• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.024 actors
  • 9.371.610 votes
Profile

Revolution (NBC)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

(afbeelding)

Our entire way of life depends on electricity. So what would happen if it just stopped working? Well, one day, like a switch turned off, the world is suddenly thrust back into the dark ages. Planes fall from the sky, hospitals shut down, and communication is impossible. And without any modern technology, who can tell us why? Now, 15 years later, life is back to what it once was long before the industrial revolution: families living in quiet cul-de-sacs, and when the sun goes down lanterns and candles are lit. Life is slower and sweeter. Or is it? On the fringes of small farming communities, danger lurks. And a young woman's life is dramatically changed when a local militia arrives and kills her father, who mysteriously - and unbeknownst to her - had something to do with the blackout. This brutal encounter sets her and two unlikely companions off on a daring coming-of-age journey to find answers about the past in the hopes of reclaiming the future.

The series is created by Eric Kripke and produced by J. J. Abrams and Bryan Burk. Iron Man director Jon Favreau directed the pilot episode.

Billy Burke as Miles Matheson, former US Marine Corps sergeant turned tavern owner

Tracy Spiridakos as Charlie Matheson, his niece

Anna Lise Phillips as Maggie, a medical doctor

Graham Rogers as Danny Matheson

J. D. Pardo as Nate Walker

Zak Orth as Aaron, former Google executive

Maria Howell as Grace

David Lyons as Sebastian "Bass" Monroe

Giancarlo Esposito as Captain Tom Neville

Tim Guinee as Ben Matheson, Charlie and Danny's father

Elizabeth Mitchell as Rachel Matheson, Charlie and Danny's mother

Derek Webster as Nicholas

Daniella Alonso as Nora

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Net de trailer voor het eerst gezien en ik vond het er wel of uitzien. Toch wel mijn ding, mits het een beetje goed is uitgewerkt. Pilot nog niet gezien maar is gister uitgekomen (geloof ik) dus ik ga het snel checken. Hopen dat deze serie dan niet snel gecancelled word, maar veel vertrouwen daarin heb ik niet, krijg er tot nu toe een beetje een Terra Nova gevoel bij, maar we zullen zien

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Officiele airdate is 17 september, dus ik denk dat ik daar maar op wacht. Terra Nova moet ik ook nog afkijken, ben pas bij 4 of zo.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Giancarlo 'Gus' Esposito .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ah oké dat wist ik niet, zag hem toevallig online staan. Ja Terra Nova was ik ook mee bezig, maar nu het gecancelled is trekt het me niet meer zo om af te kijken.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Gus? Buggin' Out zul je bedoelen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

True, als Buggin' Out in DTRT ook heel sterk . Maar Gus ik zo tof, of ben je nog niet begonnen aan Breaking Bad?

edit: en als Detective Dwayne Burkhalter natuurlijk .

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Helaas 1ste ep deed me denken aan magere series als Falling Skies, Terra Nova, Alcatraz. Magere cast, weer typische J.J. Abrams vaagheden die weinig boeien. Hoopte dat Kripke nog wat kon toevoegen maar helaas lijkt er niet op. Verwacht niet dat het lang meegaat.

Wat MacManus zegt, idd. Die USB medaille komt regelrecht uit Abrams' trukendoos.

De reaktie ook van dat dorpje zodra Esposito op zijn paard binnen komt rijden; de kippen en inwoners rennen snel naar binnen dus dat moet wel de slechterik zijn. Vervolgens nog die gunstige schot vlak boven 't hart zodat de vader nog zijn laatste woorden kan uitspreken... niet te doen meer anno 2012.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Macmanus wrote:

Helaas 1ste ep deed me denken aan magere series als Falling Skies, Terra Nova, Alcatraz.

Daar was ik dus al bang voor, die eerste indruk had ik al van de trailer. Toch hoop ik dat deze serie iets boven dat niveau uit kan steken en met de apocalyptische settings toch wat meer sfeer kan geven.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Hmm had gehoopt op een serie die misschien voor mij Terra Nova kon vervangen, maar dat lijkt goed tegen te vallen, ook bovengenoemde Falling Skies is een stuk beter (en dit zijn beiden toch al niet de beste series...).

