- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Defiance (SyFy)
Defiance (SyFy)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

The series is set in the near future, where aliens known collectively as Votans have come to Earth seeking a new home after their solar system was destroyed. However, when they reached Earth, they discovered despite a prolonged negotiation with the government on Earth, they were not welcome. Rather than turn away, they began a war with the humans as they are determined to make Earth their new home.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Aardige pilot. Pilot dient dan vooral om het universum van Defiance weer te geven, waar het dan wel goed in slaagt. Sci-Fi series blijven nog wel lastig om echt van de grond te krijgen dus maar zien wat het wordt. Qua design ziet het er goed uit, vooral het exterieur en environment design ziet er goed uit. Aardige characters, wel erg vlak nog. Ook het alien en creature design ziet er op momenten erg puik uit. het universum en thematiek ligt me wel. Duidelijke crossover ook, lekkere western elementen ook.
Wel erg clichematig, science fiction 101 al is de ambitie en investering van SyFy ook overduidelijk. Ook als je rekening houdt met de eveneens gelanceerde MMO van de serie. Het fundement toont potentieel maar het is nu wachten hoe de makers het vervolg geven bij de volgende episodes. Volgens de critics op metacritic gaat het nu echt aanzienlijk verbeteren. Goed nieuws.
Battlestar Galactica is nog ver weg maar de komende weken gaan uitwijzen waar we staan. Pilots zijnzeer zelden toonaangevend voor de rest van de serie. Even de Whedon-esque feel lozen, narratief erin gooien en de personages wat meer geven en het kan wat gaan worden. In ieder geval fijn om Julie Benz weer aan het werk te zien.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Wat jij er puik uit vind zien vind ik toch behoorlijk slecht gedaan en zeker als ik het moet vergelijken met series als Fringe of Fallin Skies.
Zeer matige CGI computer animaties met weinig detail. Dat heb ik reeds vernomen na 5 minuten kijken. Ik kijk de pilot nog een keer want de 720P versie ziet er niet uit.
Voor de rest vind ik het acteer werk middelmatig kwa niveau. Ik heb gelezen dat dit een serie is bedoelt voor de gelijknamige game zodat mensen die het spelen weten hoe groot de wereld is en waar ze alles kunnen vinden.
mrdig
-
- 499 messages
- 2688 votes
Ben niet weggeblazen door de pilot, het moet allemaal nog veel beter wil dit niet voortijdig gecancelled worden. De matige CGI vind ik overigens niet erg, als het maar een boeiende interessante scifi serie wordt. Blijf nog wel even doorkijken, gezien het erg matige scifi aanbod van de laatste jaren.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Matige CGI? Is de trailer soms van hogere kwaliteit dan de serie zelf? Allesbehalve matig voor een SERIE.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Iets met een spijker en een kop. Het is geen blockbuster.
mrdig
-
- 499 messages
- 2688 votes
Matige CGI? Is de trailer soms van hogere kwaliteit dan de serie zelf? Allesbehalve matig voor een SERIE.
Heb het wel beter gezien in series. Ook slechtere moet ik toegeven.
Net nog even het begin en wat losse stukjes van de pilot herzien. Die schepen die uit de wolken komen zijn matig, die shots uit de ruimte daarna zijn wel weer cool, en dan komt er plots weer een lelijk shot van een nepbuggy wat door een nog nepper landschap rijdt. Die creatures in het bos waren ook niet best. De end battle was goed te kijken maar wisselt sterk in kwaliteit.
Maar goed, dit is mierenneuken. De serie an sich heeft potentie, ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Misschien ben ik als voormalig Star Trek kijker veel gewend of het gebied van sci-fi series. Maar doet Fringe het op het gebied van CGI nou zoveel beter dan deze serie?
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Ben niet weggeblazen door de pilot, het moet allemaal nog veel beter wil dit niet voortijdig gecancelled worden. De matige CGI vind ik overigens niet erg, als het maar een boeiende interessante scifi serie wordt. Blijf nog wel even doorkijken, gezien het erg matige scifi aanbod van de laatste jaren.
Kan me wel in je mening vinden. Ben ook nog niet helemaal overtuigd maar blijf het vooralsnog volgen i.v.m. de beperkte (levensvatbare) scify series.
De CGI schommelt ergens tussen goed kijkbaar en bedroevend slecht. Ik bedoel die wandelende wuppie's (bosmonsters) dat lijkt natuurlijk helemaal nergens op zeker wanneer bijvoorbeeld vergeleken met de monsters van het ruim 5 jaar oudere 'Primeval' (ok, toegegeven daar bleef de CGI dan ook meestal beperkt tot enkel de monsters en geen complete landschappen ed.).
De CGI is voor mij overigens ook niet zozeer een struikelblok, zou het leuk vinden weer eens een scify serie te kunnen volgen die niet na 2 seizoenen weer gecancelled word.
Mythikal
-
- 125 messages
- 850 votes
Doet me een beetje teveel denken aan Terra Nova met een vleugje Star Trek DS9.
