• 178.041 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.687 votes
Profile

Hart of Dixie (The CW)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

(afbeelding)

Zonder twijfel één van mijn grootste verwachtingen in serieland. Mijn serie heldin Rachel Bilson eindelijk terug in een serie , en nu in de lead. Weer samen met producer Schwartz. Gecreëerd door Gerstein, die ook betrokken was bij The O.C., Life As We Know It en Eli Stone.

Vooral de stijl van de serie spreekt me aan door gebruik te maken van fast paced dialogue en Rachel Bilson is hier zo geniaal in (O.C. kijkers weten wat je aan haar delivery hebt op dit vlak) en dat Bilson één van de mooiste vrouwen in Hollywood is is mooi meegenomen. De vergelijking met Gilmore Girls is dan ook wel gerechtvaardigd. Voor de rest lijkt de vergelijking met Felicity en Everwood ook gepast. Ik verwacht ook wel wat character development rond Zoë Hart, en de country setting leent zich daar perfect voor.

Fast-talking New Yorker and brand new doctor Zoe Hart has it all figured out - after graduating top of her class from medical school, she'll follow in her father's footsteps and become a cardio-thoracic surgeon. But when her dreams fall apart, Zoe decides to accept an offer from a stranger, Dr. Harley Wilkes, to work with him at his small practice in Bluebell, Alabama. Zoe arrives in this small Gulf Coast town only to find that Harley has died and left his half of the medical practice to her in his will. She quickly finds that Southern hospitality isn't always so hospitable - the other doctor in town, Brick Breeland, is less than pleased to be sharing the practice with this young outsider, and his daughter, Lemon, is a Southern belle whose sweet disposition turns sour when she meets Zoe. Zoe's only allies are the mayor, former football star Lavon Hayes, her bad-boy neighbor Wade Kinsella, and handsome lawyer George Tucker - who just happens to be Lemon's fiance. Zoe is out of her element and ready to pack her bags, but a surprise visit by her snobby New York mother leads to Zoe's decision to stay in Bluebell for a while, discovering small-town life and a side of herself she hadn't known was there.

Cast:

Rachel Bilson as Zoe Hart

Scott Porter as George Tucker

Jaime King as Lemon Breeland

Cress Williams as Lavon Hayes

McKaley Miller as Rose Hattenbarger

Wilson Bethel as Wade Kinsella

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dacht even dat Chad Micheal Murray op de foto stond Maar klinkt goed, Rachel Bilson is een leuke meid, en een soort van mix in de richting van Gilmore Girls en Everwood zie ik ik wel zitten

Wanneer kunnen we deze serie verwachten?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

. 26 September. Gaat het maandagavond programma vullen op The CW.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Bilson

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Deze gaan we zeker vanaf het begin even volgen (uiteraard voor Rachel), hopen dat het iets moois wordt!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

(bevat wel wat spoilers)

Lijkt me een geweldige serie met een mix van humor, romantiek, drama. En Rachel Bilson is en blijft een erg leuke en mooie vrouw om naar te kijken. Ook erg veel zin in deze serie dus!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Die delivery blijft heerlijk, net als Rachel overigens. To die for . Gaat leuk worden.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zo te zien een paar bekende gezichten uit Friday Night Lights en eentje uit Prison Break. Klinkt wel leuk.

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Ben te bang dat ik te veel ga zien in het filmpje dat ik nog niet wil zien, maar het plaatje van Rachel op de film is voor mij al genoeg om in spanning af te wachten!

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ze ligt een boek te lezen in bed, en dat vind jij spannend?

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Niet per se spannend op die manier, maar meer gewoon spannend om te kijken of de serie wat wordt (en zo niet kan ik dus rustig gluren naar Rachel ).

Verheug me er wel op om haar weer is bezig te zien na The O.C. en een paar van haar filmpjes, allicht onherkenbaar maar het is wel de meid op me avatar .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dat had ik inderdaad niet gezien

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

De trailer die ik zag toonde waarschijnlijk zowat de volledige pilot al, en op basis daarvan lijkt het me nogal saai maar bon, dit is een soort serie die moet groeien en ik zie Rachel echt wel graag bezig. Ik wacht hier waarschijnlijk mee tot ik hoor hoe de kijkcijfers het doen en of er een tweede seizoen komt. Dit soort serie voor 1 seizoen vind ik meestal gewoon niet de moeite.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Bilson is terug in serieland en hoe!

Veelbelovende pilot. Laten we gelijk maar beginnen met het grootste pluspunt, Bilson in fast pacing dialogue + scherpe delivery is succes verzekerd. Erg blij hoe de pilot de tijd neemt, niets rushed en de lijntjes op het gemak uitzet. Pilot bestaat vooral uit de setting neer te zetten en de kijker wegwijs te maken met de nu al zeer intrigerende Zoe. Wat een topwijf. Supporting characters zullen ook snel uitdieping krijgen, vooral benieuwd naar King's personage Lemon en Wiliams' Lavon. Bluebell zelf voelt ook erg fijn aan. Erg fijne HBO referenties ook .

