• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

The Bridge (FX)

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

(afbeelding)

Nieuwe serie van schrijvers Elwood Reid en Meredith Stiehm, voornamelijk bekend van Cold Case (CBS) succes; gebaseerd op de gelijknamige Deens-Zweedse serie beter bekend als De Brug in Nederland.

Het verhaal draait om twee detectives - Sonya North (Diane Kruger) en Marco Ruiz (Demián Bichir) - die ieder aan de rand van zowel Amerika als Mexico wonen. Zij worden gedwongen om samen te werken wanneer er een seriemoordenaar opduikt ie slachtoffers achterlaat aan beide kanten van de grens.

Overige rollen zijn voor Annabeth Gish (Brotherhood); Ted Levine (Silence of the Lambs); Emily Rios (Breaking Bad); Eric Lange (Weeds); Matthew Lillard (Scream) en Chris Browning (Sons of Anarchy).

Serie gaat morgen van start (10 juli) op betaalzender FX en ’t eerste seizoen zal dertien afleveringen omvatten.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Alweer een remake...

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Broen nog niet gezien maar wel spijtige ontwikkeling. Schijnen echt dijken van series te zijn, waarom die uitzendrechten niet gewoon aan kopen.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Amerikanen houden niet van series in vreemde talen, denk ik.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Je mag het natuurlijk niet toegeven, maar ik vind het eerlijk gezegd ook fijner als het Engels is. Production value is ook net wat hoger. Vind dat kanalen als FX, showtime heel netjes omgaan met het bron materiaal overigens.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat betreft production value is dan wel weer zo. Zie The Killing bvb.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Pilot was aardig; niet bekend met de originele versie maar denk dat de Mexicaans-Amerikaanse grens behoorlijk wat andere conflicten meebrengt dan de Deens-Zweedse dus een directe 1-op-1 remake zal 't wel niet zijn. Alleen beetje jammer dat Kruger's personage (ie 't overigens wel leuk speelt) Asperges opgelegd heeft gekregen van de schrijvers; vindt dat zo'n uitgespeelde televisie-cliché, dat neurotische gedrag...

Ook in het Zweeds/Deense origineel had het personage Asperger.

Hoewel het hier en daar raakvlakken heeft met het origineel, ben ik toch wel blij verrast met deze "remake".

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Vreselijk dat Asperger gedrag van Kruger (alsof je voor detective geen contactuele / sociale vaardigheden moet hebben). Elk verhoor loopt dan ook in de soep, nounou hoe zou dat nou komen...

Ben normaal geen serie-kijker maar was vandaag ziekjes dus dan maar even alle (7) afleveringen tot dusverre er doorheen gejast. Buiten Kruger redelijk spel maar echt boeiend kan ik de verhaallijn niet noemen. Het is allemaal ook wel erg houtjetouwtje gesteld met de opsporings-capaciteiten van de dienders. Paar dommigheden ook (vooral rond het vinden van het meisje in de woestijn). Let op let op, aflevering 7 begint met een absurde intro, gaat dat zien gaat dat zien!

k.grubs

• 180 messages
  • 341 votes

Zappend bleef ik hangen bij de aantrekkelijke Kruger tot het karakter me wel erg bekend voorkwam. Remake die er (de resterende 15 minuten van de aflevering) heel aardig uitzag. Op het eerste gezicht ook veel beter/mooier gefilmd dan het origineel (dat zal dan wel die zgn productie value zijn).

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Vrij matige show die mij totaal niets deed.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

FX heeft na twee seizoenen de stekker eruitgehaald.

Slikbeer Slikbeer

• 141 messages
  • 19 votes

k.grubs wrote:

Op het eerste gezicht ook veel beter/mooier gefilmd dan het origineel

Nou, dat lijkt me toch niet....

Verder totaal geen interesse hierin.

Het origineel loopt notabene nog en is niet te ovetreffen.

Gisteren de finale van seizoen 3 gekeken, man man man...... WAT een serie!!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.