• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.528 votes
Profile

Veep (HBO)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

(afbeelding)

Former Senator Selina Meyer (Julia Louis-Dreyfus) has accepted the call to serve as Vice

President of the United States. The job is nothing like she imagined and everything she was warned about. VEEP follows Meyer and her staff as they attempt to make their mark and leave a lasting legacy, without getting tripped up in the day-to-day political games that define Washington.

Erg blij met deze herstart van de Thick of It en dan in de veel betere Amerikaanse setting. Nu bezig met The West Wing en realiseer me wel dat een politieke setting in combinatie met politieke satire mij erg aanspreekt. Vooral als je dan nog een Sarah Palin-esque personage (geen satire op Palin) in het middelpunt zet. Julia Louis-Dreyfus is perfect gecast. 22 April is de premiere.

Teaser

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Klinkt interessant. Op de lijst dan maar.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Nice! The Thick of It lijkt me echter voor USA begrippen onmogelijk te overtreffen, veel te scherp en intelligent voor een US-primetime sitcom.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Op zich wel, maar Armando Iannucci (creator The Thick of It en Time Trumpet) en Simon Blackwell werken hier zelf ook aan mee, dus dat scheelt al weer. Bovendien zijn de shows van Sorkin bijvoorbeeld verre van soft, dus om nu te zeggen dat er alleen maar softe troep uit Amerika komt? Dreyfus komt dan weer uit Seinfeld zo te zien, ook geen softe serie zou ik zeggen.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Ik heb nergens 'softe troep' gebruikt hoor . Maar dat het nooit wat dat betreft in de buurt zal komen van The Thick of It lijkt me niet al te vergezocht.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Lastig te beoordelen deze aflevering. Kos had gelijk, dit is niet The Thick of It, maar dat moet ook niet in een Amerikaanse setting.

Een makkelijke vergelijking zou wezen Parks&Rec, maar dat gaat niet echt op. De dialoog is snel en tegelijk moet je vooral erg opletten op de achtergrond, want daar gebeurd altijd wel wat. Als ik een vergelijking zou moeten maken zou ik zeggen een kruising tussen Archer en The West Wing (aankleding en het praten/lopen wat best wel vaak voorkomt), zonder dat het dat niveau al haalt.

De serie is creatief. De ene vreemde oneliner na de andere komt tevoorschijn en vooral Dreyfus is ook creatief met vloeken. Een andere sterke troef is Tony Hale, die de onhandige slungel speelt, maar ook goed met woorden overweg kan.

Het vreemde aan de srie is dat eigenlijk geen enkel character echt likeable is, maar het toch allemaal goed schijnt te werken.

Een veelbelovende start. Niet alles werkt, maar overall toch vrij sterk. Het Engelse tintje wat deze serie nog heeft zit in de episode order. We krijgen 8 afleveringen vooralsnog (heel normaal in UK) in plaats van een stuk of 20. Hoewel zo'n korte run bij HBO vrij normaal is, zie ook Bored To Death (RIP).

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Goed om te horen. Lijkt me precies mijn ding en je vermelding wat betreft het fast paced dialogue en creative cursing doet me veel goed. Pilot even checken of het echt iets voor mij is en dan gewoon weer wachten tot het seizoen afgerond is en dan is één keer verorberen.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Het is wel nogal luchtig, qua character development zelf, weten we eigenlijk nog steeds niet veel. Wat oppervlakkig misschien. Deze serie moet het dan ook echt niet hebben van drama waarschijnlijk.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat vind ik dan geen punt. Zolang de focus op fast paced dialogue ligt, met creatief vloeken en met een sterke delivery ben ik tevreden. Drama en character development hoeft voor mij niet zo. Liever niet dan wel eigenlijk.

Pitakaas

• 2962 messages
  • 246 votes

Buster!!!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Pilot kende hoogte- en dieptepunten. Dreyfus is bij vlagen leuk, die Dan is grappig, die Jonah ook. Buster helaas wat minder. En ik zag bij de aftiteling pas dat het Anna Chlumsky uit My Girl was. Anyway, bij vlagen leuke dialogen. Het is inderdaad een beetje Parks & Rec meets The West Wing, alleen dan met gevloek.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Weer een comedy.. Ze moeten echt ophouden met die komedie en wijven series.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Buster in die geleende jas was vet "Do I look like a pimp to you? ....Yes you kinda do en Dreyfus commentaar op die lepel was ook goud: Do these not bent the fuck back?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

De 2e aflevering was iets sterker dan de 1e, zou ik zeggen. (hoewel die ook zeker goed was) Weer een aantal leuke oneliners en ook wat situatie humor. Toch valt op dat er iets niet lijkt te werken. Is het de bewuste awkward timing, of toch het gevloek dat wel leuk wordt toegepast, maar er soms niet helemaal bijpast? De serie heeft zeker wel een eigen stijl, al is het maar door de snelle dialoog. Toch zou het nog beter kunnen, denk ik. Buster was deze aflevering een stuk grappiger wel.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik weet nog niet wat ik hiermee moet, de tweede aflevering was aardig. Ik vind de spaarzame creatieve uitvallen naar elkaar wel leuk, maar verder is het idee van een nogal klungelige veep nogal ongeloofwaardig, zelfs in een serie als deze.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Niet dat ongeloofwqaardigheid er veel toe doet bij een comedy, maar, was het een serie geweest over Nederlandse politiek, was het waarschijnlijk prima satire? Om een oud voorbeeld te noemen: Ik zie Balkenende nog wel over zn nek gaan door een Yoghurt ijs

Denk dat we in Nederland de Amerikaanse politiek best serieus nemen, maar dat er in eigen land net zo hard wordt gelachen als hier over de eigen politiek.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Aflevering drie was stukken beter. Geeft me weer wat hoop voor de serie.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Het wordt ook allemaal wat donkerder. Vooral aflevering 4 en 5 waren zo cynisch als wat. Ik vind het nog steeds erg geslaagd.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ja, het wordt echt steeds beter ook. Veel herkenbare probleempjes uit The West Wing, maar dan met het taalgebruik wat zij nooit mochten gebruiken. En ze hebben Tony Hale gelukkig wat teruggeschakeld, zodat hij kan laten zien dat hij wel leuk kan zijn.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

1e seizoen afgelopen. Sterke serie en lekker kort, zoals meer HBO series. Grote kans dat Julia Louis-Dreyfus een Emmy gaat winnen, want haar rol was erg sterk. Heb nog niets gehoord over een 2e seizoen, maar laten we hopen dat die er komt.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Vandaag 6 t/m 8 gekeken en die vond ik een beetje rommelig. Denk dat het middenstuk van het seizoen 3-4-5 of zo het sterkst waren, de rest was aardig, maar bij vlagen een beetje irritant.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Haha, toch wel erg lollig hoor dit. De dialogen zijn weer heerlijk villein, echt veel scherper dan bvb een The Newsroom.

Grappige personages ook vol met kutopmerkingen (Jonah, Mike etc)

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

April begint nieuwe seizoen. .

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Did the president call?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Inland Rabbit wrote:

Did the president call?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

2de seizoen is weer prachtig .

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Jep, sterk. Hopelijk ook een nieuwe/blijvende running gag met dat been gedoe.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Het wordt steeds scherper en scherper. Ik ken echt geen serie of film met zulke vliegensvlugge scherpe dialogen en venijnigheden.

Het is echt punch, op punch, op punch, heerlijk.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Dan moet je Archer eens proberen

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.