- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Suits
Suits
caelers8
-
- 83 messages
- 178 votes
Suits is een Amerikaanse dramaserie van de zender USA Network. De serie ging in première op 23 juni 2011.
Mike Ross (Patrick J. Adams) is een luie maar briljante schoolverlater die zonder een diploma bij een sollicitatie gesprek terecht komt met een van de beste advocaten in New York: Harvey Specter (Gabriel Macht). Harvey heeft het eigenlijk wel gehad met de standaard afgestudeerde rechtenstudent en neemt een gok door Mike aan te nemen na het zien van zijntalenten en zijn fotografisch geheugen.
Ik kwam deze serie onlangs tegen, en na 3 afleveringen gezien te hebben ben ik redelijk enthousiast. De hoofdpersoon, Mike Ross, spreekt me ontzettend aan in zijn rol als 'paralegal'(?). Ik ga hem zeker blijven volgen. Hopelijk kan USA deze serie doen tippen aan Burn Notice of White Collar.

AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik ben begonnen aan de eerste aflevering en beide hoofdpersonages zijn heerlijk op dreef en lekker vlotgebekt, dus dit kan een favorietje worden.
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Heel leuke serie, moet voor mij persoonlijk een beetje onderdoen voor Franklin and Bash, die andere advocatenserie van deze zomer, maar ze zijn gewoon ook anders en absoluut beide de moeite.
Mythikal
-
- 125 messages
- 850 votes
Zojuist de afleveringen van seizoen 1 achter elkaar gekeken, en wat een geweldige serie! In elke aflevering wordt er een zaak opgelost, dus je hebt niet aan het einde van elke afleveringen een cliffhanger. Dat is toch wel weer verfrissend vergeleken met alle goed bekeken TV shows van tegenwoordig.
Er is uitstekend gecast, iederen speelt goed op elkaar in waardoor het lijkt alsof de serie al vele jaren bezig is. Ook komen er veel leuke grappen tussendoor, met mate, hierdoor blijft de serie lekker luchtig en is het niet al te serieus.
Een serie die ik zeker nog zal blijven volgen!
deLeeuw
-
- 678 messages
- 1943 votes
Op aanraden van een vriend ben ik vorige maand ook begonnen om deze serie te kijken. En al snel was ik aangekomen bij de laatste aflevering. Hij steekt mooi in elkaar, kent een lekker sfeertje en ondanks dat er vrijwel geen echte cliffhangers à la Lost in zitten, blijf je kijken.
Wat is Louis (Rick Hoffman) toch een prachtig personage. Hoffman zag ik vlak voordat ik begon met kijken van Suits spelen in Hostel. Vrijwel de enige film waarin hij heeft gespeeld (een echte tvserie-acteur!). Die enkele minuten in Hostel toverde hij al een lach op mijn gezicht vanwege zijn mooie spelen. Nu zit hij in deze serie en doet hij dat trucje eveneens.
Kleine minpuntjes zijn dat het soms nogal braaf blijft, alles net iets te vlot en te patserig, en af en toe een overvloed aan (pogingen tot) grappig zijn. Maar hé, who cares? Zo dadelijk weer een nieuwe aflevering kijken!
l-d
-
- 276 messages
- 641 votes
Een van de leukere series van de laatste tijd als je het mij vraagt...Beetje 'soapie' alleen dan in een advocaten kantoor...maar zeker wel onderhoudend en denk ik ook leuk voor de heren..
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Blijf dit een geweldige serie vinden. Kijk elke week uit naar de nieuwe ep. Donna toch wel de favoriet hier 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Zonde dat ik de serie op zo'n laag pitje heb staan, want aflevering 103 was ook weer heerlijk.
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Het wordt alleen maar beter hoor! Seizoen 1 is meer elke ep hoofdzakelijk een nieuwe case daar waar er in seizoen 2 een veel grotere doorlopende verhaallijn is.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Man man man wat een heerlijke serie 
De vrouwen 
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Heel leuke serie, moet voor mij persoonlijk een beetje onderdoen voor Franklin and Bash, die andere advocatenserie van deze zomer, maar ze zijn gewoon ook anders en absoluut beide de moeite.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Seizoen 2 is inderdaad geweldig. Kan niet wachten tot de break voorbij is.
Echt 1 van mijn favoriete series op het moment.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Dit is zo'n serie die ik geweldig vind maar vaak laat liggen voor iets anders, evenals Mad Men zeg maar
. Duurt dus even voor ik er doorheen ben, heb net vijf eps gehad, maar stuk voor stuk geweldig, dankzij Harvey en Mike vooral. Het is goed geschreven, en vooral het dingen uitvogelen en off-screen regelen, daar hou ik wel van
.
