- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Playboy Club, The (NBC)
Playboy Club, The (NBC)
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
NBC's antwoord op de alom bejubelde AMC serie 'Mad Men.' De serie zal draaien om één van de eerste Playboy Club's gevestigd in Chicago met 'Bunny' Maureen (Heard) en eigenaar Nick Dalton (Cibrian) aan het hoofd van de ensemble. Heeft onderhand al behoorlijk wat stof doen opwaaien bij een aantal zenders vanwege de controlversiële setting.
De Mad Men vergelijkingen zijn nogal onvermijdelijk, zeker met Hamm-lookalike Eddie Cibrian die nogal als een houten klaas overkomt, aan het anker. Maar daarintegen heb je wel de pikante setting dat wel ideaal gesitueerd is voor een (op z'n minst) aantal interessante afleveringen.
De serie zal 19 september van start gaan op NBC.

Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Interessante serie en kijk hier enorm naar uit. Thematiek is interessant en de serie valt en staat met vormgeving. Heard en de bunnies zijn in ieder geval al +1. Nu hopen dat de aankleding en vormgeving enorm verzorgd zijn. Vergelijking met Mad Men is wat uit de lucht gegrepen (setting ok maar Playboy Club en ad agency liggen wel ver uit elkaar) en al helemaal niet gepast aangezien deze Playboy Club zijn strepen nog moet verdienen. Zin in!
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Vergelijking met Mad Men is wat uit de lucht gegrepen
Jaren '60, mannen in pakken die de werkplek domineren boven vrouwen, een leading man met een sterke kaak en een ijzeren blik, veel rookwolken en het begint allemaal met een meisje afkomstig uit een klein dorpje die met zenuwachtige stappen de grote stad wil ontdekken.
Tja, kwalitatief zal het er (waarschijnlijk) niet aan kunnen tippen maar zonder Mad Men als referentiekader zou deze pitch geeneens serieus overwogen zijn door enige producent in tv-land.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Je hebt gelijk, de vergelijking is niet helemaal uit de lucht gegrepen en zonder MM had de serie het licht misschien niet eens gezien.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
De subtekst van je bericht neem ik maar voor lief 
"Niet serieus overwogen zijn" is misschien iets te sterk, maar bedoel het meer in die context van sequels, reboots en remakes, dat er een trend gaande is en NBC voelde zich geneigd om een soortgelijke, 'deftige' serie aan hun line-up van 2011-12 toe te voegen om met de populariteit van MM mee te liften.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
... an unwieldy and mostly humdrum combination of mob tale and backstage musical ...
... it helps when a show has substance and direction. "The Playboy Club" has neither ...
... a plot riot, bidding almost desperately to find some narrative thread that will keep your attention. ... doesn't prove any more surprising than the answers the magazine's models give on the monthly questionnaire known as the "Playmate Data Sheet." Like mean people or rainy Saturdays, "The Playboy Club" is, alas, a turn-off.
... the title may be the most provocative thing about the show. ... If the show can rein in some of its more outrageous plot tendencies and focus on music and social issues, it could grow into a "Club" viewers will want to frequent.
... dreary pastiche ...
... even as no-brainer entertainment, it really should be a lot better than it is. ... Chad Hodge's script is not only obvious but rather shallow. There's virtually no character development beyond what you might find on a storyboard. … unless the writing of the show improves exponentially, it may not be around long enough for us to remember the characters' first names, much less learn their last.
... ambitious but ultimately weak ...
't Klinkt allemaal een beetje zo/zo, maar we zullen het zien.
Gaat vanavond van start op NBC.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
, klinkt niet zo/zo maar erg slecht, lijkt me.
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Nja, je weet nooit wat je met dergelijke opinies moet aanvangen. Amerikaanse meningen zijn niet altijd representatief voor ons, europeanen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Aardige pilot. Weet nog niet zo goed waar de serie heen wil, maar dat wordt hierna vast wat duidelijker. Amber Heard zag er weer prachtig uit.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Na al de negatieve verhalen best aardig verrast. Prima pilot. Het belangrijkste voor een serie als deze is tenminste in orde en dat is een zeer geloofwaardig tijdsbeeld. Chicago komt heel erg goed tot uiting, erg sfeervol, visueel ook meer dan prima. Ook erg sexy, vooral te danken aan de stoeipakjes die toch voor verrassend veel cleavage zorgen.