Vind ten eerste de elekrtrische storing tot op heden bijzonder mager uitgewerkt. oké geavanceerde elektrische apparatuur stopt met werken, maar verbrandingsmotoren en batterijen werken ook niet meer. Waarom dan? Een batterij werkt toch ook maar op eenvoudige natuurkundige principes (potentiaalverschil ed.). Zie hier persoonlijk in (evt.) vervolgafleveringen ook geen sluitend antwoord voor komen. Verbrandingsmotoren kunnen ook werken zonder electronica enz. enz.

De 'schurk' is overdreven cliche.

Meerdere filmlocaties 1:1 gejat van The Walking Dead, getuigt ook niet echt van creativiteit (dat terwijl de makers toch hadden kunnen verwachten dat een dergelijke serie een vergelijkbaar publiek aan zou spreken).

Meerdere andere scene's draaien enkel om vechtscene's, welke ook al niet te best uitgewerkt waren.

Op een gegeven moment lopen ze langs een kerk, in een compleet overstroomd dal, even later lopen ze langs een in perfecte staat verkerende dam

Allemaal erg matig tot zeer slecht tot zeer gejat... mocht de serie serieus gaan draaien zal ik het waarschijnlijk evengoed gaan volgen. Want een desolaat sfeertje en wat fraaie beelden van een verlaten stad/vliegtuig zijn voldoende om mij persoonlijk te maken, en dat was beide opzich ok. Maar vertrouwen dat dit een goede serie gaat worden is er niet...

hatebreeder

• 1085 messages
  • 893 votes

De eerste episode weet nog niet helemaal me t raken maar het verhaal is op zich wel boeiend. Vind het acteerwerk ook niet heel overtuigend maar het is in ieder geval voldoende. Denk dat het wel wat kan gaan worden uiteindelijk maar dat zal de volgende episode waarschijnlijk dan moeten gaan bepalen!

TomPSV

• 503 messages
  • 445 votes

Ik heb de pilot en de tweede episode gekeken en ik moet zeggen dat ik het een zeer vermakelijke serie vind. Het tempo zit er vanaf het begin goed in en daardoor zit ik me geen moment te vervelen.

De tweede episode had ook nog eens een verrassend einde. Miles vind ik een leuk personage en ook Charlie doet het tot op heden goed. Ik zie altijd liever wat oudere en ervaren acteurs en actrices, maar zij zet haar rol prima neer. Natuurlijk zijn er ook wel wat dingen cliché, maar dat heb je in bijna iedere serie en het stoort me tot nu toe niet.

In de USA is deze serie ook goed ontvangen gelukkig. De pilot werd door 11.65 mil mensen bekeken en een 18-49 rtg/shr van 4.1/11. De tweede episode doet het met 9.21 mil kijkers en een 18-49 rtg/shr van 3.4/9 ook prima.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Ik heb ze nu ook beide gezien, vind de serie wel oké en zal het vooralsnog blijven volgen maar ben nog niet helemaal overtuigd. Ik mis de typische post-apocalyptische sfeer welke naar mijn mening in de trailer wel aanwezig was.

Verder blijf ik de elektrische storing apart vinden, oké, geen electriciteit: Prima. Maar zolang men nog geweren af kan vuren zie ik niet in waarom er geen ontbranding plaats kan vinden in de verbrandingskamer van een dieselmotor... of waarom bewezen stoomtechniek niet meer zou werken?! En als men gewoon geweren af kan vuren, waarom heeft iedereen dan een zwaard, zelfs het 'leger'? Het produceren van kogels kan prima zonder elektrische energie... en als het merendeel van de bevolking de chaos niet overleefd heeft zouden er wapens in overvloed moeten zijn. Normaal niet zo'n ramp, maar aangezien de focus van de serie deels ligt in het mysterie rond de 'black-out' en de mogelijkheid om evt. de energievoorziening weer te herstellen vind ik het toch allemaal wel dramatisch slecht uitgewerkt.

En als men dan van de ene naar de andere stad reist, waarom zien we dan onderweg alleen ongerepte natuur i.p.v. veraten/verwaarloosde wegen en panden? Het zal ongetwijfeld met het budget te maken hebben, maar gevoelsmatig speelt de helft van de serie zich af in 1800 i.p.v. de nabije toekomst.

