- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Crimi Clowns
Crimi Clowns
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4893 votes
Er zijn vast al wel meer mensen bekend met deze nieuwe serie op Veronica; 'Crimi Clowns'. Heb een paar keer eens wat flarden voorbij zien komen en gister voor het eerst maar eens - zomaar - een aflevering gezien. Ik moet zeggen dat ik het erg leuk vond. Bij vlagen zeer gewelddadig en vooral grappig. En clowns blijven toch enge figuren. 

Van Wikipedia:
Crimi Clowns is een fictiereeks voor 2BE en Veronica gecreëerd, geregisseerd en geproduceerd door Luk Wyns. De opnamen zijn in oktober 2011 gestart en duurden tot maart 2012. In het najaar van 2012 zijn reeds de opnames voor het tweede seizoen gestart. Het is de bedoeling dat dit in het najaar van 2013 wordt uitgezonden. In maart 2013 volgt ook een film van Crimi Clowns.
Plot:
Wesley Tersago (Johnny de Mol) studeert aan de Amsterdamse Filmacademie, maar wordt daar na zijn vierde jaar aan de deur gezet. Hij komt terecht in de gangsterbende van zijn vader Ronny wanneer ze samen een elektrozaak overvallen. Met een van de gestolen fototoestellen besluit Wesley de praktijken van het genootschap op band te zetten. Wat volgt zijn gewelddadige, maar ook humoristische en zelfs emotionele scènes.
j0enne
-
- 9607 messages
- 3775 votes
Ik zie dat je twee edities hebt, bij de Veronica kun je momenteel dit seizoen bestellen op twee dvd's maar dit zijn 7 afleveringen.
En bijvoorbeeld bij de FRS heb je een director's cut met 10 afleveringen op drie dvd's.

Le Edzel
-
- 879 messages
- 2624 votes
De serie is eerder al uitgezonden op de Belgische TV, zodoende was ik al wat eerder gestart met het volgen van de serie. Erg vermakelijk.
Grappig om Johnny de Mol wisselend Nederlands én Vlaams te horen praten.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Trailer ziet er best goed uit eigenlijk. Maar eens een keertje checken.
Le Edzel
-
- 879 messages
- 2624 votes
Zeker doen! Samen met Penoza 1 van de leukere NL series van de afgelopen tijd. But that's my opinion 
Noud
-
- 545 messages
- 1157 votes
Tenenkrommend slecht!! Belachelijke slechte serie met namen Johnny de Mol.
Het is gewoon allemaal net niet.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Een enorme flop in Nederland qua kijkcijfers.
ipman-99
-
- 1250 messages
- 0 votes
"Crimi Clowns Part 3: Jefke 90 Jaar." ... " !!!
Fantastische Vlaamse Gangster-reeks !!! Ik had in November 2012 de eerste 2 afleveringen gezien !
Was echt meteen onder de indruk ... zie vorige recensies !
Onbegrijpelijk dat er even wat stof op mijn Dvd box belande ...
maar er is ook zoveel ! Dat zegt meer dan genoeg van het algemene niveau dat ik volg van ieder land en ieder genre !
Uiteindelijk toch bij Part 3 beland ... opnieuw heel wat schunnige one-liners en grofgebekte dialogen !
Luke Wyns schuwt geen geweld, grof taalgebruik en naakt !
In de vorige afleveringen mocht ondermeer Eline De Munck showen in de striptease club !
In Part 3 zien we ondermeer ook heel wat naakt van o.a Abigail Abraham (alias Lynn Courtois uit 'Thuis') !
Luke Wyns heeft er een aparte reeks van gemaakt ... dat kan ik nu al zeggen! Ook al moet ik nog wat afleveringen zien !
In maart 2013 volgt de film van "Crimi Clowns" !
Fl0wan
-
- 14 messages
- 451 votes
Verschrikkelijk! Hier afgehaakt na 2 afleveringen
MizKriz
-
- 160 messages
- 155 votes
Ik heb de directors cut' editie, + nog 2 andere afleveringen op internet gevonden waar ik niet van weet of het nog van seizoen 1 is of al van seizoen 2 is?! 
Anderzijds is dit een zeer goede serie en ik kijk zeker uit naar seizoen 2