• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

Suburgatory (ABC)

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

De alleenstaande vader George woont samen met zijn 16 jarige dochter Tessa in een appartement in het centrum van New York. Zoals elke vader wil George enkel het beste voor zijn dochter en wanneer hij op het nachtkastje van Tessa een doos met condooms vind verhuist hij samen met zijn dochter van het drukke en levendige centrum van New York naar een rustige buitenwijk om zo zijn dochter te beschermen tegen het leven van een grote stad maar de rustige buitenwijk heeft ook zo zijn nadelen.

(afbeelding)

Cast:

George Altman - Jeremy Sisto (Law & Order, Kidnapped)

Tessa Altman - Jane Levy (Shameless)

Dalia Royce - Carly Chaikin

Lisa - Allie Grant (Weeds)

Noah Lerner - Alan Tudyk (Firefly)

Dallas Royce - Cheryl Hines (Brothers & Sisters, Curb Your Enthusiasm)

Trailer:

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Erg benieuwd naar, ziet er leuk uit en de humor is wel mijn ding, kan dus best wat zijn! Eerste episode is inmiddels te pindakazen, dus ik ga het vandaag kijken

(die pa trouwens in de trailer, hilarisch )

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

LLOYD!!!!!!!!!!!!!!!!

Leuke trailer. Hier verwacht ik wel veel van, vanavond maar even meepikken.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Pilot even in de pauze meegepikt. Leukste grap is de scene aan de ontbijttafel met de boeken.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Fijne pilot. Heb in Amerika de nodige trailers e.d. gezien en het leek me een kruising tussen Modern Family en Desperate Housewives (En een beetje 'Mean Girls').

Pa is cool, dochter is leuk. Buurtgenoten zijn ook wel vermakelijk. Leuke, droge grappen. ''Be amazed how often that happens'' Hehe. ''Stay away from me, you LESBIAN!''

Ook best aardige muziek, lekker hip. Verder erg plastic fantastic, met name Dallas. Jeez.

Wel een serie om te blijven volgen, al weet ik niet zeker of dit over 10 afleveringen nog steeds leuk is. Hopelijk wordt het wel goed uitgewerkt en krijg je snel 'binding' met de personages. We geven het eens een kans.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

AHWA wrote:

Pilot even in de pauze meegepikt. Leukste grap is de scene aan de ontbijttafel met de boeken.

Met de goudvis? Was een leuke scène ja.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Wederom erg leuk. Dochter en vader zijn geweldig, de overbuurjongen is hilarisch en het gay koppel... I love them. Heb een zwak voor gaykoppels. Nog steeds wel een licht DH/Modern Family gevoel, maar wordt minder. Erg fijne wegkijker, blijf het zeker volgen.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

2 afleveringen gezien en "On the fence". Ik weet het echt nog niet. Als ik zo een inschatting kan maken, een beetje tussen Freaks & Geeks en Juno. Tessa doet me ergens ook wel wat denken aan het karakter Ruth van Dead Like Me, wat zou er gebeuren als je die in een normale serie had gezet.

Pilot's zijn altijd een beetje wennen. Vooral de 2e aflevering kwam aardig op gang. De "Race to safety" was geweldig. Ik denk dat de show vooral ook nog veel meer overdreven moet worden. Het te kijk zetten van de suburbs is geweldig, het moralistische teen gekwebbel tussendoor doet me veel minder.

De vader is sterk. Alan Tudyk is een onderschat acteur, altijd al geweest en zijn rol is ook cool., "Xavier, You cut of my ear" , veel grappiger als je het daadwerkelijk hoort haha. Vind hem wel nogal out of place in een serie als deze, maar ach.

Het moet nog blijken of ik deze serie blijf volgen. Vaak net niet scherp genoeg en wat te moralistisch en girly. We gaan zien.

Oja die Aziaat, uit welke serie ken ik die? Edit: Juist ja, Lioyd van Entourage!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Vader en dochter hebben leuke chemie, ook in de tweede ep. Dat redt de serie vooralsnog. Ook Alan Tudyk doet leuk mee.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Onder dwang van mijn vriendin moeten kijken en geen spijt van. Werkelijk briljante serie, de persiflage op de suburbs, de geweldige lines en delivery, de stereotypering, de sublieme cast en vooral de subtiele sneren zijn geweldig.

Levy is echt geweldig als protagoniste Tessa, geweldige mimiek en delivery. Die timing ook . Leuk om haar eens te zien in iets wat compleet het tegenovergestelde van Shameless is. Sisto is ook een absolute meerwaarde, die brullen alleen al . Tudyk is hilarisch (vooral aan tafel in ep 1 ) en natuurlijk even twee duimen omhoog voor de ondergewaardeerde Chaikin. Steelt ook wel de show als het om stereotypering gaat. Parker Young was ook erg fijn in ep 2. En fijn om Lee weer eens te zien.