Verder voor mij een groot vraagteken in een post-apocalyptische wereld: waar komen de primaire levensmiddelen vandaan? Dingen als kaarsen, munitie en eten? In de meeste films/series met hetzelfde onderwerp word dit ingevuld door plunderen, berovingen of kannibalisme, hetgeen vaak direct de grootste bedreiging is voor de overlevenden. In Revolution is het gewoon een gegeven dat iedereen genoeg te eten heeft

Qua amusement vind ik het prima te kijken (en om die reden zal ik blijven kijken), maar als serie vind ik het eigenlijk allemaal maar bijzonder mager, en ook het 'lenen' van meerdere filmlocaties uit The Walking Dead verdient geen schoonheidsprijs.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

De pilot heeft mij enorm verrast want na meerdere slechte kritieken verwachtte ik al bijna niks meer maar dat was zeker niet nodig! Sterke setting, acteerwerk was in orde maar vooral het feit dat er een goeie vaart in de serie zit, en dat is wat ik mis bij series als Walking dead of Falling skies, die soms zo traag zijn dat het saai wordt. Dat gevoel had ik hier niet, ook de 2e aflevering was goed vooral het verrassende einde. En schitterend om te horen dat de kijkcijfers heel goed zijn, laat ons hopen dat het zo blijft.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik vond de eerste niet echt overtuigend. Niet slecht, maar het verloor mij wel halverwege de aflevering en naar het einde toe boeide het me steeds minder. Daardoor staat episode 2 nog in de wacht. Ik denk dat ik aflevering 1 nogmaals ga kijken en dan direct daarna de nieuwe, zodat ik er weer even inkom. Want het heeft zeker potentie.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lachwekkend slecht. Vooral erg slecht geschreven, maar ook de cast is niet veel soeps. Sommige sets zijn dan nog wel dem oeite waard, maar daar naast hou je vrij weinig over. Esposito, get out now. Nee, vrij duidelijk dat dit niets is en de kijker met een eisenpakket zal ook niet lang blijven. Alleen te doen voor (bijna) alleskijkers. Troep.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Of voor de liefhebber van post apocalyptische/sci fi series?

En volgens mij valt er dan niet zoveel te kiezen, maar misschien ligt dat aan mij (hou me aanbevolen voor suggesties!).

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik ben ook afgehaakt. Twee kwam ik ook amper doorheen, drie vroegtijdig afgezet. Ik stop.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Echt te belachelijk voor woorden dit. Schrijven we mee?

- Quasi-vrijgevochten pubermeisje met issues valt voor bad guy die uiteraard ook een zwak voor haar krijgt.
- Good-guy pa heeft nog adem voor pathetische sterfscene waarin hij zijn kinderen op een grootse queeste stuurt.
- Twee bevriende militairen groeien uit elkaar, de ene wordt evil, de ander een alcholische cynicus met bad-ass moves. Gelukkig krijgt hij een bijspijkercursus familiewaarden en werpt hij zich op als padre de familia. Zullen ze elkaar gaan treffen?! Wie weet!
- Puberzoon met Bieberkapsel, oneindige V-hals en astma-pijpje
( ) wil zijn vader beschermen maar maakt het alleen maar erger.
- Nerd met AC/DC-shirt, goede bedoelingen en slechte fysiek voor de broodnodige komische variatie.
- Een flashdrive met SUPERGEHEIMZINNIGE info.
- Kruisboog / pijl-en-boog (want zonder kun je tegenwoordig geen goede avonturen meer beleven.)

BINGO! Ik heb een volle cliché kaart.

Ga je schamen J.J.

Testa-Rossa

• 422 messages
  • 133 votes

Nou afgelopen week E4 gekeken, en daar waren een paar mooie sets in een verlaten attractiepark.

En nu net precies E5 gezien, éindelijk worden er machines ingezet uit de tijd van de industriële revolutie (na 15 jaar kreeg iemand het heldere idee...). Het post apocalyptische aspect word dus langzaam aan wat beter uitgewerkt, maar de rest van het verhaal blijft zoals Phoenix hierboven al zo mooi omschrijfd vrij cliché

Ik blijf de serie nog wel even volgen denk ik maar vraag me af of er ooit een S02 gaat komen.

TomPSV

• 503 messages
  • 445 votes

Seizoen 2 gaat er denk ik wel komen. Ratings zijn goed en stijgen weer.

