- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Fawlty Towers
Fawlty Towers
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
[
Mrs. Richards: [to Manuel] Now, listen to me. I have reserved a very quiet room with a bath an a sea view. I specifically asked for a sea view in my written confirmation, so please make sure I have it.
Vandaag weer even opgezet, werkelijk het meest komische scenes allertijden! 
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Geweldig ook die aflevering waarin Manuel jarig is. Vooral die opening waarin Fawlty hem steeds weer weg wil werken.
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Vandaag weer even opgezet, werkelijk het meest komische scenes allertijden! 
Hmmmm, excuses voor deze kromme zin, kan helaas niet meer editten......
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Er waren twee Fawlty Towers topic die elkaar overlapten. Er is nu een centraal Fawlty Towers topic. Favoriete afleveringen kunnen hier ook besproken worden.
reinbertio
-
- 23 messages
- 44 votes
Uit de germans:
Man: Sprechen Sie Deutsch?
Basil: I beg your pardon?
Man: Können Sie Deutsch Sprechen?
Basil: i'm sorry could you say that again?
Vrouw: Do you speak German?
Basil: Oow German, I thought there was something wrong with you!
[Preketero]
-
- 8531 messages
- 2450 votes
Vandaag werden tijdens de les de stukjes van de hardhorige vrouw en de Duitse scène nogmaals afgespeeld, duidelijk beste comedyserie ooit gezien, al de afleveringen liggen hier dan ook op de plank.
Het beste stukje uit de serie is misschien wel wanneer John Cleese als Hitler speelt. Hoeveel keer je dat ook ziet, je blijft ermee lachen.

robertus65
-
- 1130 messages
- 0 votes
Blijft inderdaad nog steeds een van de leukste de series aller tijden.
Jammer dat iedereen bijna alleen maar de mond vol heeft over de Duisters, terwijl dat maar één korte scène was. Blijkbaar is dat bij veel mensen blijven hangen. Mijn favoriete aflevering is De psychiater. 
Kim008
-
- 104 messages
- 101 votes
Ik ga zeker nog eens de volledige reeks halen, voor amper € 13 kun je bij Mediamarkt alle afleveringen kopen!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Vandaag voor de laatste les Engels de aflevering met de Duitsers opgezet, ik had er vroeger al wel wat van gezien maar het blijft echt even hilarisch als vroeger.
The Last
-
- 7169 messages
- 0 votes
Eeuwig zonde dat er hier maar een stuk of 10 afleveringen van zijn gemaakt.
Verder hilarische serie natuurlijk. 't Is alweer een tijdje terug dat ik er uberhaupt wat van heb gezien, maar de aflevering met die Duitsers vergeet ik nooit meer. 
Dead01
-
- 1167 messages
- 1975 votes
Eeuwig zonde dat er hier maar een stuk of 10 afleveringen van zijn gemaakt.
Verder hilarische serie natuurlijk. 't Is alweer een tijdje terug dat ik er uberhaupt wat van heb gezien, maar de aflevering met die Duitsers vergeet ik nooit meer.
Wie vergeet die wel als je die eenmaal gezien hebt
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
1 woord: Boring!
Zegt meer over jouw smaak dan over het niveau van de serie.
Fawlty Towers is absoluut geniaal 
nicoot
-
- 63 messages
- 67 votes
Allesbehalve.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Kijk over een paar jaar maar eens opnieuw. Geen serie voor de allerkleinsten 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
ik kan er niet om lachen. Die Hitler imitatie word blijkbaar grappig bevonden terwijl dat juist ongelofelijk kinderlijke humor is. Lekker orgineel...
Drs. DAJA
-
- 4355 messages
- 4515 votes
Moet je natuurlijk ook in zijn context zien, maar goed als Scary Movie 3 meer jouw humor is maak ik me geen zorgen om je commentaar
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
ik kan er niet om lachen. Die Hitler imitatie word blijkbaar grappig bevonden terwijl dat juist ongelofelijk kinderlijke humor is. Lekker orgineel...
Bekijk het eens vanuit die tijd. Het speelt zich af in Engeland, pas een 20 jaar na de oorlog en er komen Duitsers langs. Toen was men niet bepaald gesteld nog op onze Oostenburen na de oorlog(en).
Daarnaast is het gewoon een geweldige aflevering. Don't mension the war! 
John Cleese is niet minder dan briljant als Basis Fawlty.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ja, maar bij John Cleese houd het ook op. Het enige leuke aan de serie, maar he... Dat ben ik.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Doh, daar draait de serie om.
Hij in dialoog met allerlei mensen. Manuel is trouwens ook grappig.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
VInd ik juist helemaal niet grappig die Manuel. Te schticky. Doet altijd hetzelfde. Basil is best wel droog, maar voor de rest is er weinig aan.
Doe mij dan maar een cast die bijna helemaal grappig is, zoals in Allo Allo.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Het is ergens ook de bedoeling om kinderlijk over te komen. Fawlty heeft die aflevering een hersenschudding gehad en kraamt dus de grootste onzin uit.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Had hij toen een hersenschudding? Volgens mij was hij in orde hoor. Hij had alleen gewoon een hekel aan Duitsers.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
VInd ik juist helemaal niet grappig die Manuel. Te schticky. Doet altijd hetzelfde. Basil is best wel droog, maar voor de rest is er weinig aan.
Net of Allo Allo niet steeds dezelfde humor heeft met de woordenverwisselende agent, de hitsige serveerster die Rene wilt, dove moeders en domme Gruber.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Had hij toen een hersenschudding? Volgens mij was hij in orde hoor. Hij had alleen gewoon een hekel aan Duitsers.
Beide. En het was niet zozeer 'hekel hebben' als dat hij gewoon nooit weet hoe hij zich moet gedragen en weer altijd de verkeerde dingen zegt.
yeyo
-
- 6351 messages
- 4613 votes
Jawel, Manuel had hem met een pan op z'n hoofd geslagen. Hij ligt even in het ziekenhuis, maar vertrekt al voor hij genezen is.
Vandaar dat hij zo ontzettend grot deed, al zal zijn haat voor de Duitsers ook wel hebben meegespeeld. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ow oke haha. Het is alweer enkele jaren terug dat ik FT voor het laatst zag.
Misschien wel leuk om ze binnenkort weer eens uit mn dvd kast te pakken 
powerman
-
- 1226 messages
- 3230 votes
Daar heb je inderdaad wel een punt, Manuel begint mij soms ook wel te irriteren. Maar de hele serie draait natuurlijk rond John Cleese, die echt schitterend zijn rol speelt.