• 178.028 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.263 votes
Profile

Person of Interest

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Nieuwe serie met Michael Emerson, Taraji P. Henson en Jim Caviezel.

(afbeelding)

Caviezel speelt een ex-special forces soldaat die samenwerkt met Emerson om misdaden te voorkomen voordat ze kunnen gebeuren aan de hand van een lijst met sofinummers. Zie het als een variant op Minority Report, alleen weten ze nu niet precies of de persoon waar het sofinummer van is, de dader of het slachtoffer is.

Zeer sterke pilot. Heeft me echt verrast. De drie kwartier vliegen voorbij en ik ben benieuwd naar de rest.

Aanrader.

Gisteren de pilot gezien. Niet onaardig. Geen serie waaraan je meteen 'hooked' bent, maar een interessante pilot, ik ga hem volgen. Natuurlijk is het ook ubercool om Michael Emerson weer in een serie te zien!

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Beste pilot die ik tot nu toe zag deze herfst, sterk acteerwerk en heel interessant gegeven. Ik was van begin tot einde geboeid, nu nog even afwachten wat ze er precies mee gaan doen qua doorlopend verhaal maar dit ziet er heel goed uit.

Val.Broman

• 170 messages
  • 1266 votes

Net aflevering 2 gezien. Vond het best vermakelijk, het zal nooit een top serie worden maar ik blijf het wel volgen. De kwaliteit van de serie is gewoon erg goed alleen is het overkoepelende verhaal niet zo bijzonder. Acteer prestaties waren ook weer van een hoog niveau.

darkerist

• 10 messages
  • 22 votes

Geen topserie inderdaad. Ik had er veel van verwacht maar dat was puur omdat Ben van Lost er in zit. Voorspelbaar.. en dingen gebeuren zomaar uit het niets zonder enige lijn of reden. Plain camera werk. Slecht gespeeld door caviezel, Emerson speelt als vanouds.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Wat zijn jullie toch negatief zeg. Ik heb 4 afleveringen gezien en het is gewoon super.

@Darkerist

Wat bedoel je met dingen die zomaar gebeuren. Het gebeurd niet zomaar. De titel van de serie zegt het al waar het over gaat en wordt later steeds duidelijker maar begreep het al vanaf het begin.

@Val. Broman

Wat is TOP.

Blijkbaar vind je het redelijk en dat mag maar ik vind het wel een van de betere series van nu.

Na het zien van afleveringen van andere series zoals Terra Nova, Once Upon A Time, Ringer, Against The Wall, Revenge en dan nog zo'n domme serie in de trant van Twilight film dan vind ik deze serie behoorlijk goed geslaagd.

Ik weet het weer die serie heet The Secret Circle, dan hebben we nog Hart Of Dixie, The Lying Game, Death Valley en zo kan ik wel ff doorgaan. Nu zie je maar weer hoeveel series ik niet leuk vind maar wil nog niet zeggen dat het voor jou slecht kan uitpakken.

@dulcinea

Jou mag ik wel hehehehe.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik vind het zelf na vijf afleveringen ook nog zeer goed. Nog steeds wel een villain-of-the-weekopzet, maar dat moet kunnen. Het leuke is hoe Reese en Finch elkaar stiekem beter willen leren kennen en zo zelf ook een strategisch spel spelen.

Super leuke serie , elke week weer een spannende aflevering

Jap, het niveau gaat erop vooruit imo.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Jammer dat het niet meer aandacht krijgt, maar na 13 afleveringen blijft Person of Interest heerlijk om tussendoor mee te nemen. Lekker veel ongeloofwaardige technobabble, maar deze serie komt er goed mee weg. Interessante verhaallijnen, zowel de whodunnits als de rode draad. Zeker een aanrader.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Is gewoon een top serie

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Heb twee afleveringen gezien en de serie is niet indrukwekkend, maar enigszins aardig als tussendoortje. Series die zich teveel focussen op murder/monster of the week boeien mij over het algemeen minder dan series met een doorlopend verhaal. Het overdreven moraal van John Reese irriteert me wel een beetje. Zelfs criminelen komen weg met een schot in het been. En de actie wordt nogal vaak weggemoffeld met een shot van buitenaf met wat knalgeluiden. Bij elke mogelijke dodelijk aanval overleeft de dader miraculeus het hele gebeuren. Ook lijkt het bloedgehalte bewust beperkt te zijn. Het mag allemaal best wat harder in beeld gebracht worden, maar het lijkt alsof er op dit punt bewust ingehouden wordt. Heeft dat met de prioriteit van de tijd van uitzending te maken? Er ligt veel potentie in het concept als het wordt gecombineerd met een pakkender, langdurig verhaallijn en harder actie, maar ben bang dat deze kans niet gegrepen wordt.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Dan moet je absoluut verder blijven kijken, want al die dingen die jij mist, komen in de latere afleveringen aan bod. Hardere actie, meer rode draad, en meer development in de personages.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik ben het met AHWA eens. Ik vond de serie zo wie zo al leuk vanaf het begin en was direct al verkocht na die metro actie.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Die metro actie vond ik eigenlijk het enige echt interessante tot nu toe. Ik zeg niet dat ik de serie hartstikke slecht vind, maar het waarschijnlijk niet meer zal worden dan af en toe eens een aflevering kijken, geen verslaving.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