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Dat zijn wel heel negatieve reacties hier hoor! Ik vind deze nog altijd heel erg goed, voldoende spanning en verrassingen, goeie setting en acteerwerk stoort me ook geen minuut. Voor mij 1 van de leukste nieuwe fall shows die ik tot nu toe zag, en de ratings zijn idd ook heel goed wat doet hopen op een 2e seizoen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik ben na 2 afleveringen afgehaakt. Setting was goed en de cast wel oké, maar het verhaal trok me helemaal niet, en de actie vond ik in die twee episodes steeds hetzelfde en erg rommelig. Dat is dan ook de reden dat ik ben afgehaakt, en daarnaast is het erg cliché wat niet perse een slecht iets hoeft te zijn voor mij, maar in deze serie stoorde ik me er nogal aan.

Misschien aardig voor tussendoor maar ik heb teveel goede series liggen die toch echt voorrang hebben.

mrdig

• 499 messages
  • 2689 votes

1e 4 afleveringen gezien en ondanks dat het middelmatig is allemaal blijf ik doorkijken als scifi/mysterie liefhebber en vermaak ik me er wel mee. Veel scifi alternatieven zijn er momenteel ook niet nl. Charlie (en Nora) zien er lekker uit, af en toe (goedkope) maar mooie shots van de post-apocalyptische wereld en Miles is wel een interessant figuur. Het uiteindelijke mysterie (het hoe en waarom van het ontbreken van power) zal wel te slecht voor woorden zijn. maar goed...

Bevalt me beter dan Terra Nova, beetje Falling Skies niveau.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Pilot was op zich wel aardig, dus ik geef dit nog wel een paar eps op de backburner.

jordandejong

• 4772 messages
  • 1431 votes

Geen onaardige serie tot nu toe. Nergens echt hoogstaand maar de vaak mooie beelden van het verlaten landschap en de vele actie zorgen ervoor dat je je aandacht niet verliest. Verder zijn Billy Burke en Giancarlo Esposito prima acteurs.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Wat doet veronica nu, al paar maanden dubbele aflevering op Maandag, nu vanavond ineens 1 aflevering en maandag NIKS meer

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

606 wrote:
Wat doet veronica nu, al paar maanden dubbele aflevering op Maandag, nu vanavond ineens 1 aflevering en maandag NIKS meer

Die verplaatsing is inderdaad naar. Vervelende tijd ook.

Seizoen 1 is al een weekje klaar op Veronica.
Wat ik er nu van vind is lastig te zeggen. De grootste "doorkijk factor" is toch het mysterieuze verhaal. Je wilt weten hoe het nu zit.
Door middel van flashbacks en flashforwards proberen ze het nog wat mysterieuzer en vooral spannender te maken. Dat spannender maken lukt niet helemaal. Het is altijd vrij voorspelbaar. Gelukkig worden er af en toe wel main characters omgebrachtwaardoor de spanning een tikkeltje omhoog gaat en het voorspellingsgehalte ook weer verlaagt wordt.
De acteer prestaties zijn niet echt top. Niemand springt er ook echt uit. Soms zijn ze iets beter, maar meestal is het net voldoende.
Weinig cliffhangers aan het eind van elke aflevering. Dit is nu juist wel een serie waar dat goed kan. Of dat komt omdat Veronica twee afleveringen achter elkaar uitzond, waardoor het leek alsof er weinig cliffhangers waren.
Dit alles geldt echter niet voor de laatste paar afleveringen. Daar ging de spanning wel goed omhoog incl cliffhangers. Ook de season finale had een goede cliffhanger.

Al met al dus een serie die het vooral, in elk geval voor mij, van het mysterieuze gedeelte moet hebben. En sowieso is het apocalypse genre altijd top! Als je het een beetje oké kan uitvoeren of course.

Nu net episode 1 van seizoen 2 gezien. Begint oke. Komt langzaam weer opgang. Laatste kwartier gebeurde eigenlijk het belangrijkst. En hop cliffhanger (drie zelfs). Top. De wil om door te kijken wordt weer vergroot. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met The Patriots. Ze zullen denk ik de Monroe groep opvolgen als de nieuwe "evil/slechte" groep.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Wordt inderdaad spannend, goeie eerste aflevering

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.