• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.980 votes
Profile

The Bridge (Bron / Broen)

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Geweldige serie inderdaad. Gewoon 10 afleveringen en klaar, niet dat eeuwig uitmelken dat je in Amerikaanse series zo vaak ziet. Ook erg gelachen om de Saga bij tijd en wijlen. En een sterk geschreven verhaal (al had ik halverwege ongeveer wel door dat het uiteindelijk zou gaan om de kinderen van Mette en Saga, al dacht ik toen nog dat het om de tweeling zou gaan. En dat Frida Frida niet was, verbaasde me ook niet echt.

4,5*

Peter C

• 31 messages
  • 229 votes

Goed nieuws voor deze fantastische serie!

In September komt seizoen 2 uit!

The Killing wordt niet meer vervolgd (3 seizoenen), evenals Borgen (3 seizoenen)

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Goed nieuws idd! Ik vind The Bridge nog toffer dan The Killing.

Ben nu bezig met The Killing 3...goed dat hierna stopt. En Borgen 3 'moet' nog. Vind wel jammer dat die stopt. Ach, tis beter om op 't hoogtepunt te stoppen.

Peter C

• 31 messages
  • 229 votes

Borgen 3 is goed, maar haalt niet niet bij seizoen 2.

Ik vond The Bridge gelijkaardig met The Killing (vooral seizoen 2 en 3).

Ben benieuwd wat ze van seizoen 2 gaan maken!

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Overigens zijn met 2 remakes bezig. Een Frans/Britse (lijk Kanaaltunnel) en een Amerikaanse (Mexicaans-Amerikaanse grens). Nu zijn remakes niet altijd te pruimen. Een Europese lijkt me dan nog fijner. Maar eerst Bron/Broen 2 (gewoon een nieuw lijk?). Speculeer met vrienden al wat er gaat gebeuren. Kom daar door.

Dit is echt een pareltje! Het verhaal is heel sterk.

Ik was er meteen mee weg. Het kwam net als een nieuw genre op me af. Ik vond dat er weinig voorspelbaar wat het zo interessant maakt en dit in een mooi kader met heel goeie acteurs!

5.0*

Delarss

• 50 messages
  • 80 votes

Is weer begonnen!!!

Peter C

• 31 messages
  • 229 votes

Twee fantastische afleveringen gehad nu, dit wordt weer een heerlijk seizoen

Delarss

• 50 messages
  • 80 votes

Peter heb je ondertiteling van deze afleveringen? Ik snap jammer genoeg niks van dit taaltje

Peter C

• 31 messages
  • 229 votes

@ Delarss,

Ik heb je een PB gestuurd.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

En ook seizoen twee zit er op. Blijft toch wel van grote klasse deze serie. Het is wat minder persoonlijk en daardoor wat afstandelijker dan de voorganger, maar wat maakt die spanning toch veel goed. Het begint al met die geweldige openingsscène waarin die inmiddels beruchte brug toch weer een hoofdrol speelt.

Tel daar die heerlijke openingstune, het uitstekende verhaal en het geweldige acteerwerk van onze twee speurneuzen bij op en je vergeeft de serie zonder problemen wat matig uitgewerkte subplotjes. Overigens zorgen die er wel voor dat het niveau van het eerste seizoen niet wordt geëvenaard. Maar dat was vooraf ook al bijkans onmogelijk natuurlijk. Nee, laat seizoen drie maar komen.

Voor een uitgebreide recensie zie: Filmmad.nl | Recensie: The Bridge 2 (Bron II Broen)

timbo_ wrote:

En ook seizoen twee zit er op. Blijft toch wel van grote klasse deze serie. Het is wat minder persoonlijk en daardoor wat afstandelijker dan de voorganger, maar wat maakt die spanning toch veel goed.

"minder"? Voorwaar zagen we meermalen emotie bij Saga. En natuurlijk had ook Martin zo weer de nodige beslommeringen. Die connectie met hun persoonlijke levens draagt, voor mij althans, bij aan wat Broen tot een fantastische serie maakt. Want óók seizoen 2 was dat weer.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Bedoel dat gepleegde misdaden minder persoonlijk tegen onze twee vrienden gericht waren.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Net aan seizoen 1 begonnen, Saga is inderdaad een geweldig personage.