De serie valt ook onder Drama/Thriller en je hoeft dus ook niet constant actie te verwachten. Daarnaast krijgt Reese het vaak genoeg lastig en ook niet altijd zit het mee.

korenbloem02

• 708 messages
  • 1781 votes

nu tot episode 20 gezien Niet van het zelfde kaliber als sommige series. Maar kijkt lekker weg.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Jammer dat hier nog niet veel gebeurt in dit topic, want dit is toch wel een van de sterkere nieuwe series van het seizoen. 21 eps ver inmiddels, en schrijfwerk blijft dik in orde. Caviezel blijft imponeren, zijn backstory is zeer interessant, en hij is cool als fixer.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Bijzonder sterk seizoen afgesloten met een spannende finale en mooie cliffhanger. Person Of Interest lijkt een standaard victim-of-the-weekserie, maar is allesbehalve dat. Elke aflevering lijkt te verzanden in cliches, maar toch weten de schrijvers het zo te doen dat je blijft gissen. Finch en Reese zijn een geweldig duo, ondersteund door goede bijrollen van Taraji P Henson en de vele gastrollen.

Amy Acker!

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Ja, het was helaas voor doorgewinterde TV-kijkers wel duidelijk dat zij er niet voor één aflevering bij zat. Iets te bekend gezichtje.

Sproedie

• 30 messages
  • 31 votes

Ik vond het een superserie. Dacht aan het begin ook dat het een beetje slappe actie met elke aflevering een zwak verhaal zou worden maar dit was het niet het geval. Op de achtergrond spelen verhalen die in verschillende aflevering weer aan bod komen maar aan het eind van seizoen 1 toch weer bij elkaar komen. Donderdag is seizoen 2 begonnen maar ga toch even wat afleveringen opsparen.

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Net aan seizoen 2 begonnen, maar nu al weer helemaal gepakt door deze serie. Was van plan deze serie op Veronica te blijven kijken, maar het pindakazen was toch te aanlokkelijk. Heerlijk hoe seizoen 2 oppakt waar seizoen 1 gebleven was en de losse eindjes langzaam duidelijk worden. Finch en Reese (Caviezel is fenomenaal!) zijn perfect op elkaar ingespeeld en ook de detectives Carter en Fusco zijn meer dan uitstekend.

Dit is toch met afstand de beste serie op dit moment, voor mij dan!

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Inmiddels helemaal bij. En wat blijft dit een fantastische serie! Al sta ik hier blijkbaar alleen in.

Als je 1 aflevering gekeken hebt, wil je meteen een 2e zien. Zo verslavend.

Kom maar op met seizoen 3.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Je staat er niet alleen in, hoor. Heb dit topic niet voor niets gestart, maar kom er gewoonweg niet meer aan toe. Maar nu het seizoen afgelopen is, kan ik van de zomer eens een marathonnetje inplannen. Komt goed.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Ik heb seizoen 1 gezien (onder dwang) op Veronica en het is wel een vermakelijke serie, ja. Het enige wat me tegenstaat is dat de hoofdpersoon één of andere superman is die zich overal weet uit te knokken. En ik heb ook wel het idee dat de kwaliteit erg verschilt per episode.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Lefgozer wrote:

Ik heb seizoen 1 gezien (onder dwang) op Veronica en het is wel een vermakelijke serie, ja. Het enige wat me tegenstaat is dat de hoofdpersoon één of andere superman is die zich overal weet uit te knokken. En ik heb ook wel het idee dat de kwaliteit erg verschilt per episode.

Dat het minder makkelijk wordt om problemen op te lossen zie je wel in Seizoen 2.

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Lefgozer wrote:

. En ik heb ook wel het idee dat de kwaliteit erg verschilt per episode.

Dat is bij elke serie zo. Je hebt steengoede-, goede-, mindere- en slechte afleveringen. Alleen is het bij Person of Interest zo, mijn inziens, dat zelfs een slechte aflevering nog vermakelijk is.

De show is officially renewed for a third season.

@AHWA

I hear ya. Ik zou graag ook meer series willen gaan volgen, de tijd ontbreekt simpelweg gewoon waardoor je keuzes moet maken.

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

'Person of Interest' Adds Sarah Shahi as Series Regular - hollywoodreporter.com

Fijne toevoeging aan de serie.

Seizoen 2 inmiddels afgekeken en op basis van de laatste 5/6 afleveringen minder enthousiast dan voorheen en is het toch allemaal een stuk minder dan het geweldige eerste seizoen, voornamelijk doordat er meer en meer van het originele concept wordt afgeweken. Het wordt daardoor te rommelig en onoverzichtelijk met de vele lijntjes die worden uitgegooid en die dan een paar afleveringen later halfslachtig weer worden opgepakt en mijn inziens het tempo uit de serie haalt.

Vooral het hele 'HR'-gebeuren, kan mij niet interesseren. Jammer.

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

Wat vinden jullie van seizoen 3 tot nu toe? Ik vond het seizoen zwak beginnen, maar het wordt steeds beter imo. Ik heb net aflevering 8 gezien en heb gelijk zin in de volgende. Gelukkig heb ik er nog een paar..

gillie24

• 2637 messages
  • 1735 votes

Mee eens, Mike. Het einde van seizoen 2 en de eerste afleveringen van seizoen 3 vond ik ook minder. De laatste afleveringen zijn weer briljant.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.