Dit is dus een webserie geregisseerd door Joshua Malina (West Wing) (correctie: geschreven, geregisseerd door Danny Leiner oeps).
Hoe kwam ik hier nu weer op. Ja eigenlijk via Stella (Comedy Central, 2005). Michael Ian Black heeft hier een hoofdrol en zo is het cirkeltje weer rond. Over Stella waarschijnlijk later nog wel een topic.
Het verhaal van Backwash: Een man gaat een bank binnen met salami in een sok, gewoon om te vragen of hij een account kan openen, zodat hij een broodrooster kan kopen.. Einde van het liedje is dat iedereen denkt dat de salami een pistool is en hij overvalt de bank.
Spoilers of niet, Verhaal is niet van levensbelang bij Backwash. 13 shorts, die elk een proloog hebben dat gepresenteerd wordt door een bekendheid. Zo hebben we bijvoorbeeld Jon Hamm, Allison Janney, Dulé Hill e.a. Deze lezen allemaal voor uit het boek Backwash, wat een (zogenaamd) verloren boek zou zijn van William Makepeace Thackeray.
Humor is uiteraard vaak dialoog gericht, ik had niet anders verwacht van Malina. Alleen, het slaat (bewust) helemaal nergens op.Over slaan gesproken, 1 van de eerste scenes in de serie daar werd een conversatie onderbroken met een aantal klappen. Uitleg van Val (Malina's karakter)? Naja gewoon, omdat het grappig is.
Geen idee dat er over onzin zo hard nagedacht moest worden om het interessant te maken. Online bronnen zeggen dat de humor nogal veel Marx Brothers invloeden heeft. (ken ze niet, zal het maar eens opzoeken dan) Iets wat over die Stella (2005, niet de shorts) serie ook al werd gezegd. Voor een beperkt publiek waarschijnlijk, maar ik vind het geniaal.