- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Magic City (Starz)
Magic City (Starz)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
toch wel de ontdekking van dit jaar op seriegebied. Het eerste seizoen is geruisloos aan mij voorbij gegaan, en nu ik bezig ben vraag ik me toch af hoe dat in hemelsnaam mogelijk is. Starz laat maar weer zien een prima orderportefeuille te hebben, misschien nog wel een knappere succes dichtheid dan HBO. De negatieve reacties van "top critics" ten spijt, die een zeer onterecht zwaar criteria aan de serie hangen. Their loss, Magic City heeft een fanbase die de serie overeind kan houden. Met James Caan en Sherilyn Fenn die de cast komen versterken blijkt maar weer dat Magic City nog niet klaar is.
Over de serie. Qua totaal plaatje echt uitermate subliem. De vergelijkingen met Mad Men en Boardwalk Empire zijn onvermijdelijk, maar Magic City weet zich prima staande houden tussen dat geweld. Wat zeg ik, Magic City is zeker niet de mindere, ik verkies Magic City over Boardwalk, zonder twijfel. Wat vooral uitblinkt is de werkelijk magistrale neergezette tijdsbeeld. Magistraal design, prachtige aankleding en een jaren 50 Miami komt echt zeer overtuigend tot leven. De tijd waar kettingroken nog cool was, de vrouwen enorm flair hadden, waar seks een groot en allerdaags verleidingsmiddel was en waar de vervoersmiddelen niet veel afweken van ruimteschepen. Erg toffe cast ook met Jeffrey Dean Morgan als protagonist, Steven Strait perfect als zoon en rechterhand en het voorkomen van Olga Kurylenko is perfect op zijn plaats hier.
Verre van een Mad Men/Boardwalk knockoff zoals veel critici het omschreven. Sterk gefotografeerd, werkelijk subliem design en neergezet tijdsbeeld (ik durf het zonder twijfel naast Mad Men te zetten en het op zijn minst gelijkwaardig te noemen op dit gebied), een flinke dosis gratuitous nudity. De serie vind al heel snel zijn 'stride' en naarmate het seizoen vordert bewijst het echt een tour de force te zijn, het schrijfwerk ontwikkelt zich ook sterk. Niet briljant maar wel erg solide en met het fundement wat er al staat heb je een dijk van een formule. Vrij unieke serie en qua setting vooral erg intrigerend, vooral als het gepaard gaat met zo'n uitgebalanceerde vorm. Er wordt echt voortreffelijk gebruik gemaakt van het tijdsbeeld. Meest stylish televisieserie samen met Mad Men. Ik ben fan, nu maar weer even een aflevering doen.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Was erg nieuwsgierig naar deze serie, maar werd sterk bekritiseerd. Ik was sowieso nog van plan het zelf te gaan checken, maar het had het eerst maar even opzij gelegd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat een machtige serie is dit toch. Powerhouse performances en de design en aankleding blijven me omver blazen
. Wat een retecoole en sexy show is dit toch. Maybe I should sleep downstairs?
. WTF to that. Ja, MC begint een enorme favoriet te worden, en ook al door het verschillende uitgangspunt durf ik nu Magic City al naast Mad Men te zetten. Wow!
.
Critics
.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Critics
.
Wederom een serie waarbij op IMDB de meningen mijlenver uit elkaar liggen, blijft toch wonderlijk.
Recentelijk Boardwalk Empire, seizoen 3, afgesloten en ben nog wel in voor iets soortgelijks. Echter wordt het me niet geheel duidelijk wat nou de hoofdlijnen van Magic City zijn; please enlighten me.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Er is niet te vertellen. De hoofdlijn is niet meer dan ik al weggaf in mijn beginpost. Een hoteleigenaar die triple A entertainment aanbiedt maar hiervoor zijn ethische grenzen moet overschrijden. Grootste bedreiging is mafiabaas Ben Diamond, die ook veel investeert in het hotel, daar bovenop komt zijn zoon en rechterhand Stevie die de vrouw van Ben Diamond uitwoont en zijn andere zoon is de goed zak, die heel graag bij het O.M. wil werken om de criminaliteit uit te bannen.
Het is allemaal erg dun maar wel zorgvuldig uitgewerkt en wordt uitmuntend gecomplimenteerd door de magnifieke aankleding en design. Zou het zeker gaan proberen. Gun het wel even de tijd, vooral dep ilot wil de plank nogal mis slaan maar de serie groeit daarna enorm.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Het is allemaal erg dun maar wel zorgvuldig uitgewerkt en wordt uitmuntend gecomplimenteerd door de magnifieke aankleding en design. Zou het zeker gaan proberen. Gun het wel even de tijd, vooral dep ilot wil de plank nogal mis slaan maar de serie groeit daarna enorm.
Vannacht de eerste 2 afleveringen gezien en ben vooralsnog niet bepaald enthousiast, integendeel.
Inderdaad ziet het er allemaal, tot in de kleinste details, bijzonder fraai uit. Maar er gebeurt weinig tot niets. Die Ben is je klassieke boef, maar bepaad boeverig doet-ie vooralsnog niet. Men lijkt meer op borstjes en beavers te leunen. Het sleept een beetje; zo een nukkige opa, het kleinkind, dat bescheiden kamermeisje; ze helpen er niet bij.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Klopt, verhaal is minimalistisch maar daar ben ik wel blij mee. Een grote sfeerimpressie, beetje zoals Mad Men, alleen dan niet zo goed. Het heeft wel een zwaar style over substance gehalte, maar dat bevalt mij wel.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Klopt, verhaal is minimalistisch maar daar ben ik wel blij mee. Een grote sfeerimpressie, beetje zoals Mad Men, alleen dan niet zo goed. Het heeft wel een zwaar style over substance gehalte, maar dat bevalt mij wel.
