• 178.073 movies
  • 12.209 shows
  • 33.979 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.830 votes
Profile

Vraagje over tv-series in het algemeen

Panta Rei

• 507 messages
  • 7 votes

Gewoon uit nieuwsgierigheid; de laatste jaren is het gewoonte om een serie te beginnen met een kort clipje vooraf. Dan volgt de intro en dan begint het 'verhaal' pas.

Vroeger was dat nooit het geval, toen begon elke serie met de intro en dan begon de aflevering pas.

Weet iemand misschien waarom dat er zo ingeslopen is?

Geen belangrijke vraag, ik weet het , maar ik loop me dat al een tijdje af te vragen.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Zal vast komen omdat mensen anders direct wegzappen ("saai zo'n intro, even kijken wat er nog meer op tv is"). Als je eenmaal een beetje in het verhaal zit zul je niet zo snel zo'n intro wegzappen.

Hetzelfde lijkt te gebeuren met reclames. Vroeger zaten ze netjes tussen twee programma's in, nu begint het volgende programma vaak direct nadat de ander is afgelopen. Om vervolgens na 2 minuten wel naar reclame te gaan..

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Er zijn nog steeds wel series die gewoon met de intro beginnen en dan het verhaal.

Vooral HBO doet dat, maar Showtime ook nog.

In snelle sitcoms skipt men het vaak, of een hele verkorte versie (bv. Community in seizoen 2).

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.