- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Teen Wolf (MTV 2011)
Teen Wolf (MTV 2011)
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Net de pilot gezien van de remake/reboot serie Teen Wolf van MTV. Goeie hoofdrolspelers, betere effects dan bijvoorbeeld is het enigszins vergelijkbare Nine Lives of Chloe King van ABC Family.
Cliches alom van het weerwolfgenre natuurlijk, maar wat een heerlijke pilot. De hoofdrolspeler doet het prima, de sidekick ook, de damsel in distress is er, het verwende schoolmeisje dat de nerd pas ziet staan als hij z'n nieuwe krachten tentoonspreidt. Eigenlijk weet je al hoe het gaat, maar dat maakt de lol er niet minder om.
De rest ook gauw kijken.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Eigenlijk weet je al hoe het gaat, maar dat maakt de lol er niet minder om.
Met het huidige televisie serie aanbod is deze criteria bij lange niet niet voldoende meer.
Zag hier wat fragmenten van tijdens de (deels geskipte) MTV Movie Awards '11, zag er verschrikkelijk uit. Twilight op de weerwolf routine, met een carbon copy van Lautner desnoods, wat sowieso al geen 'acteur' is om voort te klonen in Hollywood.
Maar de hedendaagse MTV demografie zal dit wel opsmullen, gok ik.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Met het huidige televisie serie aanbod is deze criteria bij lange niet niet voldoende meer.
Dus ik moet vooral series gaan kijken die wel goed worden gevonden, maar waar ik geen hol aan vind? Beetje raar. In alle series zitten cliches. Noem mij maar een serie waar ze dan niet in zitten.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zie dat ook niet echt als een negatief iets. Maar net hoe je om gaat met cliché's. Zullen best seriekijkers zijn die cliche allergisch zijn, maar die missen oo kwel veel moois. Die kunnen dan idd niet veel series luchten
.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Dus ik moet vooral series gaan kijken die wel goed worden gevonden, maar waar ik geen hol aan vind? Beetje raar. In alle series zitten cliches. Noem mij maar een serie waar ze dan niet in zitten.
Game of Thrones, The Wire, Breaking Bad, Mad Men, Louie; om maar een paar series op te noemen uit de recente tijd.
Overigens beweer ik helemaal nergens dat je series moet kijken die in het algemeen goed gewaardeerd worden, ik zeg alleen dat de criteria van "je weet hoe het gaat, maar het maakt het er niet minder leuk op" gewoonweg anno 2011 een erg lage eis om dan ook maar direct iets te gaan volgen. Je zegt zelf al dat het "clichés alom" is, wat behandeld deze serie dat bijv. de Willow/Oz relatie in Buffy al niet heeft gedaan om het nog de moeite waard te maken? Hoevaak mag een bepaalde pad platgetreden worden voordat het compleet overbodig wordt?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Als ik het leuk vind, mag het van mijn part zo vaak mogelijk betreden worden. Elke serie moet in het begin personages neerzetten en vaak zijn die altijd wel terug te herleiden naar een vroegere serie, ook in de series die jij noemt. Het gaat er dan om hoe de rest wordt ingevuld, maar na 1 aflevering kun je daar nog weinig over zeggen.
Was Teen Wolf leuk genoeg om verder te kijken? Voor mij wel. Het is misschien niet het beste in serieland, maar daar heb ik niet altijd zin in. Soms ben je in de stemming voor iets luchtigs, soms voor iets gelaagders. Voor de fans van het weerwolfgenre is de pilot van Teen Wolf best aardig.
Zo is het verschil met de Willow/Oz relatie zo dat in Teen Wolf de gaven van de wolf: beter zien, horen, ruiken, sterker, sneller, et cetera ook in niet-wolfstatus nog beschikbaar zijn En hoe de eventuele relatie tussen de wolf en de damsel in distress wordt uitgewerkt, moeten we nog zien.
Nogmaals, elke serie kent talloze cliches. Het gaat er maar om of je je eraan stoort of niet.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ep 2 en 3 waren ook nog steeds prima. De gaten in het scenario om het de schrijver niet al te moeilijk te maken, beginnen wel op te vallen, maar het kijkt zeker nog lekker weg.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
Eigenlijk best wel een leuke serie...lijkt een beetje op The Vampire Diaries, maar dan met weervolven. Die Allison lijkt trouwens erg veel op Gaite Jansen/Rachel Weisz.
Ben benieuwd naar seizoen 2!
l-d
-
- 276 messages
- 641 votes
Ik was niet zo heel erg ondersteboven van deze serie...Erg kiddy en niet echt spannend, inderdaad net The Vampire diaries..Maarrr toch maar (uit verveling) gestart met het 2e seizoen en ik moet zeggen dat de serie erop vooruit gaat...er zitten best interessante ontwikkelingen in en waar tVD erg braaf blijft, gaan ze bij TW net een stapje verder (uiteraard niet zover als in True Blood...helaas helaas)..
Wanyika
-
- 14 messages
- 12 votes
Het heeft me 3 jaar gekost om de moeite te doen deze te zien en ik heb er uiteindelijk geen spijt van. De serie is gemaakt voor tieners, maar je ziet de serie toch volwassen worden. Na nu al 4 seizoenen en de 5e komt er aan is het een genot om te zien. Kunnen we van andere series niet zeggen die al stoppen na 1 of 2 seizoenen, en hoe ze dan stoppen. Wie het nog niet heeft gezien een aanrader, "you love it or you hate it"
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Teen Wolf is gewoon een hele goede serie in zijn genre. Ik ben helemaal bij en ik moet ook zeggen dat het zoveel beter is geworden dan het eerste seizoen. De serie groeit met elk seizoen, zowel qua verhaallijn en karakters maar ook op visueel gebied. Het is niet je typische tiener serie en ik vind het bijvoorbeeld veel meer gewaagd dan een Vampire Diaries. Het is even doorbijten met het eerste seizoen maar daar krijg je veel voor terug!