- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Odysseus / Ulysse
Odysseus / Ulysse
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Deze nieuwe 12-delige epische serie is vanaf donderdag 13 juni te zien op ARTE TV
De eerste drie afleveringen zijn dan achter elkaar te zien, v.a. 21:15 uur
Het ziet er prachtig uit allemaal, inclusief de bijzonder goed gekozen cast.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Vanavond première van deze nieuwe serie op ARTE TV > aflevering 1 t/m 3 > 21:00 uur (HD)
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Dit lijkt interessant te zijn! Ik mis wel van dit soort klassieke (Homerus) verhalen, zonder de glanzende olielaag van Hollywoord (Troy).
Ik vond de miniserie met Armand Assante (The Odyssey (1997)) wel interessant, maar niet denderend. Toch heb ik me er wel mee vermaakt.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Ik ben benieuwd of de nieuwe serie deze schitterende versie kan evenaren > Odissea (TV mini-series 1968? ) - IMDb

Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
De eerste drie afleveringen zitten erop.
Het duurde wel bijna de hele eerste afl. voordat ik erin kwam, maar toen bleef 't ook wel boeien.
Een uitstekende cast.
Er is geen enkele hoofd- of bijrol bezet met iemand waarvan ik denk: nee dat kon beter.
Odysseus zelf krijgen we in deze drie afl. nog niet te zien.
Penelope des te meer.
Boeiend gespeeld door Caterina Murino, die ook wat nare trekjes aan het personage meegeeft.
De setting is geloofwaardig, tot in de details, en zeker niet á la Hollywood.
Nogal wat bloot in beeld, en ook homosexualiteit wordt niet geschuwd.
Helaas ook een minpunt.
Het veelvuldig in beeld gebrachte bloederige geknoei met de ingewanden van dieren etc.
Het mag dan realistisch bedoeld zijn, het effect is uitsluitend misselijkmakend.
In dit stadium heb mijn twijfels erover of deze serie de eerder genoemde, uit 1968, gaat evenaren.
Maar dat het de moeite waard zal zijn om de rest te volgen staat voor mijzelf wel vast.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Inmiddels zijn we weer drie afleveringen verder (ep. 3 t/m 6)
Nu weet ik wel zeker dat het niet gaat worden wat ik gehoopt had.
Penelope krijgt veel teveel aandacht, en de handelingen van het oorspronkelijke verhaal zijn nogal veranderd.
Homerus duikt ook op in het verhaal 
Maar we hadden gelukkig al een geweldige versie, die met Bekim Fehmiu, uit 1968.
Dat is een enorme troost.
Brix
-
- 19677 messages
- 5114 votes
Weer een paar afleveringen verder.
Op de avonturen van Odysseus vóór zijn terugkeer naar Ithaca hoeven we niet meer te hopen.
De hele serie speelt zich af op Ithaca, en wordt alsmaar bloederiger.
De ene moordpartij volgt op de andere.
Odysseus heeft inmiddels alle sympathie van de kijkers verspeeld.
Wat een teleurstelling is deze serie toch geworden 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Toen ik de titel zag, dacht ik even dat juist de focus zou liggen op de reis van Odysseus. Helaas...