- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Bates Motel (A&E)
Bates Motel (A&E)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

Zoals de titel al doet vermoeden gebruikt het een concept van Hitchcock's klassieker. Hier staat de ontwikkeling centraal van Norman Bates, die nu bekend staat als de meest ijzingwekkende moordenaar die film ooit gekend heeft.
Van de hand van Carlton Cuse (LOST) en Kerry Ehrin (Friday Night Lights). Met Freddie Highmore, Vera Farmiga, Nicole Peltz, Olivia Cooke en Nestor Carbonell. Interesse is gewekt en als dit slaagt kan American Horror Story wel inpakken. Het Motel zelf is in ieder geval geslaagd, zelfde geldt voor haar omgeving.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Klinkt veelbelovend! Hopelijk beter dan het -voor mij- tegenvallende 2e seizoen van AHS en het matige 666 Park Avenue.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Denk dat de timing niet beter had kunnen zijn. Wat ik vooral interessant vindt is dat je op voorhand al weet hoe Bates wordt later, waardoor de spanningsboog een totaal ander accent krijgt. Benieuwd hoe het uit gaat pakken voor A&E, om tv-series produceren staan ze niet echt bekend. Vera Farmiga > Jessica Lange.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Lijkt me vrij anders dan AHS (die heeft veel meer paranormaals en andere horror genres.) dus die vergelijking kan meteen ophouden. Maar nog een leuk horror serietje erbij zou wel fijn zijn. Cast is zo te zien uitstekend. Ben benieuwd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Joh. Bij een beter genre alternatief (let op: geen subgenre) wil je dat nog wel eens gaan voelen in de kijkcijfers. Dat er wel degelijk grote verschillen in zitten wil niet altijd even relevant zijn. AHS vind ik dan een niet al te beste serie dus komt een nieuwe (drama)horrorserie als geroepen.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Lijkt me sterk. Alsof men AHS kijkt omdat er niets beters is en daarom maar iets matigs is gaan kijken. AHS is gewoon erg sterk daarom kijkt men het. Als dit goed blijkt kijken mensen dit ook. Van of lijkt me geen sprake in dit geval.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Die gedachte vind ik vrij naïef. Maar verder dan speculeren komen we tot dusver niet. Ik ben in ieder geval blij dat er weer een horrorserie komt, want AHS deed het niet voor mij.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
AHS deed het voor mij ook niet, zeker niet het tweede seizoen. Deze serie komt als geroepen en ziet er zeker qua storyline een stuk beter uit dan AHS maar dat kan ook niet anders aangezien AHS een complete rommel is wat dat betreft.
Trailer van deze serie ziet er goed uit. Goede cast, perfecte sfeer en omgeving en inderdaad dat hele verhaal van Bates is erg interessant. Dit kan dus wel eens wat worden. Erg blij dat NW me hierop gewezen heeft, blijf het in de gaten houden 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Interessante trailer, dus hier nemen we vast wel iets van mee.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Idee spreekt me heel erg aan. Hoop wel dat ze het duister weten te houden en dat het geen softe tiener drama zal worden met wat thriller elementen. Bepaalde dingen die in de trailer zag spraken me al niet echt aan bij het karakter van Norman, maargoed, ik zal het een kans geven.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 messages
- 5305 votes
Welke zender? Hier? Of in Amerika?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
In de VS (morgennacht), al kan je 'm wel gewoon pindakazen vanaf overmorgen.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Ben nog steeds skeptisch. Krijg in de trailer geen Norman Bates vibe. Waar het meer op lijkt is jongeren horror, waarin Norman toch stiekem een soort held is..
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Wat vonden jullie van de eerste aflevering?
Hier en daar toch wel een spannend moment, best boeiend ook, redelijke introductie van de personages.. maar toch nog niet helemaal overtuigend. Zal ongetwijfeld meer tijd nodig hebben, maar ik vraag me een beetje af hoe lang ze dit boeiend kunnen houden. Blijf het zeker wel een tijdje volgen.