Nijmegen
-
- 323 messages
- 692 votes
Gewoon een zeer zeer goede serie. Op naar seizoen 3 dat begint op 17 januari.
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
@AHWA: het wordt alleen nog maar beter:) Al kakt het in het begin van S02 even in, wordt dit in de laatste afleveringen weer goed opgepakt.
Outblasty
-
- 167 messages
- 779 votes
Gewoon een zeer zeer goede serie. Op naar seizoen 3 dat begint op 17 januari.
Volgens IMDB was het een midseason break en gaan ze nu dus verder met seizoen 2. Nog 6 afleveringen. Seizoen 3 staat nog geen datum voor.
Nijmegen
-
- 323 messages
- 692 votes
Volgens IMDB was het een midseason break en gaan ze nu dus verder met seizoen 2. Nog 6 afleveringen. Seizoen 3 staat nog geen datum voor.
Klopt ja!
M.Goodkat
-
- 1290 messages
- 1463 votes
Heb ook het seizoen op mijn radar gekregen,nu inmiddels al 8 afleveringen gezien van seizoen 1 en moet zeggen dat echt een topreeks is,tot nu toe zelfs een van mijn favoriete samen met Mad Men en Twin Peaks
Bla
-
- 769 messages
- 2146 votes
Beste serie die ik zag in lange tijd. Alleen Game of Thrones heeft een specialer plekje in mijn hart op dit moment.
Peter C
-
- 31 messages
- 229 votes
Na 2 afleveringen van seizoen 3 kan ik nog niet echt enthousiast worden. Het blijft allemaal wat oppervlakkig en voorspelbaar.
Rachel komt alleen nog naar voren in haar rol als lover van Mike, had graag meer van haar gezien.
Het was te verwachten dat Harvey Mike weer onder zijn hoede neemt, jammer dat dit deze keer ten koste ging van Louis, had MIke en Louis graag samen gezien in een team.
En Harvey die Jessica onderuit wil halen, tjaa.. dat gemodder zal wel het hele seizoen doorgaan maar uiteindelijk heb ik niet het idee dat ze uit elkaar gaan.
Ik hoop dat het seizoen vanaf nu wat beter gaat worden wat het is nu echt onder de maat in vergelijking met seizoen 1 en 2.
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Louis en Harvey wordt nog wel wat dit seizoen, al ben ik het met je een wat betreft het schrijfwerk dit seizoen.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Wat een stilte...
Inmiddels zijn we weer bij de break aanbeland, leuk en spannend einde 
Die rechtzaken zijn tof maar er wordt teveel gesettled. Tijd voor een echte case!
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Na aflevering drie van het huidige seizoen ben ik (voor nu) afgehaakt. Ik pak het wel weer op als ik tijd over heb, voor nu vind ik Suits wat te repetitief geworden.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Is inderdaad een matig seizoen tot nu toe. Ze blijven te veel hangen bij deze 'case' en het wordt allemaal wel erg veel herhaling van zetten. Dan vindt de ene partij weer een feitje uit een verleden en dan de andere partij weer. Cameron hebben we nu wel weer genoeg van gezien en Ava is ronduit irritant. Begrijp sommige 'random' terugkerende personages sowieso niet, die Travis Tanner voegt echt niets toe (uitkomst zaak is toch al bekend) en Katrina was ik alweer vergeten toen ze ineens met veel bombarie weer terugkeerde. Helaas, gemiste kans na het met name uitmuntende eerste seizoen. Vind het overigens wel vreemd dat op IMDb seizoen 3 gemiddeld als hoogste wordt beoordeelt. Totaal niet mee eens.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Seizoen 3 is ver uit de minste, ben ik het mee eens. Mike komt eigenlijk nooit meer met geweldige geniale ideeën ofzo, maar eigenlijk maken ze enkel verkeerde keuzes en die moeten ze dan weer fixen. Die merger boeit me vrij weinig en ook wie er Senior Partners worden is niet heeeel interessant. Gedoe met Mike/Rachel moet zich een beetje doorpakken en Litt moet niet teveel een parodie op zichzelf worden.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Ondertussen bij aflevering 5 van seizoen 2 en seizoen 2 is toch wat minder, het focust te veel op het kantoor, nog steeds goed, maar mist de relativering uit het eerste seizoen en ik vond de afwisseling met het Jenny en Trevor verhaal wel prettig.