• 178.028 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.263 votes
Profile

Girls (HBO)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Karpovsky is echt geweldig, vind zijn denkwijze i nGirls hilarisch en vaak heeft ie nog een punt ook. Snap de negativiteit tegenover deze Girls ook niet zo.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

oh ik ben een fan van Karpovsky als acteur (Harmony & Me) en nog meer als regisseur (The Hole Story en Woodpecker), maar hij is ook het probleem niet. Ik wil Dunham als acteur gewoon liever dood hebben en das niet overdreven. Zeikwijf.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Touchy touchy. Je kan ook niet kijken natuurlijk.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Dat doe ik allang niet meer. Echter ik vind het wel zonde, want sommige acteurs vind ik wel degelijk sterk, maar worden door een slap script/dialoog en het slechte spel van Dunham tekort gedaan.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Nu 4 afleveringen van Girls gezien. Blijf het over het algemeen erg leuk vinden, al zijn er ook verhaallijnen die niet zo interessant zijn (de maagdelijkheid van Shoshanna ).

Karpovsky mag trouwens meedoen in de nieuwe van de gebroeders Coen: Inside Llewyn Davis (2012) - IMDb

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Wel grappig van 'you get attached when you bleed' en dat seks is overrated gesprek.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

HBO staat op het punt Girls te renewen voor een derde seizoen. En terecht, Dunham is het beste wat serieland is overkomen vorig jaar. Ook typisch HBO, vlak voor een tweede seizoen renewen. Hulde .

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Hoe bevalt de serie bij de meesten? Ik lees voornamelijk negatieve recensie in dit topic en ben opzoek naar een opvolger van Entourage & How To Make It In America (waaaaaaarom waren de kijkcijfers hiervan zo slecht??).

shockdog

• 322 messages
  • 1024 votes

De humor in GIRLS is, in tegenstelling tot de luchtige, soms wat flauwe een-tweetjes van Entourage, tamelijk zwart en op een vreemde manier melig. Ook de New York-hipster sfeer (niet negatief bedoeld) in GIRLS moet je trekken. Ik vind het een briljante serie maar verwacht geen 'vrouwelijke tegenhanger' van Entourage. Kijk de eerste episode zou ik zeggen: de rest van de serie is precies zo.

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Prima tip, thanks.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

De episode waarin ze drugs gebruikt was overigens de beste tot nu toe.

Nu de grachtengordel het heeft ontdekt in Nederland durf ik de serie haast niet meer aan te raden. Maar het blijft sterk.

Het lijkt meer op How to Make It dan op Entourage. Entourage was toch wel veel bewust grappig. How to Make It was dan weer meer op de mannen gericht en had meer een rode draad. Girls heeft meer losheid in de episodes, rode draad is nihil. En meer op vrouwen gericht en de humor is wat minder in your face. Vrouwelijke Woody Allen, of is dat teveel eer?

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Ik heb nu 4 ep's gezien en de serie bevalt me wel. Fijn simpel niemendalletje dit.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Echt in en in triest: die massale Dunham-bash op het net. Is het niet om haar gebrek aan talent of hipster voorkomen dan is het wel over het feit dat ze geen tieten heeft en wat voller is dan de gemiddelde actrice die anno 2013 in Hollywood rondloopt. Get over it mensen, echte (natuurlijke) vrouwen zien er niet uit als Megan Fox of Vanessa Hudgens (sorry Naomi, mijn observatie! )

Ik moest dit dus toch maar eens gaan kijken aangezien ik Tiny Furniture een van de betere indie-films van het jaar vond. Seizoen 1 in twee dagen afgerond en ben eigenlijk wel ongeveer even enthousiast als destijds met TF. Heb genoten van de grillige dialogen en mumblecore achtige sfeer. Dat vriendje van Hanna, wat een heerlijke randgek! Was aanvankelijk wel een beetje bang dat het een vervelende feministische bedoeling ala Sex in the City zou gaan worden maar dat viel (op een paar niet te omzeilen punten, waar je tegenaan loopt als je een serie met alleen maar vrouwen in de hoofdrol maakt) gelukkig mee, geweldig lompe seks-scenes ook. Wel een beetje jammer dat de afleveringen maar een half uurtje duren, op die manier is er nooit genoeg aandacht voor alle personages, hopelijk wordt dat in seizoen 2 beter. Ik heb er alle vertrouwen in. Go Lena!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

niethie wrote:

Get over it mensen, echte (natuurlijke) vrouwen zien er niet uit als Vanessa Hudgens (sorry Naomi, mijn observatie! )

Tell me about it .

