- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Land Girls
Land Girls
stinissen (crew films & series)
-
- 23440 messages
- 76926 votes
"Land Girls" (2009) - imdb.com
Verenigd Koninkrijk
Drama
geregisseerd door Roland Moore, Paul Gibson en Stephen Hughes
met Becci Gemmell, Summer Strallen en Christine Bottomley
Deze serie volgt de levens en liefdes van vier meisjes die weg zijn van huis en die ernaar streven om hun taak voor hun vaderland (Groot-Brittannië) te voltooien in het Woman’s Land Army (WLA). Dit terwijl ze eveneens proberen te beseffen dat hun leven hierna mogelijk nooit meer als voorheen zullen zijn. Nancy, Joyce, Bea en Annie hebben zich elk voor compleet verschillende redenen aangesloten bij het WLA, maar ze hebben wel alle vier een gemeenschappelijk doel: het dienen van hun land en het winnen van de oorlog. Dit drama volgt de vrouwen terwijl ze trachten te leven in zeer uitdagende omstandigheden, onderweg ervaren ze zowel veel vreugde als veel verdriet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Prima miniserie met dito cast de nabootsing van de jaren 40' is mooi om te zien.
Tarkus
-
- 6409 messages
- 5315 votes
Puike serie die beter is dan ik had verwacht.
Oorlog is natuurlijk een vreselijk ding, maar ook het thuisfront heeft er onder te lijden.
En dat op verschillende manieren, het machtsmisbruik, de rassenkwesties en de en het verschil in standen wordt door sommige mensen wel heel erg in stand gehouden.
Dat allemaal wordt in deze miniserie wel heel duidelijk gemaakt.
Ik kijk al uit naar de tweede reeks.
kos
-
- 46690 messages
- 8847 votes
Dit is geen mini-serie, dit zijn inmiddels al 3 seizoenen.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Met alle drie de series heb ik mij goed vermaakt.
De eerste twee vond ik wl de sterkste.