Ja, dit gaat 'm wel worden. De balans tussen humor en drama lijkt zeer evenwichtig, al is dit nog even afwachten maar de voortekenen zijn goed. No rushing, Bluebell is gezellig, sterke supporting cast en Bilson is een tast talking heldin. Niet iedereen zal het diggen maar dit is echt precies mijn ding. More please! Nu hopen dat Rianneke het tof vindt (dat kan bijna niet anders ) en weer een serie op het lijstje.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Klinkt goed, vanavond of morgenvroeg even meepikken. Ben erg benieuwd.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Klinkt zeker goed, ben benieuwd! Ga er vandaag aan beginnen dus je hoort het nog NW

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Leuke eerste aflevering!

Rachel Bilson zet een geweldige rol neer als Zoe Hart, een vrouw waar ik als kijker gelijk een klik mee voelde. Leuke, snelle en gevatte delivery en een heerlijk koppie om naar te kijken maken deze serie gelijk al leuk om naar te kijken.

BlueBell heeft echt weer zo'n typisch dorps sfeertje wat ik wel erg fijn vind, weer eens wat anders dan een high school locatie, en de locals zijn tot nu toe erg leuk, neem bijvoorbeeld de mayor, George en haar buurman (kan even niet op de naam komen) Leuk stelletje zo bij elkaar. Jaime King is nu al ronduit irritant, maar dat hoort er natuurlijk wel bij.

Serie is lekker vlot, mede door Bilson. De humor is leuk en gevat, heb erg gelachen om de 'alligator scene'. Maar ook de drama is goed aanwezig, al voelt het nog wel wat geforceerd. Iedereen lijkt nog een beetje zijn plekje te moeten vinden.

Hart of Dixie is niet voor iedereen weggelegd, je moet echt van dit soort series houden en niet teveel poespas verwachten. Gewoon lekker verstand op nul en kijken maar. Ik ben in ieder geval verkocht, vond het een heerlijke eerste aflevering en ik ben benieuwd naar de rest!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Mooi!

Burt Reynolds .

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ah Wade Kinsella is de naam van haar buurman. Ja krokodil Burt is baas

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Leuk begin inderdaad, maar ik heb meestal wel meerdere afleveringen nodig om er even goed in te komen.

Maar zal zeker blijven kijken (uiteraard)!

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Best leuke pilot inderdaad, ook leuk om wat gezichten uit FNL en The West Wing terug te zien. Die burgemeester en z'n gepraat in de de derde persoon was wel erg lollig.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Jammer dat Nancy Travis er na de eerste twee afleveringen al weer uit gaat.

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Ook de 2e aflevering vond ik wel weer vrij aardig, en die shorts van Bilson zijn juist een geweldig toppunt om te kijken .

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Fijne tweede episode. Blijft ee nheerlijke luchtige versie, vooral door de zeer laid back radiance van BlueBell blijft het heerlijk om naar te kijken. Lekkere pace in de lines, qua drama niet te pretentieus en in Bilson heb je een prima lead. En Bilson in American Football uniform . Die shorts doen ook geen pijn. Fijn tussendoortje.

Wilfred Genee

• 1173 messages
  • 669 votes

Pff, 104 kreeg ik het wel heet van de beelden van Bilson hehe, ook 105 was aardig.

Maar over het algemeen nog niet echt hoogstaand, maar wel goed kijkbaar.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Afgehaakt. Ondanks mijn zwak voor Bilson toch iets te veel een vrouwenserie. Mediocre is dan ook lang niet voldoende om in mijn serie lineup te komen.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

De finale van het eerste seizoen was echt GE-WEL-DIG Wat een heerlijke serie is dit toch, ik ben er echt van gaan houden en ik ga het dan ook ontzettend missen.

Rachel Bilson is zo onwijs leuk als Zoe, echt één van mijn favoriete serie personages ever. En ja Wade en Levon zijn ook erg leuk en grappig. Eigenlijk is de hele cast gewoon goed en passend bij de serie zelf. Serie moet het niet hebben van het diepe niveau of diepgaande verhaallijnen maar dat hoeft ook helemaal niet. Dit is juist zo'n serie die heerlijk wegkijkt en je als kijker gewoon een goed gevoel geeft. Tenminste dat is mijn ervaring. Ik kan hier persoonlijk zo van genieten. De triangle tussen Zoe, Wade en George is goed gedaan en helemaal niet ergelijk wat ik meestal wel heb met triangles (zie TVD) Maar hier is het gewoon goed gedaan en elke keer ben je als kijker weer nieuwsgierig naar de nieuwe ontwikkelingen.

Ik ben dan ook ontzettend blij dat er een tweede seizoen komt, want ik was er even bang voor, maar gelukkig hoef ik nog geen afscheid te nemen van deze heerlijke serie

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Mocht je meer van Scott Porter (George Tucker) willen zien, moet je bij Friday Night Lights zijn

The Mrs en ik genieten ook elke week van deze serie.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik had het al gezien ja. Maar FNL zou ik dan eerder kijken voor Taylor Kitsch

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

WAAR WACHT JE DAN NOG OP?

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik heb nog zoveel andere series, kom altijd tijd tekort. Je kent het wel

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Prima finale, en gelukkig werd het einde niet al te awkward, dat bewaren ze dan wel weer voor seizoen 2.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.