Mad men nooit gezien, en dat hou ik wellicht ook gewoon zo. Daar je Boardwalk Empire even aanhaalde, had ik naast het overeenkomstige, zorgvuldig weergegeven tijdsbeeld, wat meer tempo en ontwikkelingen verwacht.
Enfin, misschien pak ik in de toekomst nog eens een aflevering mee.
Edit: nog suggesties voor een alternatieve serie?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Daar was ik dan niet echt duidelijk in maar vooral vergelijkbaar met Boardwalk omdat het scheppen van een tijdsbeeld zo magnifiek is gedaan, al heeft Bordwalk veel meer narratief.
Carnivale al gezien?
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Carnivale al gezien?
Toevallig vorige week wat scènes en trailer zitten kijken; bovennatuurlijke dingen laat ik bijna steevast links liggen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Voor de tweede keer gezien. Twee laatste episodes blijven op narratief vlak toch wel uitmuntend, niet te veel sensatie maar uitstekende dosering. Einde van episode 7 blijft zeer treffend, waar Ike's vaste basis uiteenvalt en ja, prima onconventionele finale die allerlei opties geeft voor het komende seizoen. Weer zo'n heerlijke hete scene tussen Huston en Marais
. Benieuwd wat haar agenda eigenlijk is, something doesn't sit well for me.
Nu is het echt wachten op het tweede seizoen. Can't wait.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Wat een onzettende mooie vrouwen hebben ze gecast voor deze serie. Dat donkere haar staat Jesica Marais vele malen beter als het blonde waarmee ze door het dagelijkse leven stapt.
Verder is het een heerlijk slepende serie.
kelama3
-
- 343 messages
- 179 votes
Als liefhebber van maffia/ misdaad films en series kon ik deze serie natuurlijk niet overslaan he? Geweldig! Je wordt ( idd net als Boardwalk en Mad Men ) lekker in de sfeer meegenomen, de acteerprestaties zijn zeer goed en ik kijk mijn ogen uit! De sets, de auto's , de kleding, de kapsels, echt overal is enorme aandacht aan besteedt. Smaken verschillen natuurlijk, maar ik zeg doen!!! 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Ik ga deze binnenkort kijken. Eerste seizoen heb ik al binnen. De eerste stap om een nieuwe serie op te starten is echter altijd moeilijk voor mij. 
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Ik heb de eerste aflevering gekeken, maar ben nog niet onder de indruk...
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inmiddels weer up to date, en blijf het toch een behoorlijke aangename serie vinden. De uitmuntende setting en design mag ik dan al best gewoon zijn inmiddels, het blijft toch grandioos. Ike vs the Butcher, Ike vs Klein, the secret six, Ike's strubbelingen met Stevie, de meer aanwezige rol van Danny, Ike's lottery scheme, a convention gone bad. Erg fijn! Uitbarsting van Ike op het eind van de zesde aflevering
.
Gelukkig morgen weer een nieuwe episode.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Ik ben er na de vierde aflevering van seizoen 2 even mee gestopt. Ik vind deze serie stuk fijner als ik drie a vier afleveringen achter elkaar kan kijken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Klopt, ook eerder een serie waar je lekker wat eps achter elkaar kijkt.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Na twee seizoenen heeft Starz de stekker eruit gehaald.
FL88
-
- 241 messages
- 0 votes
Mooi klote! Eén van de weinige series waar ik altijd met smart uitkeek naar de volgende aflevering...
Starz stopt overigens met MC omdat de serie te weinig kijkers trok. De vraag is of dat alleen de serie valt aan te rekenen; de serie wordt in de zomermaanden op vrijdagavond uitgezonden, een tijd waarbij ik me kan voorstellen dat veel mensen nog even van het goede weer willen genieten en de TV maar even laten voor wat het is...
Zonde, zonde, zonde!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Was te verwachten met Starz, en dat de serie toch net iets minder plot driven was dan veel andere series. Nog even genieten dan.
milannn
-
- 119 messages
- 1841 votes
Inderdaad een fenomenale serie. Vorig jaar september geloof ik afgerond via Netflix in 5 dagen. 
Oh zo balen dat het nooit een groter publiek heeft bereikt, en dat er dus niet meer afleveringen zijn gemaakt.
Ik ging er door de lage IMDb rating met lage verwachtingen in en was echt ondersteboven van hoe geweldig deze serie is. Wát een sfeer, aankleding, decor, muziek, personages en schitterende vrouwen, plus een hele fijne verhaallijn. Het verhaal is zeker niet groots, maar wordt verdomde goed en interessant uitgevoerd.
Danny Huston speelt een briljante rol als Ben Diamond, maar vrijwel de gehele cast speelt uitstekend en ieder personage heeft wel iets interessants. Enkel Olga Kurylenko vond ik wat minder.
Het voelt een beetje soapy aan, wat misschien de reden is dat sommigen het niet zo aanspreekt, maar ik vond het juist een hele aangename opzet.
Het einde voelt toch nog opvallend bevredigend en redelijk afsluitend, terwijl ik juist dacht te hebben vernomen dat het niet bedoeld was als series finale. Met Ben Diamond had het in ieder geval nog zeker 2 seizoenen door kunnen gaan. Oh wat baal ik nu weer ongelofelijk nu ik dit schrijf... 
Een van m'n favoriete series en dat zal misschien wel altijd zo blijven.
Edit: zie nu pas dat hier al bijna 3 jaar niks geschreven is, haha.