Tot nu toe vind ik het maar matig. Geen chemie tussen de spelers, geen wauw momenten, zoals eerder gezegd CGI is slap tevens het verhaal. Dus Ik word er nog niet warm van.
Het zou misschien leuker zijn geweest als ze vanaf het begin waren begonnen (oorlog met de aliens). Maar ik zal het nog wel even blijven volgen.met de hoop dat het beter wordt.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Misschien ben ik als voormalig Star Trek kijker veel gewend of het gebied van sci-fi series. Maar doet Fringe het op het gebied van CGI nou zoveel beter dan deze serie?
Als je kijkt naar de intro van afl 1 met die ruimte schepen die zien er toch akelig nep uit en vooral ook tekenfilm gehalte. Nu is de gemiddelde anime van een veel hoger niveau. Ook de scene met vader en dochter in de auto is behoorlijk bedroevend te noemen en dan nog niet eens over de acteer prestaties gesproken. Persoonlijk vind ik Fringe niet vergelijkbaar omdat het concept meer naar natuurlijke wetenschap gaat in combi van fictie en sci-fi.
Ik vind Fallin Skies zelfs veel beter dan deze meuk.
Vavi
-
- 69 messages
- 80 votes
Jullie kijken blijkbaar naar een andere serie dan ik.
Net aflevering 3 gezien. Hellbugs finally!
Ik speel het spel ook even duidelijk maken. Rafael weet niet waar hij het over heeft. In het spel zitten we nog niet eens in defiance. En in de serie verlaten ze defiance zo goed als niet. Serie en game zijn gemaakt om de ervaring rijker te maken. Waar het ook in slaagt.
De serie is heel geslaagd. Als scifi liefhebber zeer zeker welkom. Falling skies is ook goed maar dan heel anders.
Visueel is de serie heel goed. Heb ik al elke aflevering gezien en ik kijk al mijn shows in HD. De hellbug matron zag er fantastisch uit!
Ik zou deze serie aan iedere scifi fan aanraden!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik speel het spel ook even duidelijk maken. Rafael weet niet waar hij het over heeft. In het spel zitten we nog niet eens in defiance. En in de serie verlaten ze defiance zo goed als niet. Serie en game zijn gemaakt om de ervaring rijker te maken. Waar het ook in slaagt.
Dit dus.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zoals altijd verkondig je vooral onzin en heb je in dergelijke onderwerpen niet goed ingelezen. Dat is niet erg, maar verkondig ze dan niet als feiten.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ben verrast door de slechte kritieken hier, heb ondertussen 3 afl gezien en voor mij is dit echt wel de verrassing tussen de nieuwe series.
Ik voel wel een beetje Battlestar galactica erin, een vleugje Revolution ook al vind ik dit dan wel beter. Wie dit visueel slecht noemt sorry maar die kan ik niet serieus nemen, voor een tv serie is dit toch visueel heel sterk hoor en ik kijk genoeg series om te kunnen vergelijken.
Karakters moeten nog uitgediept worden maar dat komt wel in orde, ik heb eigenlijk geen enkel punt van kritiek, aanrader en zeker voor wie houdt van het genre.
Mythikal
-
- 125 messages
- 850 votes
Ben verrast door de slechte kritieken hier, heb ondertussen 3 afl gezien en voor mij is dit echt wel de verrassing tussen de nieuwe series.
Ik voel wel een beetje Battlestar galactica erin, een vleugje Revolution ook al vind ik dit dan wel beter. Wie dit visueel slecht noemt sorry maar die kan ik niet serieus nemen, voor een tv serie is dit toch visueel heel sterk hoor en ik kijk genoeg series om te kunnen vergelijken.
Karakters moeten nog uitgediept worden maar dat komt wel in orde, ik heb eigenlijk geen enkel punt van kritiek, aanrader en zeker voor wie houdt van het genre.
Terra Nova (kolonie en een ex-agent die binnenkomt wordt de nieuwe agent van Terra Nova) en DS9 (Bajorans religie en verschillende rassen op DS9 die niet met elkaar overweg kunnen) kan ik nog wel begrijpen.
Maar Battlestar Galactica en Revolution? Je hebt mij even aan het denken gezet maar ik kom er niet uit. Wat zie jij in dit serie iets van Battlestar Galactica en Revolution erin?
Je neemt mij toch niet serieus, dus ik verwacht geen antwoord haha 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik vind het heel gaaf, mooi gemaakt en vooral de soundtrack is stoer.
Mijn aandacht hebben ze zo ie zo 
Daenelia
-
- 210 messages
- 178 votes
It's my thing.
Er is iets dat Rockne S. O'Bannon altijd goed doet, voor mij dan. Dat begon al met Alien Nation (de tv serie) waar ik toch wel flarden van zie in Defiance. Meer dan DS9. DS9 kwam nou echt niet in me op bij de eerste aflevering die ik zag. Dat ging toch echt over iets heel anders.
Het geburt niet vaak dat ik van een serie na 14 minuten zeg 'deze schaffen we dus aan, hoor'.
Ik was al bang dat SyFy geen sci-fi meer makte