- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Webseries
Webseries
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Eigenlijk wel een actueel topic, omdat een webserie tegenwoordig helemaal niet meer hoeft te betekenen dat het een amateuristisch Youtube prul is. Vooral Sketch Comedy domineert, maar ook meer story arc gerichte dingen zijn al goed onderweg.
Ik maak alvast ff een top 5, of misschien wel 10. We gaan zien hoever ik kom:
1.Backwash (Joshua Malina - Backwash (TV Series 2010) - IMDb )
2.Cracked: After Hours (serie preview)
3. Stella Shorts (ok daar is nu ook een dvd van, maargoed: de serie pagina) )
4. Britanick: sketches (serie preview)
5. Next Time On Lonny ( de serie pagina )
Dit zijn er zomaar 5 en nog een mention naar Burning Love, de Yahoo webserie met Ken Marino als director en hoofdrolspeler.
Audio podcasts moeten ook niet vergeten worden, maar daar kom ik later nog op terug.
Dit is een leuke link voor tips op het gebied van webseries..
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Heb geen idee of dit ook onder webseries valt? Maar ik vind het wel leuk om wat tips en aanraders te krijgen. Er zijn genoeg goede webseries die weinig mensen kennen! Vaak wat kortere afleveringen die je makkelijk tussendoor kan kijken, wat fijn is als je weinig tijd hebt of voor een korte studie pauze
Dus misschien kan hier weer wat leven in geblazen worden? Ik heb twee favorieten die ik hier onder kort zal noemen:
Ik ben helemaal fan van Doraleous and Associates! Het gaat over een groep warriors, met onder andere een dwerg, elf en een tovenaar. Zij zijn te huur om bepaalde conflicten in Nudonia op te lossen door te onder handelen of te vechten. De humor in deze serie is zo ongelooflijk fijn en droog. Echt een aanrader. De IMDB pagina voor de geïnteresseerden.
Ook van dezelfde makers, Henk and Jed, wat ook erg leuk is, is Battlefield Friends. Ietwat populairder. Ook gericht op humor. Meer herkenbare grappen als je bekend bent met de battlefield game serie. Desalniettemin het kijken waard! Dit zijn trouwens elke keer losse afleveringen, wel met zelfde personages, maar niet met een al om vattend verhaal, wat doraleous and Associates wel is. Dus dit is misschien niet een echte webserie?
Willem Verheij
-
- 40 messages
- 120 votes
Vreemd dat dit topic zo weinig gebruikt is, persoonlijk verkies ik webseries over tv-series.
Meestal is het origineler omdat de makers compleet de vrije hand hebben.
De beste webserie die ik gezien heb is LARPs: the series. Hier is de trailer van het eerste seizoen.
Dit laat echt zien wat een team van goede schrijvers gecombineerd met een groepje acteurs met goede chemie kunnen doen, zonder gehinderd te worden door een grote studio.
Het is een serie met veel humor, het laat de leuke kanten van LARPen zien op een toegankelijke manier. Het prachtige aan deze serie vind ik dat met ieder conflict kan je je inleven in beide kanten. Voor mij is dat echt een teken van een goed verhaal.
In het tweede seizoen hebben ze meer budget, zijn de afleveringen langer en komen de personages nog meer tot hun recht. Deze serie is echt een aanrader voor iedereen, of je nu van fantasy houdt of niet. De chemie spat van het scherm af, het groepje acteurs is ook bevriend met elkaar.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Zelfs zo weinig, dat ik de reactie van freek_93 destijds helemaal over het hoofd heb gezien. Ik had hem destijds graag doorverwezen naar http://geekandsundry.com/gerunt door Felicia Day en haar vrienden, die erg in dat wereldje van Fantasy zitten.Zie dat Willem me nu al voor is...
Let wel, als het om webseries gaat is het landschap nu nog meer veranderd dan toen ik het schreef. Steeds meer Youtube sketch writers/comedians krijgen de kans op tv iets te doen en dat is alleen maar goed. De jongens van Next Time on Lonny, die ik in mijn eerste post benoemden, hebben Big Time in Hollywood, FL en Rachel Bloom van muzieksketches als dit heeft het succesvol lopende Crazy Ex-Girlfriend.
Anderzijds doen acteurs/schrijvers die bekend zijn van tv steeds meer op youtube of audioblogs, Dan Harmon (Community) is daar een goed voorbeeld van. Comedian Louis C.K trekt dat nu zelfs zo ver door zijn serie Horace and Pete alleen te verkopen via zijn website.
Momenteel kijk ik niet specifiek ergens naar, al volg ik het eerder aangehaalde After Hours nog steeds graag.