Helemaal eens met je stuk. Erg fijne serie inderdaad, moet het maar weer oppakken. Snap dat gebash op Dunham ook helemaal niet. Wat vind je van Karpovsky trouwens? .

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Echte vrouwen? Echte vrouwen die weinig om hun lichaam geven? Ik weet het niet hoor, maar de gemiddelde vrouw van 25 ziet er wel wat slanker en beter uit dan Dunham, gelukkig!

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Gemiddeld vraag ik me eigenlijk wel af. Ik zelf hou wel een van die rubens vrouwen, hoewel Lena niet meteen mijn type is met haar tatoes. Maar dat slanke vind ik ook maar niks. Volgens mij is een beetje vet ook wel gezond. Lijkt bijna alsof we hier met een monster van doen hebben. Gaat altijd erg snel bij bekende vrouwen. Daarbij komt (om lekker PC en vrouwvriendelijk over te komen) dat ze wel een leuke uitstraling heeft dat is soms meer waard dan the looks!

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Jammer dat je het iets te veel polariseert. Een beetje vet is zeker niet mis mee, rondingen en een hoger vetpercentage zijn niet voor niets acceptabel bij een vrouw. Echter vind ik een pens (om het zo horkerig mogelijk te maken), zoals Lena heeft, iets te veel van het goede. En ja, daarentegen zouden haar drie tegenspeelster best wel een paar kilo's erbij op mogen hebben.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Valt wel mee hoeveel ik polariseer. Gezien ik het vooral over Dunham heb hier en wat ik prefereer.

Volgens mij is inmiddels (bijna) een meerderheid te dik in de westerse wereld. (helemaal in Amerika) In dat opzicht is Dunham wellicht dus wel meer een afspiegeling van de echte vrouw in de westerse wereld.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Naomi Watts wrote:

Wat vind je van Karpovsky trouwens? .

Geweldige kerel ja, speelt ongeveer dezelfde rol in Tiny Furniture. Die al gezien?

Koen87 wrote:

Echte vrouwen? Echte vrouwen die weinig om hun lichaam geven? Ik weet het niet hoor, maar de gemiddelde vrouw van 25 ziet er wel wat slanker en beter uit dan Dunham, gelukkig!

Ik vind dit soort reacties altijd zo gemeen he. Wie ben jij (en al die anderen) om te oordelen dat zij niet om haar lichaam geeft? Genoeg vrouwen die er niets aan kunnen doen en zichzelf erom haten hoor, die struggle is al erg genoeg zonder dat buitenstaanders commentaar op je gaan leveren en je belachelijk maken. Heb persoonlijk juist heel veel respect voor haar, vooral ook om het feit dat ze zovaak uit de kleren gaat en zichzelf dus durft te laten zien hoe ze is, en daar is niets mis mee! Bovendien heeft ze (als macmanus al zegt) een hele fijne/natuurlijke uitstraling. Misschien ben ik ook wel bevooroordeeld: val niet perse op vol maar heb dat toch 100 keer liever dan zo'n uitgemergeld modelletje. En mocht dat nou juist zijn waar de halve wereld zo door geobsedeerd is (vrouwen die het als mode-icoon zien en mannen die het op hun beurt weer geil vinden) Daar wil ik niet mee zeggen dat er geen mooie slanke vrouwen zijn, in tegendeel, maar het geeft wel een totaal verkeerd beeld van wat nou wel en niet onder schoonheid valt. Ik vind het gewoon belachelijk dat als je als vrouw een paar pondjes meer hebt (of in Dunhem's geval, wel iets meer dan een paar pondjes) je gelijk het onderwerp van dagelijkse discussie bent. Alsof je als dikkere vrouw (met kleine borsen, om het als de menigte, even grof te zeggen ) niets met je seksualiteit mag doen als onderwerp ofzo. Succes wordt haar ook al niet gegund lijkt het wel. Nja ik vind het in ieder geval een frisse wind!

