- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Once Upon a Time (2011)
Once Upon a Time (2011)
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Once upon a time is een nieuwe ABC serie van LOST schrijvers Adam Horowitz & Edward Kitsis.
"Centers on a woman with a troubled past who is drawn into a small town in Maine where the magic and mystery of Fairy Tales just may be real."
Once Upon a Time (TV 2011) - IMDb
Trailer: YouTube - Once upon A time ABC New Tv series Trailer
Ik ben nog niet heel enthousiast na het zien van de trailer en heb nog een aantal series liggen die eerst aan de beurt zijn maar ik ga het vast een keer proberen. 
Curly1985
-
- 819 messages
- 357 votes
Nog niemand die warm loopt voor deze nieuwe serie?
Nog maar een nieuwe trailer dan
: Once Upon a Time - New Extended Promo | DarkUFO - LOST Homepage - darkufo.blogspot.com
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Dus daar is miss Morisson van House MD naar toe gegaan.
Volgens mij moet deze nog gaan lopen, gezien de no-score op IMDb.
Edit: Je hebt nog wat tijd voor je andere series, deze begint pas in oktober.
Musicer
-
- 614 messages
- 652 votes
Verrassend goed. Niks wereldschokkends en zeker niet het niveau dat Lost (flutvergelijking, maar zal toch vaker gebeuren) had in z'n Pilot, maar toch minder 'cheesy' dan ik had verwacht.
Met een 3.9 A18-49 en 12,8 miljoen kijkers de hit van het seizoen voor ABC en de grootste drama series premiere op alle netwerkzenders. 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ben aan de pilot begonnen, maar nog niet afgekeken. Misschien vanavond afsluiten.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Een draak van een aflevering en deze serie sla ik over.
@Curly
Leuk om Abrams niet te noemen. Als je kijkt waar hij aan gewerkt heeft zowel series als films kan je wel nagaan dat hij onmisbaar was en ik vind het dus best wel knullig dat je deze 2 heren erbij haalt alsof het genieën zijn en je kan rekenen op weer een meester serie.
Dat blijkt al vanaf het eerste moment dat deze aflevering start. Zeer goedkope setting en cgi om te huilen. Gooi er een paar goede en slechte acteurs bij elkaar en een nieuwe zoveelste matige serie is geboren.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ja, maar waarom zou hier Abrams genoemd moeten worden, die heeft bar weinig met deze serie te maken 
Verder tsjah, ik zal de pilot nog wel kijken, vooral omdat ik benieuwd ben wat het verschil is met die andere Fairytale serie Grimm, van Buffy/Angel writer David Greenwalt. Al kan ik een aardige gok doen welke er beter wordt.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Net de pilot gekeken en ik vond het erg leuk!
Dit is echt een serie voor mij, super leuk natuurlijk om dit als enorme Disney fan te kijken, grappig hoe ze dit in de serie hebben verwerkt. Serie heeft een hele eigen feeling en ik moest er wel even aan wennen, maar ik vond het echt enorm vermakelijk. Ja ik ga dit zeker verder kijken, gooi er wat Disney stuff in en je hebt mij als kijker al snel te pakken.
Op naar de volgende aflevering! 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ja, maar waarom zou hier Abrams genoemd moeten worden, die heeft bar weinig met deze serie te maken 
Verder tsjah, ik zal de pilot nog wel kijken, vooral omdat ik benieuwd ben wat het verschil is met die andere Fairytale serie Grimm, van Buffy/Angel writer David Greenwalt. Al kan ik een aardige gok doen welke er beter wordt.
DE twee andere heren zijn heus niet het grote brein geweest achter LOST en dat wilde ik ermee zeggen verder niet.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Inmiddels al weer 8 episodes verder en man oh man wat is dit toch een heerlijke serie!
Erg verslavend ook door de leuke en vooral ook boeiende personages met al hun background stories.
"Snow Falls" Vond ik persoonlijk echt geweldig, heel dat verhaal met Snow White en Prince Charming. Zo mooi verteld en ook geweldig gespeeld door Ginnifer en Josh, die ook gelijk favoriet zijn van mij. Wat een heerlijk stel.
Ook "That Still Small Voice" was één van de leukere afleveringen. Zo grappig om Raphael Sbarge te zien als Jiminy Cricket, die man lijkt daar wel voor te zijn gemaakt, zijn hele houding en manier van doen en praten is gewoon precies. Leuk om dan ook weer die link te zien naar het verhaal van Snow White, erg benieuwd wat daar verder nog mee gedaan word.
Maar ook "The Sheperd" en "The Heart Is a Lonely Hunter" vond ik erg goede episodes. Weer terugkomend op het hele Mary Margaret en David verhaal, en nogmaals wat een geweldig stel, zo leuk om hun samen te zien. Chemie is dan ook overduidelijk. Wel erg zielig dat het uiteindelijk toch niet werk en dat David toch voor zijn ex kiest. Zo'n zielig moment in de serie, zat ook echt met tranen te kijken. Net zoals het moment dat Emma eindelijk zichzelf geeft aan Graham en dat hij dan, door Regina's toedoen, dood neervalt. Echt heartbreaking gewoon, en ook zo jammer van Jamie Dornan, want wat een lekkere man was dat zeg!
Lana Parrilla doet het trouwens prima als 'Evil Queen" Haar hele appearance past wel, al mag ze van mij nog wel wat feller uit de hoek komen. Ook mogen we Jared Gilmore niet vergeten, die zijn rol gewoon goed speelt en erg overtuigend overkomt met zijn puppy oogjes.
