• 178.075 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.852 votes
Profile

The Musketeers

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

The Musketeers ride again !

Aangekondigd voor 2014: een nieuwe 10-delige BBC UK - BBC US co-productie : The Musketeers.

Geschreven door Adrian Hodges

Hoofdrollen : Santiago Cabrera (Aramis) Tom Burke (Athos) Luke Pasqualino (D'Artagnan) Howard Charles (Porthos)

(afbeelding)

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

Nice

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

Tot nu toe drie afleveringen gezien. Vrij vermakelijke serie maar zeker (nog) niet spetterend. Het tempo bij voornamelijk aflevering 1 ging me iets te snel. Werkelijk alle personages van het oorspronkelijke verhaal moesten al in de eerste aflevering worden voorgesteld. Ik had dit als maker uitgesteld. Want daarmee is geen enkel personage na drie afleveringen tot zijn/haar recht gekomen. En het rijtje onbekende acteurs zorgen al voor niet al te best acteerwerk.. Zo wordt d'Artagnan's vader vermoord in de eerste aflevering; geen traan, boosheid of échte emotie vanuit dit personage want alles is weer goed als de dader op het einde wordt gedood.

De musketiers zijn ware gladde mooiboys met fancy kleren en vlotte praatjes die voor het stukje tevergeefse humor moeten zorgen. Vrouwen regelen kunnen ze allemaal en je mag er van uit gaan dat de afleveringen met een happy end en een grote glimlach eindigen. Het maakt de serie tot nu toe vrij emotieloos, oppervlakkig, voorspelbaar, zonder diepgang en soms wat irritant. Ik hou immers niet van dit soort 'knappe' types; al helemaal niet in een historische setting. Heel onnatuurlijk en ze winnen geen sympathie als 'good guys'.
Is de serie dan direct heel slecht? Nee. Want met het beetje aan avontuur zit het wel goed en de afleveringen lijken (los van elkaar) steeds een andere zaak te belichten. Ook de kostuums, muziek en settings zijn bovengemiddeld. Het blijft licht, avontuurlijk, voorspelbaar en zonder te veel drama. Daarmee is "The Musketeers" tot nu toe een beetje BBC's Samsom & Gert.

deLeeuw

• 678 messages
  • 1943 votes

En zo loopt een eerste seizoen na 10 weken op een einde. Al met al een vrij vermakelijke serie. Elke aflevering staat in het teken van een dreiging. mysterie of wat voor uitdagend onderwerp dan ook. Daardoor weet de serie goed te variëren. Het is zeker geen authentiek Frans toneelstuk; het kent een vrij hoge moderne glans en de acteurs praten uiteraard zo Brits-Engels als wat.

Op een vrij matige eerste aflevering na is de rest goed te pruimen. Ik blijf bij mijn eerdere mening. Geen meesterwerk, redelijk voorspelbaar, geen prachtig schouwspel voor historici, maar wel een eigentijdse serie die (terecht) een tweede seizoen zal krijgen in 2015.

Een aanrader voor eenieder die niet vies is van de 17e-eeuw en op zoek is naar een luchtige en vermakelijke serie.

Roel-

• 1978 messages
  • 584 votes

Vandaag de eerste aflevering gezien waar in een rap tempo de personages voorgesteld worden en de naderende dreiging onder de duim gedrukt wordt. Geef het nog twee afleveringen extra om me te overtuigen, maar vrees toch dat dit een gevalletje "tijd-over-dus-maar-vullen-met" serie wordt.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Een serie die mij toch behoorlijk meeviel.

Mijn verwachtingen waren niet al te hoog gespannen, en de eerste aflevering vond ik maar matig.

Daarna ging het echter met sprongen vooruit.

Van de tien afleveringen vond ik er zeker zes sterk.

De cast vind ik erg goed gekozen, en heeft heel wat uitstraling.

Veel beter dan die van de recentere Musketiers speelfilms.

Tom Burke (zoon acteur David Burke! Die overigens ook nog in een aflevering van The Musketeers opduikt) als Athos is mijn favoriet.

Hij doet me sterk denken aan een jonge versie van Stacy Keach.

Ook andere rollen (o.a. de kardinaal en de koning ) worden uitstekend neergezet door perfect gekozen acteurs. (Peter Capaldi en Ryan Gage)

Maimie McCoy is een Milady die indruk maakt.

De opnamelocaties (Tsjechië) zijn dan wel niet echt Frans, maar kunnen er zeker mee door.

De costumering is schitterend.

Fijn dat er een tweede serie komt.

Beide series wil ik ook absoluut op DVD aanschaffen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.