• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Dokter Deen

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nieuwe Nederlandse dramaserie.

Met: Monique van de Ven, Liz Snoijink e.a.

Dokter Deen speelt zich af op het waddeneiland Vlieland.

Monique van de Ven speelt de huisarts Maria Deen, die naast haar werkzaamheden als arts nog veel meer betekent voor de inwoners van het eiland. Zij heeft een praktijk aan huis, met een apotheek en een kleine operatiekamer waar zij kleine ingrepen kan uitvoeren.

Maria Deen is de rots in de branding waar de eilandbewoners en bezoekers voor raad en daad naar toe gaan. Maria komt vaak voor moeilijke keuzes te staan. Voor noodgevallen is er aan de wal een helikopter, maar die is niet altijd op tijd of kan helemaal niet komen.

Maria moet dan ook regelmatig alles doen wat in haar macht ligt om levens te redden.

Uitzending vanaf maandag 30 januari

22.00 uur, Ned 1

(10 afleveringen)

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Aflevering 1 kon mij niet overtuigen.

Het acteerwerk is matig tot slecht, hooguit enkele acteurs en actrices zijn acceptabel.

Tot nu toe is alleen Vlieland voor mij boeiend genoeg om ook het volgende deel te bekijken.

Eens zien of ik mijn mening eventueel nog kan bijstellen na de volgende delen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dokter Deen krijgt een vervolg - Leeuwarder Courant - lc.nl

De serie had een gemiddelde van 2,3 miljoen kijkers. De opnames starten in de zomer van 2013 en naar verwachting wordt het in de winter van 2014 uitgezonden.

Bxian32

• 524 messages
  • 312 votes

Ben het eerste seizoen aan het kijken. Vind het wel typisch dat als er ook maar iets met iemand gebeurt, kleine val oid, ze meteen op sterven na dood zijn. Op zich vind ik het zoals al wordt gezegd de filmlocatie het mooiste van de serie. De afleveringen zijn wel erg wisselend. De eerste aflevering ziet er nog het knulligst uit (Liz Snoijink geeft daarin een aardig staaltje overacteren), daarna vind ik het wel beter worden.

AmazingPP

• 2523 messages
  • 1858 votes

Ik heb gisterenavond het eerste seizoen afgesloten en daarna "The making of" gekeken. Al met al helemaal geen slechte serie. Ik vond het allemaal zeer vermakelijk. Soms komt de serie wat knullig over en de acteerprestaties zijn ook niet altijd om over naar huis te schrijven, zeker in het begin van de serie, maar naarmate de serie vordert gaat het steeds beter. Leuke personages en verhaallijnen. En natuurlijk: het is allemaal een beetje over de top, maar ach... We willen toch een beetje spanning en sensatie in zo'n serie? Hulde aan Monique van de Ven en Pleuni Touw. Snoijink mag er ook wezen, maar deze rol is onder haar niveau. Sorry, Liz....

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Er komt waarschijnlijk ook nog een derde seizoen.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ben nu bezig aan het tweede seizoen, en ondanks dat het soms echt nergens over gaat, het geheel veel ongeloofwaardigheden bevat en de acteerprestaties wisselend zijn, kijkt het wel bijzonder lekker weg. Vermakelijke televisie, aanstekelijk gemaakt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.