• 178.094 movies
  • 12.213 shows
  • 33.984 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.372.862 votes
Profile

Frisky Dingo (Adult Swim)

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

(afbeelding)

Xander Crews is a billionaire playboy whose alter ego is the superhero Awesome X. He'd much rather goof around as a superhero than tend to the everyday aspects of running a corporation. The only problem is that Awesome X has gotten rid of every super-villain in the city, and now his board head Stan wants him to retire as a hero and get down to saving the company he's been running into the ground with his superhero expenses. Coincidentally, a new super-villain named Killface appears. His goal is to destroy humanity using the Annihilatrix, a machine which upon completion will hurl the earth into the sun. The only problem is that he has no way of getting the 12 billion dollars needed to complete his doomsday device. Luckily there happens to be a billionaire playboy in town...

2006-2008. Van Adam Reed (Archer). Humor ook in de lijn van Archer. 2 aflveringen - 11 minuten p.a. - gezien en denk dat dit voor de 'fan van' zeker ook een voltreffer is. Goede voice acting, fijne (awkward) grappen en heerlijke cynische ondertoon.

Lekker korte eps ook!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Oeh, klinkt goed. Gaat zeker op de lijst nu.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Ik denk dat het zelfs nog wel een stapje absurder is dan Archer. Al is dat misschien wat voorbarig na 2 afleveringen.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

T/m 1.05 nu. En kan alleen maar

Adam Reed is een genie. Bizarheid en akwardness worden zonder dat Killface met zijn ogen knippert gecombineerd met heerlijke alledaagse kneuterigheden. Ook weer zoveel geweldige personages. Geniale tv.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

People, let me tell ya 'bout my new best friend, Barnaby Jones

Nap.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

S1 klaar en (deels) ook al een paar keer herzien - dat kán door de korte duur, en móet door de vele geniale dialogen (waarvan je al snel de helft mist). Qua humor denk ik dat ik weinig beter ken dan Frisky Dingo, al zou ik niet raar opkijken wanneer mensen het afdoen als flauw en te random. Het plot wordt na minuut 1 al op een zijspoor gezet, waarna het zijspoor op een zijspoor wordt gezet en dat zijspoor ook weer op een zijspoor. Maar wie zich daar niet aan stoort zal merken dat er een rode draad van continuity(-grappen) in het verhaal zit die elke random scène of aflevering weer aan de ander knoopt. Frisky Dingo moet het van deze continuity hebben, maar ook van de alledaagse kneuterigheid van het leven afgezet tegen de clichématige superhelden vs. vernietig de wereld setting. Daarnaast is de serie (dus) ontzettend 'dialogue driven'. Vooral Antagonist/Protagonist Killface bedient zich van heerlijke volzinnen, afgetopt met een prettig Brits accent. Het feit dat hij de wereld wil vernietigen - maar stiekem toch ook niet - en daarbij constant wordt tegengewerkt door zijn eigen pech, maakt het alleen maar mooier. Verdere pluspunten van Frisky Dingo zijn de geweldige voice acting en het niet bang zijn voor een beetje bloedvergieten. No "guts", no glory.

5*

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Ant Baby Machete Squad splinter cell

S2 klaar, gewoon weer briljant. Wat een zonde dat er maar 2 seizoenen zijn.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Doomed to enjoy the new Scion TC!

Eerste drie eps gezien en inderdaad, heerlijk voor de fans van Archer. Xander Crews en Killface zijn briljant.

Die tweeling in ep 1

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Valerie! I want you to come over here and make out with Trent. Just, you know, really back that thing up on him.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Look, Trent. I've made you a playmate. Say "Hello". Good lad.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Frisky Dingo - Archer continuity FTW!!

1.11: Was that an ocelot ?

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

In het begin even wennen aan Killface en Xander Crews, maar als je ze eenmaal leert kennen kun je niets anders dan genieten van al hun absurde verrichtingen.

Killface is echt een gouden personage, als ( wannabe ) schurk die constant door iedereen voor de gek wordt gehouden. Zijn naïviteit is een van de voornaamste redenen waarom deze serie zo geweldig is. Prachtig als Killface met zijn crew helemaal afreist naar Las Vegas om mee te dingen naar een cheque en ze binnen 5 minuten alweer afgescheept worden en Killface toch in zijn nopjes blijkt te zijn omdat ze wel de mooiste presentatie weggaven. De aflevering waarin hij te gast is in een talkshow is ook briljant, prachtig hoe hij wordt overstemd en uiteindelijk laat blijken dat het hem niet zint wat er gebeurt. De mooiste scene ( alhoewel zijn eerste ontmoeting met Barnaby Jones is ook episch ) is echter in het ziekenhuis waar Killface tegen een muur van bureaucratie oploopt en een kankerpatiënt sommeert om zijn hand voor zijn mond te houden als hij moet hoesten. Xander Crews is echter ook een geweldig personage. Een beetje het equivalent van Sterling Archer. Vooral prachtig hoe hij Stanimal de hele tijd loopt te sarren of de interactie met zijn vriendin. De andere personages zijn ook erg leuk opvulmateriaal. De wannabe rapper die telkens even langskomt.