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Het beste wat ik kan doen is dit topic met rust laten, maar de users die ik volg vinden dit opeens allemaal geweldig, dus dan is het lastig om niet te reageren.

Ik trek vooral de oprechtheid van deze serie en ook Dunham in twijfel. Waarom? De acteurs in deze serie hebben geen van allen een moeilijk leven gehad, zijn zelfs rijk, maar doen wel op, een enkele uitzondering na, alsof de wereld vergaat. Dat Dunham zo nodig uit de kleren moet kan ik niet mee zitten, maar het is wel een leeg statement, maar dat is bij feminisme wel vaker. Daar kun je conservatief Hollywood misschien mee wakker schudden, maar ik slaap er niet minder om.

Realistische problemen voor twintigers? Geen werk, relatieproblemen, stemmingswisselingen? Ja, maar een beetje relativering is wel handig, anders had ik het leven allang opgegeven hoor. Is er dan zoiets als te hard proberen om "down to earth"te zijn? Ja, ik denk het wel.

Kortom, Dunham (en de rest van de cast nog meer). heeft vast schrijf- en acteertalent, maar verbergt onder onnodig drama en irritant feminisme. Als ik dan op Wiki lees " Dunham has stated that she will not get married until same sex marriage is legalized.] Dunham is a feminist." kan ik alleen maar denken......tsjah eh fijn voor jou meid!

Als ik vervolgens ook nog lees op diezelfde wiki (heb de sketch gezien trouwens, zucht) "Dunham made a cameo in the opening skit of the 2012 Emmy Awards, appearing naked in a comical manner" is het wel duidelijk hoor, naakt zijn is vreselijk grappig, op een nudistencamping, kuch!

Ps: In Karpovsky heb ik trouwens veel meer vertrouwen, doet leuk acteer-, schrijf- en regiewerk in de Amerikaanse Indie scene. Grappig genoeg ook het personage dat de andere karakters in de serie en hun problemen inderdaad wat minder serieus neemt en relativeert.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Er zit toch juist wel relativering in. Sowieso hebben de karakters in deze serie nou juist ook geen echt moeilijk leven. Maar ze doen een beetje zielig als 20tigers wel vaker doen. Vind het meer een spiegel voor de twintigers die zichzelf zielig vinden maar ondertussen maar wat aankloten en van echt werk nog nooit hebben gehoord.

Kritiek dat Dunham misschien een "makkelijker" leven heeft gehad vind ik onzin. Ze hoeft toch niet per se haar eigen leven te bedoelen met haar karakter. Ze kan toch ook observeren naar leeftijdsgenoten en hun leven. Als je alleen maar autobiografische rollen mag spelen houdt het snel op.

De wiki quotes vind ik niet bijster sterk eigenlijk. Is toch best nobel dat je daar op wacht. Is dat extreem feminsme? (heb in de serie overigens nog nooit iets over dit standpunt terug gezien)

Vraag me ook sterk af of je echt veel afleveringen hebt gezien. De drugs aflevering en de aflevering met Patrick Wilson gezien? Niet dat je het moet doen hoor. Je mening heb je al. Maar eigenlijk is je kritiek wat typisch. Je kan best kritiek hebben op de serie, zo geniaal is het nou ook weer niet. Maar zoals ik meer lees worden in vergelijking met andere series erg veel persoonlijke dingen van de maker erbij gesleept.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ik heb een vijftal gezien, dit vond ik genoeg, omdat het praktisch dezelfde sfeer heeft als Tiny Furniture. Hmm en ja, misschien ligt daar ook wel mijn probleem, twintigers die zichzelf zielig vinden en ondertussen geen moeite doen. Ik ken zat mensen die door ziekte niet kunnen werken en daar alle moeite voor doen om toch iets van hun leven te maken. Het respect voor mensen die niet lijken te willen, wel kunnen en toch zeuren, is bij mij dan ook ver te zoeken. Dan heb ik nog meer respect voor mensen die content zijn met een leven dat bestaat uit buishangen, strips lezen en bier drinken als ze daar echt blij mee zijn..

