- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Carrie Diaries
The Carrie Diaries
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Carrie Bradshaw is in her junior year of high school in the early 1980s. She asks her first questions about love, sex, friendship and family while navigating the worlds of high school and Manhattan.
Pilot gezien (deze is in januari van dit jaar uitgezonden in de VS) en kon mij eigenlijk wel bekoren, vooral dankzij een imponerende AnnaSophia Robb.
Seizoen 1 heeft 13 afleveringen en een tweede seizoen is aanstaande.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Volgens mijn vrouw is dit echt iets voor mij, maar ik ben er nog niet aan toegekomen. Staat wel op de lijst. Binnenkort ook maar een de pilot checken.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vijf afleveringen in en ik ben (meer dan) overtuigd.
Alhoewel het soms wel érg archetype 80s is (vooral die stukken in Manhattan, they try a little too hard), is het toch heerlijk om die small town/high school charm mee te krijgen. Tijdsbeeld is niet helemaal acuraat, maar je krijgt toch veel van de 80s mee (er wordt naar The Smiths geluisterd, tijdens Halloween wordt er naar Poltergeist gekeken, preppy kleding alom, een pac man arcade etc. etc.). Voor de liefhebber en "tijdsbeeld-aficionado" dus zeker een kleine must.
Aanrader dus AHWA (en Naomi Watts wellicht) 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Bedank tdat je aan me denkt danuz. Als jij dergelijke series de hemel in prijst ben ik er meestal wel voor te porren. Maar met Austin Butler in de lead? Dat ga ik niet trekken ben ik bang
.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Bericht erboven geldt eigenlijk nog steeds
Weinig tijd voor series, maar ga hier nog wel ooit aan beginnen. Staat op Netflix, meen ik, maar weet ik niet zeker.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Maar met Austin Butler in de lead? Dat ga ik niet trekken ben ik bang
.
Vind dat een fijne kerel in deze serie in ieder geval (kende hem niet).
Vind het overigens altijd moeilijk om mensen series aan te raden. Waar veel van mijn omgeving helemaal lyrisch is over Breaking Bad en Gilmore Girls niks vind, is dat bij mij precies omgekeerd 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik vind het ook een top gozer. Even zonder alle gekheid op een stokje dat hij meneer Hudgens is, gaat dit wel op de lijst. Alleen heb ik wel een shitload aan hogere prioriteiten maar het klinkt iig best fijn. Vooral als het qua tijdsbeeld nog wel aardig is. Dus nu even serieus, bedankt en gaat op de lijst
.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Vind dat een fijne kerel in deze serie in ieder geval (kende hem niet).
Vind het overigens altijd moeilijk om mensen series aan te raden. Waar veel van mijn omgeving helemaal lyrisch is over Breaking Bad en Gilmore Girls niks vind, is dat bij mij precies omgekeerd
Dan zitten wij wat meer op één lijn, want ik vind GG ook leuker dan BB.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
hmm ook maar in t achterhoofd houden
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Vind zelf alleen de referenties naar Sex and the City er nogal met de haren bijgesleepd. Dat had van mij totaal niet gehoeven verder.
Maar voor diegene die SatC niet heeft gezien: je zult er niks van merken 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Carrie Bradshaw is een SatC karakter lees ik? dus met de haren bijgesleept is t niet helemaal
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Carrie Bradshaw (Sarah Jessice Parker) IS Sex and the City eigenlijk
Het is haar collum die de spin is van die show.
Het feit is dat The Carrie Diaries ook prima kan functioneren zonder de referenties. De referenties zijn mijns inzien zelfs erg overbodig, omdat het vaak wat "out of place" opmerkingen/puns zijn.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Heerlijke serie! Jammer dat hij na slechts twee seizoenen is gecancelled, maar het voelt wel best mooi afgerond. Verhalend meeslepend en engaging. En nogmaals: dat tijdsbeeld! 
Kan zo tot mijn favoriete series worden gerekend.
O en ik durf het bijna niet te zeggen na mijn eerdere opmerkingen aangaande de referenties naar Sex and the City - maar wat heb ik nu ineens zin om die serie te herkijken 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Hmm nee. De pilot gezien en ik werd er eigenlijk een beetje misselijk van. Op het randje van melodramatisch, ietwat jankerig, moraaltjes in de voiceover. Tijdsbeeld is wel leuk en het acteerwerk is sterk en menselijk, maar dat emo drama ligt me niet zo. Deed me wat denken aan My So-Called-Life, laat dat nou net 1 van de series zijn waar ik een bloedhekel aan heb juist om die redenen. Zal nog wel 1 of 2 afleveringen proberen, misschien wordt t luchtiger? Mja.....