• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Axe Cop

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

In Overigen > Televisie > Welke series kijk jij?:

Axe Cop

Heb er nu 3 afleveringen van gezien en het is echt geniaal. Qua animatie ergens tussen oude Bat Man tekenfilms en Redline. Bedacht door een 5 jarig jongetje, met grote hulp van zijn 28 jarige broer.

De grote troef van de serie is dat bizarre, onlogische dingen heel "gewoon" behandeld worden. Nick Offerman doet de stem van Axe Cop, want gewoon, hij heeft een bijl en dat is cool. Ken Marino doet de stem van Flute Cop, want hij heeft een fluit en dat is leuk. Als vervoermiddel hebben ze naast de gebruikelijke auto ook nog een dinosaurus met Jetpack, die hun de ruimte in kan vliegen, mocht dat nodig zijn. Samen vechten ze onder andere tegen vliegende zombies, Adolf Hitler en een boosaardige drol. Ok maak hier voorlopig gene tiopic voor, maar het is zekker de moeite waard als je van onzin houdt, zonder enige duidelijke mythologie of verklaring.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Het ziet er echt grappig uit, doet mij wat denken aan Venture Bros van Adult Swim. Ik hou wel van zulke absurde series. Harvey Birdman Attorney at Law is één van mijn favoriete animatieseries aller tijden. Als je die niet kent dan moet je die zeker ook eens bekijken.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Fox probeert momenteel inderdaad wanhopig het succes van Adult Swim te kopieren. Zonder veel succes, maar Axe Cop rules! Ook veel popculture references trouwens, die zonder veel logica opeens in een aflevering opduiken.

harvey Birthman heb ik wel eens gezien, maar nooit volledig. Naast Axe Cop, die alweer hard opschiet vandaag (15 mins per aflevering) ben ik ook met Frisky Dingo bezig, ook al zo vreemd.

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Ik ga het zeker checken. Frisky Dingo juist ook even opgezocht. Vreemd inderdaad. Het leuke aan dit soort series is het tempo, er zijn zoveel grappen in een relatief korte periode waardoor het altijd wat druk is, maar daar hou ik wel van, vandaar dat Birdman mij zo goed ligt. Pure chaos.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Behalve tekenstijl en lengte per aflevering, lijkt t verder op frisky dingo? Qua awkwardness enzo?

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

Inland Rabbit wrote:

Axe Cop

(embed)

Hoor ik daar Nick Offerman Ziet er leuk uit, die komt op mijn lijstje

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Eerste twee afleveringen gezien en is inderdaad beat grappig! Die droge stem van Nick Offerman is geniaal voor Axe Cop! Het tempo ligt hoog, grappen volgen snel achter elkaar op. En mooie korte afleveringen voor tussendoor.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Respekked wrote:

Behalve tekenstijl en lengte per aflevering, lijkt t verder op frisky dingo? Qua awkwardness enzo?

Nee totaal niet. ik verdenk Nick Offerman er sterk van zijn eigen lines te schrijven, want het dialoog is echt voor zijn delivery geschreven. Totaal niet bewust van sociale standaards en tegelijk de onschuld zelve. Axe Cop is de held, dus doet uit principe nooit echt iets verkeerd.

Een middagje babbysitten met Axe Cop ging bijvoorbeeld zo;

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

Inmiddels 3 afleveringen gezien, echt geniaal! Jammer dat een aflevering zo kort is Trouwens, Axe Cop mag toch wel zijn eigen topic of is een aflevering daar te kort voor?

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

ik denk niet echt dat er voorwaarden zijn voor een serie om er een topic over te openen, dus ga je gang als je zin hebt

depri83

• 6802 messages
  • 1490 votes

Paar afleveringen gezien van Axe Cop, echt geweldig droog en bizar.

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

Ah, mooi. Het is overgezet Geweldige serie tot nu toe! Jammer genoeg zit dit seizoen er alweer op, ik hoop op een tweede, maar hier is helaas nog niets over bekend.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Om al die filmpjes die hier voorbij zijn gekomen, heb ik nog geen moment gelachen, dus ik laat dit maar schieten. Vind Offerman ook totaal niet passen bij Axe Cop. Veel te monotone delivery. In Parks & Rec werkt dat, maar hier niet.

Respekked

• 6286 messages
  • 1228 votes

Loop ook nog niet heel warm, maar wil t wel een aflevering proberen.

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

JustMike wrote:

Jammer genoeg zit dit seizoen er alweer op, ik hoop op een tweede, maar hier is helaas nog niets over bekend.

Eerste seizoen was 12 afleveringen? Kan nergens iets officieels vinden namelijk..? En kan niet meer dan 12 afleveringen vinden om te kijken.

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

AHWA wrote:

Om al die filmpjes die hier voorbij zijn gekomen, heb ik nog geen moment gelachen, dus ik laat dit maar schieten. Vind Offerman ook totaal niet passen bij Axe Cop. Veel te monotone delivery. In Parks & Rec werkt dat, maar hier niet.

Ik vind Offerman wel passen bij Axe Cop, hij is droog genoeg en erg grappig. Zoals eerder hier al was opgemerkt: het lijkt alsof hij de grappen zelf schrijft. Ze passen bij hem! Maar ik denk dat als de trailers je niet echt nieuwsgierig maken, dat dit geen serie voor jou is. Al zou je natuurlijk een afleveringen kunnen proberen, ze duren maar 10 minuten

freek_93 wrote:

(quote)

Eerste seizoen was 12 afleveringen? Kan nergens iets officieels vinden namelijk..? En kan niet meer dan 12 afleveringen vinden om te kijken.

Wikipedia. Het kan natuurlijk zijn dat dit niet klopt, maar volgens mij wel. de laatste aflevering (van dit seizoen) is uitgezonden op 30 november.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.