• 177.976 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.057 votes
Profile

Silicon Valley

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Silicon Valley is an American sitcom that centers on six programmers who are living together and trying to make it big in Silicon Valley.[1][2] The series premiered April 6, 2014, on HBO. The first season will consist of eight episodes.On April 21, 2014, HBO renewed the series for a second season.

After Mike Judge graduated from UCSD with a degree in physics, his first job was as a programmer working on the F-18 fighter. In 1987 he moved to the Silicon Valley region of Northern California and joined Parallax, a startup video card company with about 40 employees. Disliking the company's culture and his colleagues ("The people I met were like Stepford Wives. They were true believers in something, and I don't know what it was"), Judge quit after less than three months, but the experience gave him the background to later create a show about the region's people and companies.

Filming for the pilot of Silicon Valley began on March 12, 2013, in Palo Alto, California. HBO green-lit the series on May 16, 2013.

BRON: Wikipedia

Viel me op dat hier nog geen topic over was. Tot dusver vind ik het een verassende serie die weleens tot mijn favorieten kan gaan behoren. Al is het alleen al omdat de altijd briljante T.J. Miller erin meespeelt.

Threeohthree

• 5557 messages
  • 2931 votes

Hier dan ook maar even een berichtje plaatsen en vermeldden dat het inderdaad een heerlijk frisse en ook intelligente sitcom is. Ook wel te verwachten natuurlijk van HBO. Heeft ook zeker de potentie om tot mijn persoonlijke favoriete sitcoms te gaan behoren.

Geweldige 'twist' ook in de laatste episode, geeft volgens mij ook perfect weer hoe dat wereldje in elkaar zit. (het feit dat peter greggory enkel investeert in Pied Piper om Gavin Belson te treiteren)

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Haha ja die ongemakkelijkheid zoals je het verwacht bij programmeurs. Ik ben benieuwd waar deze serie naartoe gaat werken.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Erg leuke serie die me op de een of andere manier tot nu ontgaan was. Goede delivery van grappen en overtuigend acteerwerk. De ongemakkelijke situaties zijn haast voelbaar, en sinds tijden weer echt enkele keren dubbel gelegen om grappen. Blij dat in april al weer seizoen 2 begint.

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Seizoen 2 is inmiddels bezig en belooft voor mij veel goeds te worden. De opbouw is wellicht wat typisch, maar de setting waarin het zich afspeelt blijft interessant. Miller blijf ik een ondergewaardeerde acteur vinden, 1 van de betere komedieacteurs als je het mij vraagt (check ook maar eens Carpoolers (IMDB), een serie die ook te weinig lof heeft gekregen).

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Het wordt met de week briljanter. Geweldige serie.

Jitse

• 140 messages
  • 698 votes

Leuke serie!

Jitse

• 140 messages
  • 698 votes

Leuke serie!

Biosguru

• 1557 messages
  • 5096 votes

Hier nog een fan. Het is grappig en zit ook nog eens erg mooi in elkaar. Fijne verhaal details die later alsnog cruciaal blijken te zijn. Leuk, de personage's zijn ook fijn uitgewerkt. Zoals de Satanist Gilfoyle die zijn server Anton noemt, naar Anton LaVey de Satanist.

Ik zal een oude knar zijn, maar het deed me het laatste seizoen aan de Young Ones denken. Een paar keer echt dubbel gelegen van het lachen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.