- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Under the Dome (CBS)
Under the Dome (CBS)
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes

Schrijver Brian K. Vaughan (Lost) en regisseur Niels Arden Oplev (de originele Girl with the Dragon Tattoo trilogie) brengen samen deze mini-serie naar zender CBS gebaseerd op de gelijknamige 2009 novella van auteur Stephen King.
’t Verhaal draait om de inwoners van een klein dorpje in Midden-Amerika dat plots - door een bovennatuurlijke koepel dat om ’t dorpje heen materialiseert - van de rest van de wereld gescheiden wordt.
Veel bekende gezichten waaronder Dean Norris (Breaking Bad); Mike Vogel (Cloverfield); Rachelle Lefevre (Twilight); Natalie Martinez (End of Watch); Britt Robertson (Secret Circle); Alex Koch (Unemployed) en Jeff Fahey (Lost).
Serie is vandaag (24 juni) van start gegaan en ’t huidige seizoen zal dertien afleveringen omvatten. Succes zal beslissen of deze mini-serie (als CBS ’t op dit moment bestempelt) gepromoveert zal worden naar volwaardige serie met een eventuele tweede seizoen. De vroege reacties zijn positief en 't schaarse televisie-zomer-aanbod kan alleen maar in 't voordeel werken voor Dome's kijkcijfers.
Een aantal recensies;
... quite promising. … the opening episode is creepy, and it explores the premise and the talent on-hand in interesting ways.
... gets off to an addictive start on Monday, so much so that it’s hard to imagine any second-episode falloff in viewership. Bite on Part 1 and you’re going to be there for Part 2, or at least the start of it. …
... it's the next Big Summer Event, so you don't want to miss it. …
... the most promising show launching on broadcast television this summer. …
catdog
-
- 1417 messages
- 2023 votes
Ben nu bezig met het boek. Ook al zo fantastisch. Zal daarna zeker ook de serie gaan bekijken. Ben benieuwd...
Conspiracy
-
- 99 messages
- 144 votes
Ik ben erg benieuwd. Heb het boek met veel plezier gelezen en zie vaak liever series van King dan films.
Ik heb gehoord dat er wel een paar aanpassingen van het boek inzitten. Hopelijk werken ze aan een goed einde, iets wat ik in het boek minder vond.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Trailer ziet er goed uit. Ken het boek verder niet, maar het plot past wel goed in mijn straatje, dus ik ben benieuwd 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Eerste aflevering was best leuk. Leuk gedaan met de d'ohme, vooral die koe 
En DAMN, Britt Robertson met dirty blonde hair. 
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Laat ik dit dan ook maar een kans geven. Het is tenslotte komkommertijd als het op series aankomt. Als het maar geen tweede 'Haven' wordt.
Mythikal
-
- 125 messages
- 850 votes
Leuke pilot! Ik kreeg een beetje dat "Lost" gevoel. Smaakt zeker naar meer 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Net de pilot gekeken en ik vond het super! Heerlijk onderhuids sfeertje, goede cast en aardige effecten. De ratings waren ook erg goed, hopelijk houden ze dat vol zodat dit uitgebreid wordt tot een volledig (2de) seizoen!
Nu al hooked, laat de volgende aflevering maar komen 
TomPSV
-
- 503 messages
- 443 votes
Toffe pilot. Ik ben zeker een fan van Stephen King. Heb dit boek dan niet gelezen, maar wel veel verfilmingen van zijn boeken gezien. De sfeer is altijd een van de sterkste punten en dat is ook in deze pilot het geval. Lekker duister, gekke gebeurtenissen en ook genoeg interessante personages. Mooi dat Hank Schrader van Breaking Bad hierin speelt. Echt een baas dat en deze rol lijkt me op zijn lijf geschreven. Junior en Barbie lijken me ook leuke personages.
Volgende week maar kijken of ze dit niveau vast kunnen houden en of het ook boeiend kan blijven. De pilot belooft iig veel goeds.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
. Mooi dat Hank Moody van Breaking Bad hierin speelt. .