Nu al helemaal om. Sterk geschreven, dito delivery en verschillende lagen van referenties. Toch wel een serie die nogal onderschat wordt door haar uiterlijk. Vrouwenvoer is de grootste misvatting. Erg blij met deze ontdekking en op humor gebied het leukste wat er op dit moment te vinden is.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Jane Levy, nieuwe heldin. Wat een leuke meid is het toch, sarcastisch, geweldige mimiek, fijne humor, cute en een intrigerende verteller. Je merkt wel dat dit soort dingen nogal nieuw voor haar is, totale nerveusiteit. De berichten dat ze gewoon arrogant is zijn totaal uit de lucht gegrepen. Als je zo begint kan je nog wel een hele leuke tv personality en een aangename talkshow guest worden. Levy .

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Dat is wel best awesome ja.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Leuke 3ed aflevering. Zeker een Freaks & Geeks vibe nu, maar dan n de moderne tijd, de andere kant zien we ook wel een beetje American Beauty happening. Naja ik denk dat de serie zijn eigen stijl wel heeft en zeker nog veel meer gaat vinden. Het segment met de internet afkortingen was belachelijk.

Ja, ik blijf dit volgen, als het deze stijgende lijn vast houdt kan het wel eens erg sterk gaan worden.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Leuke aflevering weer, wel ietsie minder dan de vorige twee. Jane blijft een cutie, papalief blijft leuk en de plastics... die hebben ook zo hun goede momentjes.

De scene met de afkortingen was inderdaad een van de betere.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Wat ik al zei, de serie moet iets meer overdreven worden en dat krijgen we in de 4e afleveringen. Politie in de wijk, een misdaad die alleen maar daar kan gebeuren haha. Geweldig. Wat meer Dalia action, super karakter is dat ook. Beste aflevering tot nu toe.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Hmm...ik begin een beetje het geloof in Suburgatory kwijt te raken. De delivery van Jane Levy was in deze aflevering gewoon niet grappig, alleen Sisto is altijd goed, zelfs Hines en die dochter van haar maken me nog niet echt aan het lachen. Jammer, want met een wat meer snarky hoofdrolspeelster had dit veel beter gekund.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Eens met AHWA. Vind het juist een beetje minder scherp worden. Hoop dat het langzaamaan wel terug gaat komen. Blijft nu een beetje middelmatig.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Prima derde en vierde episode. Focus ligt wat meer op de story arc dan op delivery maar nu is het dan wel gesettled dat Tessa accepteerd dat ze niet meer uit de suburbs wegkomt. Verwacht dat het nu pas gaat beginnen. Toch wel weer fijne mimiek van Levy en Dalia krijgt ook even wat meer screen time. Geweldige char is het toch. Ook fijn dat Randy uit The Wire een regular wordt. Nu kan de Jane Levy show beginnen.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Deze Halloween aflevering vond ik dan weer ietsje minder dan vorige week, maar afgaande op hoe iedereen de vorige aflevering beoordeelde, zal ik daar nu wel alleen in staan. Paar leuke grappen, maar mwah.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Vond het juist andersom, deze was weer eens leuk. Met vlagen wel flauw, maar stukken vermakelijker.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Zie je, geen pijl op te trekken bij jullie, haha.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Nieuw seizoen. Beetje moralistische opener, maar ook wel erg grappig. Dalia weer met de meest domme uitspraken en Allan Tudyk in vorm.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

onder het kopje "wie kijkt dit nog?". Serie wordt maar beter en beter, al heeft het nog wel eens moeite met een consistente toon te vinden doorheen een hele aflevering. Toch. Dallas en George met hun vage chemistry, Dahlia met dr droge one-liners en Ryan die ondanks zijn domme attitude nog best wat slimme dingen zegt.

Jane Levy is leuk, maar niet het beste punt van de serie meestal. Een beetje gek, dat een hoofdrolspeler de zwakkere schakel in een serie is, maar ze heeft gelukkig wel de uitstraling mee. Ze is trouwens ook te oud voor de rol, niemand gelooft dat ze een high school kid is toch?

En als je dit vreemde tafereel weet om te buigen tot een romantische scene, doe je toch ook wel wat goed::

(afbeelding)

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Is deze nog een beetje te doen voor de mannelijke kijkers onder ons? (Ik kijk ook wel Happy Endings & New Girl).

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Als je je niet teveel stoort aan 'plastic fantastic' personages wel.

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

haha ok, dan wordt het hem niet.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Probeer anders de pilot (of de eerste twee afleveringen) eens, dan weet je meteen of het iets is. Die twintig minuten overleef je vast wel.

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Will do! (in het begin van de week zijn er toch geen nieuwe ep's van serie die ik volg)

Koen87

• 437 messages
  • 1244 votes

Nee dit is me echt te girly. Al is Jane Levy wel cute.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik ben ook langzaam aan het afhaken, de laatste afleveringen werden steeds slechter.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.