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Wat vonden jullie van de eerste aflevering?
Hier en daar toch wel een spannend moment, best boeiend ook, redelijke introductie van de personages.. maar toch nog niet helemaal overtuigend. Zal ongetwijfeld meer tijd nodig hebben, maar ik vraag me een beetje af hoe lang ze dit boeiend kunnen houden. Blijf het zeker wel een tijdje volgen.
Ik wacht altijd eerst op de subs
moet toch nog veel kijken.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik vind het pretty cool! Norma en Norman acteren overtuigend, relatie tussen hun blijft boeiend en een paar erg spannende momenten. Aanwezigheid van Nicola Peltz is ook zeker een plus.
Beetje vreemd alleen dat de serie niet in dezelfde tijd afspeelt als de film terwijl het om een prequel gaat. Maar zeker niet storend. Erg veel zin in de tweede!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Geweldige eerste aflevering. Al gelijk ontzettend spannend. De setting is top, zowel het dorp als het motel zijn erg sfeervol en creepy. De cast is subliem, vooral Norma en Norman zijn erg overtuigend. Serie gaat ook veel meer de horror kant op dan ik verwacht had, fijn!
Dit zou nog wel eens één van mijn favoriete series kunnen gaan worden, zeker als ze dit niveau aanhouden. Top! 
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Het is inderdaad een fantastische pilot. Ik heb al medelijden met Norman. 
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
tegenvaller! Ik had gehoopt dat ze het zouden filmen in de jaren 50-60, zoals de film maar dan keek ik en dan waren er platte tv's en mobieltjes etc. Nee kwa gevoel klopt het niet. ik ga deze serie dan ook niet verder kijkenj
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja, redelijk. Kritiek op de tijdsetting snap ik overigens totaal niet, aangezien het ee nretake is op een concept. Meer niet. Moet het voorlopig vooral hebben van de setting. Motel plus huis is toch wel spot on i.v.m. de films. De acterende segmenten zijn alleen niet om te harden, karakteruitdieping van zowel Farmiga als Highmore is om te huilen en moet het toch vooral van het mysterie hebben. Wat momenteel nog wel potentie heeft. Hopelijk maken ze de goede keuzes.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Middelmatig begin. Als aflevering 2 niet veel beter is dan is het over. Beetje het niveau van Touch. Het net niet gehalte.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Episode 2 was ook weer geniaal. De suspens, cast en vooral de sfeer van het motel en dorp vind ik zo goed. Ik heb niet vaak dat een serie me zo snel pakt maar Bates Motel doet dat dus wel. Qua verhaal heeft het nog wat meer tijd nodig maar het begint wel vorm te krijgen. Leuk, kan echt niet wachten om meer te zien!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Al beter. Het krijgt inderdaad al wat meer vorm en de housemaid storyline belooft veel. Voor de rest blijft de sfeer van zo'n logging town gewoon zeer aangenaam, en ook de town zelf lijkt niet helemaal vrijuit te gaan. Misschien het evil niet zo zeer gaan zoeken in het motel. Scenes tussen Highmore en Farmiga lopen veel beter, en Norman's "gevoelens" voor zijn moeder hebben ook potentie. Don't hold back writers.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ik ben fan! Tweede episode was ook erg genieten. De drukkende sfeer van motel en town is erg goed, en ben benieuwd hoe Norma gaat reageren op de 'relatie' tussen Norman en Emma. Ook een awkward moment toen Norma en Norman met hun hoofden zo dicht bij elkaar zaten alsof ze wilde zoenen. Echt tof dit, hoop dat het aanslaat zodat ze het niet halverwege hoeven te cancellen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hoe het in godsnaam mogelijk is dat die Nicola Peltz de lead heeft gekregen in Transformers. DAT moet Megan Fox en Rosie Huntington-Whiteley doen vergeten?
.