En net dan episode 8 gezien, die ik overigens wat minder vond. Was nog wel erg goed, maar qua verhaal was het iets minder mijn ding. Al speelt Robert Carlyle zijn rol echt met verve! Toch wel één van de sterkste personages in de serie. Kan niet wachten om te zien wat hij nog meer gaat uitvreten in Storybrooke.
Ik ben dus helemaal lyrisch! Deze serie is niet voor iedereen weggelegd, je moet er van houden en er niet teveel achter zoeken. En als je dan ook nog weg bent van Disney is dit gewoon geweldig! 
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
ik was al helemaal verslaafd hier aan maar afl 13, skin deep was toch wel erg mooi!!!! heel gaaf hoe beauty and the beast hier werd uitgevoerd! ik vond het geweldig!!
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
kijkt niemand hier meer naar? de laatste aflevering over Red riding hood's verhaal was weer erg gaaf, heel goed wat ze hier mee hebben gedaan, ik hoop dat er een tweede seizoen komt, ik ben verslaafd!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Zeker wel, ben een fan van het eerste uur!
Geweldige serie! Zo tof hoe de verhaallijnen allemaal in elkaar overlopen en de uitwerking van de sprookjes is waanzinnig goed! Zo ook de laatste aflevering, Red Riding Hood is altijd wel een mooi sprookje geweest maar deze uitwerking was zelfs nog zoveel beter dan het originele sprookje. Enige die ik wel een beetje mis is Mister Gold, die heb ik al even niet gezien.
Ik ben echt helemaal verslaafd aan deze serie, gewoonweg omdat dit 100% in mijn straatje past qua sprookjes en ik heb het al eerder gezegd maar de uitwerking is zo goed! 
Kan elke keer maar moeilijk een week wachten!
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
dat heb ik dus ook, wou dat ik de serie pas ontdekt had toen het seizoen al afgelopen was en ik aan 1 stuk door kon kijken.....geweldig...ik hield ook altijd al van sprookjes maar wat ze er hier mee doen is zo geweldig.....kan niet wachten op meer, en inderdaad, Mister Gold is super en elke keer als hij in beeld is steelt hij de show.....daarom vond ik ook die Beuaty and the Beast aflevering zo fantastisch.....en ik vond het verhaal van Red ook ontzettend boeiend en heel mooi uitgewerkt!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
De nieuwe promo ziet er zo geweldig uit 
Hoe ze toch steeds met die twists komen?! Echt zo goed gedaan van de schrijvers! Ben heel erg benieuwd hoe dit verder afloopt met Mary en dat kistje...
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik vind deze ook nog altijd heel leuk, zaten ff wat minder leuke aflevering tussen maar nu ben ik er weer volledig mee weg. Vind het ook wel jammer dat ik deze niet sneller kan kijken, nu duurt het bij elke aflevering een beetje voor ik er terug inzit en als je dit op een paar weken kan kijken kan het nog veel beter zijn!
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Dat denk ik inderdaad ook wel. Als je dit achter elkaar door kan kijken heeft dat wel meerwaarde voor de serie. Maar ik kan gewoon niet zo lang wachten haha, ik moet gewoon elke week gelijk kijken 
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Mijn vriendin en haar zus(je) vinden deze serie helemaal geweldig. In twee dagen tijd hebben ze de eerste 12 afleveringen gekeken. Erg verslavende serie! Vanavond staat afl. 13 t/m 15 op het programma.
Ik zelf (als man zijnde) vind het zeker geen slechte serie, de pilot en aflevering 9 waarin Hans en Grietje centraal staan vond ik zelfs zeer goed, maar het tempo mag wel wat omhoog (kijk normaal eigenlijk alleen Amerkaanse misdaadseries) om het te blijven volgen.
Jennifer Morrison en Ginnifer Goodwin zijn in ieder geval zeer prettige verschijningen. Vind het bij Ginnifer Goodwin wel opvallend hoe veel mooier ze is met lang haar...
Al met al samen met Revenge de beste nieuwe serie in de VS dit TV-Seizoen.
paradis
-
- 79 messages
- 136 votes
Geweldige serie! De pilot is uitstekend, snel en een goed inleiding.
Daarna volgt de rode draad met een afzonderlijk verhaal. Een goed mix hiervan alhoewel er in de rode draad iets meer tempo mag komen.
Decec
-
- 6741 messages
- 8582 votes
Zeker geweldig serie...
Ben bezig kijken voor deel 8 en hoger...
Prima serie...
Maar Borgen en Revenge vond ik nog spannender dan deze...
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
wat ben ik blij dat hier een tweede seizoen van komt, net de finale gezien en geweldig!!
gave serie en ook in deze aflevering weer een Lost "feel" purple smoke haha
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
we zijn weer begonnen!! yay!!
spannend begin, veel belovend voor het vervolg van seizoen 2
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Gister 4 afleveringen achter elkaar gezien. Moeiteloos, hoewel sommige delen wat saai zijn (Jiminy Cricket). Balen dat de knapste man van de serie;Sheriff Graham er uit ligt.
davey
-
- 43 messages
- 39 votes
Wat wordt er slecht geacteerd net als veel personages alles lezen van een prikboord.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Wat een lekkere Pinokkio die Eion Bailey!
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Toch afgehaakt...vond het niet zo boeiend meer.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Gisteren dan toch maar eens de tweede aflevering gekeken en smaakt zeker naar meer. Verhaal is interessant, en wisselwerking tussen sprookjesland en Storybrook werkt goed.