en de serie lijkt iets heel interessants te doen met het Batman universum. Batman lore, mooie jongen mensen, visueel meer dan aardig, 13 episodes en sterk design. Count me in, en verwacht dat het prima kan concurreren met Arrow en misschien wel meer. Pretty fucking sweet!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Hoorde pas daarstraks van het bestaan van de reeks, maar dit kan inderdaad wel eens interessant zijn. Aangenaam verrast ook door McKenzie, dacht dat hij zijn O.C. imago nooit ging kwijt raken

YAH87

• 230 messages
  • 0 votes

Ben nog niet helemaal overtuigd, wel valt het over het algemeen reuze mee op basis van de trailer. De donkere, grimmige en realistische toon kan goed uitpakken voor een setting als Gotham, zoals reeds bewezen in de films, en verwacht hetzelfde op de buis. Vraag me wel af of de serie boeiend genoeg kan zijn voor een gehele (en evt. meerdere) seizoen(en) met Gordon als hoofdpersoon en enkele personages nog in hun kinderschoenen.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Metalfist wrote:

Aangenaam verrast ook door McKenzie, dacht dat hij zijn O.C. imago nooit ging kwijt raken

Is ie volgens mij al kwijtgeraakt met Southland.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Fijne hints naar Penguin (links), Joker (boven), Riddler (rechts) en Catwoman (onder) .

https://pbs.twimg.com/media/BnOsGuhCYAAHFkO.jpg

rayman

• 257 messages
  • 0 votes

Ben heel benieuwd naar deze serie, trailer ziet er leuk uit, met een nog heel jonge Catwoman, Penguin en Riddler.

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Ik ben ook heel benieuwd

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik ben wel positief. Sfeer is wat duisterder dan verwacht. Het concept werkt ook beter dan verwacht (ook de 'jonge' counterparts van wie we kennen uit de de comics zijn qua design en cast spot on), ondanks dat de outcome voor comiclezers (en niet-lezers eigenlijk ook) al vaststaat. De comic book trappings en references zijn erg sterk geïntegreerd (hoop dat ze nog wat minder obvious en low-key worden). Ook erg positief is dat Gotham min- of meer een slow-burning pace hanteert. Fijne cast ook, sinds the OC al een zwak voor McKenzie en doet het toch erg goed en van Smith als Fish Mooney zie ik mezelf niet moe worden (ook een van de vele tekenen dat de serie zijn eigen pad wil volgen). Er is enige onzekerheid over zaken maar dat is puur afhankelijk van de showrunners. De voortekenen zijn goed.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Minder enthousiast over eerste aflevering. Serie heeft tot nu toe weinig nieuws te melden. Hopen dat dit slechts een introductie was en dat serie vanaf volgende week wat origineler voor de dag komt

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Best aardige pilote. Vooral het sfeertje in Gotham ziet er goed uit.

jokemeistah

• 121 messages
  • 741 votes

Heel veel easter eggs aanwezig.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Ben ook heel benieuwd.....ff wachten tot er wat meer episodes beschikbaar zijn en dan ga ik er ook aan beginnen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Na drie afleveringen nog steeds erg enthousiast. Goede rode draad, voelt niet aan als een standalone, doet hele interessante dingen met het Batman universum en werkt goed als prequel en dan ook nog de uitmuntende easter eggs.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2562 votes

Paaseieren . Even zonder gekheid, dat zijn in het geval van Gotham referenties naar de comics.

Ja ik had me bericht verwijderd....ik denk laat ik eerst maar even googelen.

Helemaal duidelijk nu

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

tattoobob wrote:

(quote)

Ja ik had me bericht verwijderd....ik denk laat ik eerst maar even googelen.

Helemaal duidelijk nu

Ik ook nu.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Aantal afleveringen opgewaardeerd naar 22.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Wel erg veel. Maar moet zeggen ben ook stuk enthousiaster. Aflevering 1 was echt een introductie. Daarna wordt het toch wel al een pak interessanter. Vooral onze vriend de Pinguïn vind ik tamelijk briljant.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Is dit wel de moeite voor de fans van Batman en het Batman universum? Klinkt zeer interessant.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Zonder twijfel.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

5 januari pas weer. Hadden ze van mij anders mogen oplossen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Hoe?

schumacher

• 4554 messages
  • 4257 votes

Geen slechte serie maar echt de top vind ik nu ook niet.

Ik ga wel blijven verder kijken.

EVIL '84

• 415 messages
  • 294 votes

Goede serie waar ik elke week weer naar uitkijk. Geeft een leuke twist aan wat er voor de komst van Batman zoal gebeurde in Gotham City. Je volgt detective Gordon vanaf het begin van zijn carierre, je ziet Bruce Wayne opgroeien met het verlies van zijn ouders, en je komt achter de achtergronden van diverse Batman villains die hun carriere nog aan het opbouwen zijn in de onderwereld (Pinguin) of nog geen badguys zijn (Catwoman, Pioson Ivy, Ridler, Scarecrow en Harvey Dent/two-face). De serie volgt niet altijd de bekende achtergronden van de personages, zo is Pinguin geen dik, grotesk figuur die gek is van vogels en met een paraplu mensen uitschakelt. Maar deze twists maakt het ook alleen maar interessanter vind ik.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Het meest cruciale moment van de serie was dus aangebroken deze week. De introductie van The Joker, en wat was de executie toch goed. Erg goed geacteerd ook van Monaghan. En wat is Baccarin toch betoverend met niet-kort haar (looking at you Homeland).

Nog steeds erg tevreden met de show, show biedt veel extra's als comiclezer zijnde en toch wel erg fijn om doodgegooid te worden met origin stories. Alleen Barbara mag z.s.m. vertrekken, hier gaan ze toch wel de mist in.

rkdev

• 216 messages
  • 610 votes

Kan het alleen maar met je verhaal hierboven eens zijn Naomi. Indrukwekkend hoe The Joker werd geïntroduceerd. Hij speelt de rol een beetje als een mix tussen hoe Nicholson en Ledger het speelden, Creapy.

De serie heeft me nog niet teleurgesteld tot nu toe en ben erg benieuwd naar de ontwikkeling van Bruce Wayne. Ook benieuwd of de andere 'badguys' straks ook grotere rollen gaan krijgen zoals Pengiun dat al vanaf het begin heeft.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Waarom staat Gotham vanavond niet in de tv gids ? afleveringen zijn toch niet klaar ?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Geweldige aflevering. Erg tof hoe ze de hele onuitputtelijke line van Red Hoods in één eisode wisten te stoppen, inclusief Joker references. Fish heeft eindelijk weer eens een geweldige scene, de move on Bruce is veelbelovend en zorgt voor een nieuwe 'dreiging' en het Alfred ding was wel sterk, al is de uitkomst wel voorspelbaar natuurlijk. De serie is echt met een sterke run bezig, laatste vier episodes zijn echt héél goed.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Heb de eerste zes episodes gezien en vanaf het eerste moment geboeid. Erg vet sfeertje en leuk om de crimi's in hun jonge jaren te zien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.