Inderdaad in de lijn van Archer. Lekker ad rem, grof, onberekenbaar en de serie barst van de genante humor. In vergelijking met Archer volstrekt Frisky Dingo zich alleen wel in een razender tempo. Daardoor heb ik nog niet met alle personages even goed kennis kunnen maken, maar dat gaat ongetwijfeld komen tijdens seizoen 2. Bijna minstens zo goed als Archer!

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Maxcom

Die aflevering naar Las Vegas is echt goud waard inderdaad. En Barnaby Jones en al die andere hoogtepunten. Enorm veel zin nu om S1 weer in de herziening te gooien!

Ik heb S1 inmiddels 3x gezien, en nog steeds gaat het me soms te snel

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

Oh, gelukkig dan ben ik niet de enige voor wie het te snel gaat. Ik vond het al wat dom dat ik de namen van sommige personages niet meteen uit mijn hoofd wist. Echt een serie die je gemakkelijk meerdere keren kunt bekijken, ja.

En die Barnaby Jones afl. is inderdaad ook priceless. Hoe hulpeloos en overgeleverd aan de goodwill van anderen kan een schurk zijn?! Prachtig hoe Killface met zijn zonnebril en blindenstok oversteekt en expres wordt aangereden door Xander Crews, die toevallig net op zoek is naar een slaapadresje en gaat socializen met Killface die hem toch niet herkent.

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

"I wanna gome home and take a nap."

Het is ook een komen en gaan van (vermoorde) personages, dus het is niet gek dat je sommige namen snel weer vergeet.

Nog 1tje dan:

Antfarm Keyboard - "My God, the sheer genius of it!!"

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

En seizoen 2 zit er ook al weer op. Echt een serie waar ik nog veel plezier aan ga beleven. Je moet het als scriptwriter maar verzinnen om de 2 grootste idioten van Amerika, mee te laten dingen om het presidentschap. Hilarisch als ze op eenden gaan jagen en Killface, Xander Crews abusievelijk aanspreekt met Barnaby Jones, maar ook die fake docu in het begin is geweldig.

Verder vele kleurrijke personages die ( weer ) present zijn: Valerie, Sinn, Wendy, Antagoona, de zoon van Killface met zijn onthulling, terwijl paps net op ramkoers ligt om al zijn potentiële kiezers te beledigen. En prachtig hoe er in de laatste aflevering uit het niets, weer even een moment van onenigheid tussen Killface en Xander Crews de kop opsteekt: now, look who `s bossy with counting......

Zwaar briljante serie! Absoluut een van mijn favoriete series.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik heb laatste 108 en 109 gezien, en ik weet het niet. Het verhaal is een beetje raar en niet al te best, maar de invulling ervan is gewoon geniaal. Het blaffen van die bestuursleden, die groep in die robotpakken - waarvan een zonder broek - die Killface, die Xander, die nerds....

Het is een beetje vreemd, maar wel ontzettend lekker.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Seizoen 1 af en het is geweldig, minstens zo goed als Archer, maar toch wel anders ook. Waar de animatie gelijkend is, de dialoog weer snel en de pop culture references aanwezig, is dit toch behoorlijk anders.

In weze ene battle tussen 2 villains. Aan de ene kant de alien/monster Kiillface die met de Annihalatrix de wereld wil opblazen en dat door een grote promotiecampagne aan de wereld wil laten weten. Aan de ander kant rijkeluisjongen en o.a. bankeigenaar Xander Crews, die met zijn alterergo Awesome X naar ene tegenstander zoekt, omdat ie denkt dat ie daar financieel beter van wordt.

kort gezegd is dat het plot, maar heel bnelangrijk is het niet. Zoals al eerder gezegd, dat plot komt op een raar zijspoor, bijvoorbeeld een discussie over augurken, die discussie komt ook weer op een zijspoor. Als we geluk hebben komen we op het eind van de 11 minuten durende aflevering nog bij een conclusie, maar dat gebeurd vaker niet dan wel. Dialoog is niet snel, maar wel ngemakkelijk, vol met mislukte grappen en te lange pauzes. Qua tempo niet moeilijk te volgen, maar wel erg vreemd. EWen er maar vast aan dat de helft van de grappen nergens op slaan, maar juist daarom zijn ze grappig.

Jep, leuk!

Trouwens als Archer kijker zijn sommige grappen nogal dubbel, waar Archer dus terug refereerde naar deze serie. Blijkbaar doet Adam Reed dat wel vaker, zo had hij ook al wat Sealab grappen in Archer hoorde ik, maargoed die serie ken ik dus ook nog niet.

Is that an oscelot???

Respekked

• 6286 messages
  • 1229 votes

Die rapper, Taqu'il, komt een keer Archer binnen rijden in een chevy.

Archer 4.12 en 4.13 was soort Sealab hommage. Sealab is stuk taaier dan archer of frisky dingo.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.