Ik denk dat je hier wat series door elkaar haalt. 
TomPSV
-
- 503 messages
- 443 votes
Inderdaad, wat een domme fout 
Ben ook een fan van Californication dus zal daar wel door komen 
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Net de pilot gekeken en ziet er veel belovend uit! 
Het is allemaal lekker mysterieus en daar hou ik wel van
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Wat een heerlijke pilot. Als ze dit niveau kunnen vasthouden, kan dit echt wat worden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En DAMN, Britt Robertson met dirty blonde hair.
Second it. LUX is back.
Een pilot die veel beloofd. Fijne mix van veteranen en vers bloed, special effects die goed gebudgeteerd zijn en een concept waar veel uit te halen is, maar het gaat aan de andere kant ook zeer zelden goed met dergelijke series. Al is het slot in desummer programmering niet zo'n slecht idee. CBS nou ook niet een network waar ik hoog mee sta als de kijkcijfers niet meezitten maar hopen op een spoedige renewal.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3030 votes
Trailer ziet er wel interessant uit. Voelt een beetje aan als een mix tussen Lost en Invasion. Hoop alleen niet de karakters in stereotiep gedrag zullen vervallen, zoals vaak het geval is in de verhalen van Stephen King
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Heeft wel weer die Stephan king sfeer. Ook wel weer een typische CBS B-Cast maar hou altijd wel van die korte King mini series.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Hoe moeilijk kan 't zijn om wat papieren te lozen... de pastoor doet 't je voor. Verschrikkelijk. Verder mag Koch's karakter en zijn hele verhaallijn wel heel snel verdwijnen, hoort totaal niet thuis in deze serie.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik heb gelezen dat Britt Robertson nog tot ep 7 vastzit, dus dat duurt nog wel even
msLynch
-
- 78 messages
- 493 votes
Wat wat watttt
Ik heb 't boek gelezen, vond ik leuk, binnenkort even die pilot checken ^^
bonzer
-
- 5 messages
- 1 votes
Hm,
Verhaal vind ik erg interessant. Maar na 2 afleveringen ben ik nog niet overtuigd. Ik stoor me aan matige acteerprestaties en ongeloofwaardigheden. (ook andere kleine dingen, bijv dat Joe, VERTICAAL met zijn telefoon aan het filmen is, maar misschien ben ik de enige)
Wat ik ook vreemd vind is dat niemand zich afvraagt hoe het zit met bijvoorbeeld zuurstof, regen wind en wolken. Daar ben ik juist nieuwsgierig naar.
Maar ik ken verder het boek niet, misschien moet ik dat eens gaan lezen.
Ik ga nog wel verder kijken, maar weet niet hoeveel afleveringen ik nog vol ga houden..
Thorak
-
- 6354 messages
- 1884 votes
Gisteren de eerste aflevering gezien, maar daar blijft het voorlopig ook wel bij.
Brak acteerwerk, maar vooral erg fragmentarisch en geen lijn in te ontdekken.
Aangezien er aanzienlijk betere series zijn gecancelled, zal het me verbazen als deze het wel tot het einde van het seizoen haalt.
Volgens mij zijn de makers zelf er ook niet al te zeker van gezien hun voorzichtigheid omtrend het verloop van de serie...
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Eerste twee afleveringen uitgezeten. Valt me vies tegen. Knullige, soapachtige gebeurtenissen die me totaal niet kunnen boeien. Enige pluspunt is Rachelle Lefevre.
msLynch
-
- 78 messages
- 493 votes
Eerste twee afleveringen uitgezeten. Valt me vies tegen. Knullige, soapachtige gebeurtenissen die me totaal niet kunnen boeien.
Yep... helaas 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Om de zomer mee door te komen prima, meer hoef je er ook niet van te verwachten. Het zijn vooral de onderlinge spelletjes die het interessant maken. Ik vind wel dat er nu(ep 8 ) wel wat schot in de zaak moet komen omtrent de koepel zelf(en de makers ervan). Iets meer SF/spanning graag...
Even kijken wat deze episode gaat brengen.