Wiki quotes. Ja, dat gekoppeld aan het feit dat ze graag uit de kleren gaat om ene statement te maken, ik noem het feminisme ja. Aandachttrekkerij ook misschien, want schokkend, ontroerend, of romantisch (hahahaha) vind ik het namelijk niet. Ik kan trouwens ook zeggen dat ik mijn baard door laat groeien tot ik mijn levenspartner heb gevonden, al even nutteloos.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Laatste argument slaat nergens natuurlijk. Dit statement heeft direct te maken met waarvoor je strijdt. Als jij pas je baard afscheert als iedereen een baard mag hebben zou het een logischere vergelijking zijn. Maar dat mag al voor zover ik weet.

Verder vraag ik me af hoe je films en series kijkt. Het hoeft toch niet altijd sympatieke mensen te zijn? Of mensen met serieuze problemen. Je kan het toch ook zien als een kijkje in deze generatiegroep verfilmd op een luchtige manier?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ja maar echt luchtig is het dus niet. Geen probleem met onsympathieke mensen, zie Walter White die in Breaking Bad bijvoorbeeld steeds onsympathieker wordt, maar daar heb ik een soort van begrip van de leefwereld. (doordat het begrip gekweekt wordt door een goed script) Voor een serie die over mijn generatiegroep moet gaan heb ik opvallend weinig begrip en wil ik grotendeels van de tijd die gasten een maand opsluiten in een kelder.

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

Koen87 wrote:

. Dus je hebt elke vrouw van 25 de taile opgemeten, aangekeken en daardoor je diepe conclusie gemaakt?

Terug naar het onderwerp dan maar.

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Ik wil dit net als bovenstaande achter ons laten, want het is al geëscaleerd en ik vind elke vrouw mooi zolang als ze er zelf tevreden mee is.

Ondanks dat ik het wel een prima serie vind, kan ik me goed vinden in de mening van Inland Rabbit. Ik kan vrede hebben met mensen die een mening hebben, maar je als deze dan zo nadrukkelijk uitspreekt dan kan je verwachten dat je kritiek krijgt. Natuurlijk is het dan makkelijk om de focus te verschuiven en het op de persoon zelf te spelen. De serie bevat wel wat sterke momenten, maar is over het algemeen mij soms net iets te veel geneuzel.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Inland Rabbit wrote:

Ja maar echt luchtig is het dus niet.

Vind ik wel.

dualcia

• 953 messages
  • 2311 votes

Ik zit nu op de helft van seizoen 2 en ik vind het best vermakelijk. Ik ben nog niet heel enthousiast, maar het is wel leuk genoeg om te blijven kijken en het verhaal is onderhoudend genoeg.

Ik stoor me alleen wel nog steeds aan de zelfingenomenheid van zowat alle vrouwen in deze serie. Gelukkig worden de 'problemen' van de dames luchtig genoeg gebracht om niet een complete hekel te krijgen aan Hannah, Marnie en Jessa.

Best leuk

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Je kan met gemak zeggen dat Girls mijn hart heeft gestolen. Want aanvankelijk (de eerste helft van seizoen 1) had ik zo mijn twijfels. Het was wel heel erg Brooklyn hip/moeilijkdoenerij.

Maar vooral het tweede seizoen is geniaal Met veel oprecht ontroerende insights (de serie wordt daar dieper en 'grootser', ik hoorde Aimee Mann > Magnolia anyone?) en sowieso vol idioot grappige scenes. Ik ben om, dit is geweldig.

Zandkuiken

• 1744 messages
  • 1429 votes

Al een paar keer zien passeren op de zender Acht, en ik ga me hier toch ook zeker eens aan wagen. Hopelijk kan deze voor mij een beetje het hiaat opvangen dat ontstaan is bij het afvoeren van How To Make It In America.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.