Heard doet daarin vrolijk mee, had ik ook niet van Heard verwacht. Cibrian is ook een prima acteur waar het om zijn charisma en stemgeluid gaat. Prima support ook van Benanti, Dewan en Naughton. Subplotjes worden uitgezet, benieuwd of dat boeiend is. Tuurlijk heeft het niet de sophistication van Mad Men maar dat is ook niet nodig. Prima serie, fijne setting en met een solide uitwerking met veel potentie. Helemaal niet slecht. Groei van de serie lijkt me ook onvermijdelijk.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Tweede aflevering ook best boeiend. Het tempo is goed, de dames zijn echt heel mooi, vooral Heard schitterde weer, maar ook het acteerwerk is dik in orde.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Met alle slechte kritieken laat ik deze voorlopig toch maar links liggen, cancellation zou niet veraf zijn dus ik wacht het nog een beetje af.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ja, vier miljoen kijkers maar, dus de verwachting is inderdaad dat dit een van de series is die als eerste gaat sneuvelen. Jammer, want er zit meer in.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Is dat zo weinig voor Amerikaanse begrippen? Las laatst op Twitter dat prime time CNN anchor Anderson Cooper gemiddeld 800.000 kijkers trekt. Hij krijgt blijkbaar 4 miljoen per jaar. Bizar contrast met wat series moeten doen om te 'continuen'.
-- met de aantekening natuurlijk dat CNN wereldwijd te ontvangen is. Maar toch, 800.000 in VS echt weinig.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik vind het ook veel, maar Two And A Half Men trekt bijvoorbeeld 20 miljoen kijkers, en de concurrenten van The Playboy Club, te weten Castle en Hawaii Five-O trekken 11 miljoen kijkers, dus vergeleken daarbij kan het tegenvallen. Maar wat weet ik er nou van.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
In dat perspectief is 4 miljoen inderdaad wel tegenvallend. Vraag is dan alleen wat voor targets Playboy Club moet halen van de studio. Castle en Five-O draaien natuurlijk al een tijdje.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
NBC is wat dat betreft wel coulant. Het zijn redelijke cijfers.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Drie afleveringen en het is alweer afgelopen. Ouch.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Pijnlijk inderdaad. Wat zei ik ook alweer over NBC
.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Toch nog maar even de derde kijken, kan ik zeggen dat ik de hele serie gezien heb 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Damn, dat is wel erg snel. Wegens tijdsgebrek hier nog niet aan kunnen beginnen maar de rol van Amber Heard en Sean M. Maher leek me wel interessant te zijn. Binnenkort de 3 afleveringen maar eens kijken, als ik een uurtje vrij heb..
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Juist, ik dacht dat de eps een 20 minuten waren maar ze zijn dus 40 minuten. Anyhow, nog altijd wel erg kort.
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
3 afleveringen maar? Maken ze niet eerst het seizoen af?
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Behalve om het schaars aantal kijkers tevreden te houden zit er totaal geen profijt meer in voor NBC om deze show nog in de lucht te houden.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Damn, dat is wel erg snel. Wegens tijdsgebrek hier nog niet aan kunnen beginnen maar de rol van Amber Heard en Sean Maher leek me wel interessant te zijn. Binnenkort de 3 afleveringen maar eens kijken
Fast forward naar 3 jaar later
Vanwege het nieuws dat Amber Heard in de running is voor Bondgirl schoot het me ineens te binnen dat ik de drie afleveringen nog altijd had liggen. Luie zondagnamiddag dus ineens de perfecte gelegenheid voor me is te verdiepen in de wereld van de Playboy Club.
Vind het op zich wel jammer dat de reeks nooit is afgemaakt. Naar het schijnt zouden er 7 afleveringen gefilmd zijn. De 7e episode zou zelfs twee eindes hebben waarvan er één als een redelijk waardig einde kan beschouwd worden. Nu is het moeilijk om af te gaan op enkel 3 episodes, maar het gevoel ontsnapt me niet dat dit best wel interessant had kunnen worden. De settings zien er verzorgd uit, Amber Heard is erg sexy en de verhaallijn rond de vermoorde maffiabaas was boeiend genoeg.
Ach, weer een serie die kan worden toegevoegd aan de 'jammer genoeg gecanceld' categorie.