Spreken ze nu telkens Deens of Zweeds met elkaar? Of door elkaar?

Decec

• 6741 messages
  • 8581 votes

Seizoen 2 deel 1 begonnen, pas begonnen, deel 2 ben benieuwd of echt spannend??

Delarss

• 50 messages
  • 80 votes

Holy shit, wat een geweldig tweede seizoen Ik zit nog met zoveel vragen, vooral:
Wie schoot Gertrud op het einde dood, hebben jullie hier nog theorieën over? Hoe gaat de serie er nu uitzien met Martin in de gevangenis? Komt er überhaupt een derde seizoen?

Oja, Saga

linxde1

• 394 messages
  • 346 votes

Wat een eind van het derde seizoen. Dat zie je totaal niet aankomen. Er moet wel een derde seizoen komen. Er blijven te zaken open. In vergelijking met seizoen 1 was dit seizoen een topseizoen, waardoor het een topserie is geworden!

Decec

• 6741 messages
  • 8581 votes

Weet je zeker dat eind van het derde seizoen, komt niet meer 3e seizoen? Heb je tip gevonden?

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

kos wrote:

Net aan seizoen 1 begonnen, Saga is inderdaad een geweldig personage.

Deze vraag houdt mij ook nog bezig ha-ha, wat is het nou?

ZenZin

• 314 messages
  • 711 votes

kos wrote:

De Denen spreken Deens , de Zweden zweeds, je hoort het dus afwisselend !

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Inmiddels de Blu-ray van seizoen 2 gezien. Verkeerde volgorde misschien, maar wacht nog steeds op prijsdaling van seizoen 1.

Geluid van de Blu-ray release is geweldig, maar beeld is geregeld onscherp (bijna op DVD niveau) mede door gebruik van kleurenfilters en 1080i(nterlaced) i.p.v. 1080p.

Ook een beetje vreemde verdeling der 10 episodes over de 3 discs: 4-4-2. Sowieso ruimte voor extra's op disc 3 (wat meer achtergrondinfo over Saga's syndroom van Asperger bijvoorbeeld), nee dus.

Seizoen 3 wordt in 2015 verwacht; start opnames: september 2014 (bron).

IMDb: Bron/Broen (TV Series 2011? ) - IMDb

Interview: The Bridge Sofia Helin Kim Bodnia Interview BBC Breakfast 2014 - YouTube

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Seizoen 2 is weer hetzelfde als 1. Zeker noet altijd even goed maar toch wel weer verslavend en kijkt lekker weg inclusief fijne cliffhangers.

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Spannende serie. Wel soms erg extreem en ongeloofwaardig.. toch gewoon goede Scandinavische productie.

Breur

• 355 messages
  • 1010 votes

Prachtige serie, spannend, interessante personages, grauw/grijs. Gister de finale van seizoen 2 gezien en wauw... Ik dacht na aflevering 9 houdt het op, maar nee hoor.

En inderdaad, seizoen 3 ergens in 2015! TOP!

bertito

• 208 messages
  • 0 votes

Seizoen 2 onlangs bekeken. Heb er van genoten, dit kijkt zo heerlijk weg. Ik hou veel van de Scandinavische moderne sfeer en koele beeldbepaling. Het thema van de milieufanatici was ook erg actueel. Sofia Helin en Kim Bodnia zijn wederom geweldig in hun hoofdrollen, met meer diepgang en drama dit keer. Het spannende crimeverhaal dendert aan een stuk door met zeer verrassende plotwendingen.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Seizoen 3 zonder Kim Bodnia zal wennen zijn...

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Dogie Hogan wrote:

Seizoen 3 zonder Kim Bodnia zal wennen zijn...

Das toch ff een wtf momentje.

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Mja, effe afwachten maar..

"Kim Bodnia didn’t want Martin to keep driving to bloody Malmö."

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.