- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
blisteringdude
-
- 457 messages
- 1567 votes
Prachtige serie! Doet me denken aan een combinatie van I am Legend, Dawn of the Dead(2004) en natuurlijk 28 days later. Geweldig!
Albus Dumbledore
-
- 2041 messages
- 884 votes
Ook de tweede aflevering gezien, inderdaad iets minder dan de Pilot, maar nog steeds top! De serie heeft erg veel potentie en ik hoop dat deze de kans krijgt zich te ontwikkelen en uit te bouwen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Dat begin van episode 2... tja, het is maar waar je zin in hebt als je op de vlucht bent. En ze zet zich er blijkbaar wel snel overheen.
Deze aflevering was inderdaad iets minder, maar wel fijn dat er nieuwe personages in zitten. Verder lekker veel ruzies, frustraties, angsten, ergernissen en knokpartijtjes!
''One more thing.. He was an organ donor. ''
Glenn is cool!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Laat ik lekker tegendraads doen, gewoon minstens even goed dan de pilot. Lijkt me logisch dat er veel minder uiteengezet wordt omdat dat juist in de eerste episode gebeurt. Qua spanning blaast deze de pilot helemaal omver, heel wat leuke referenties naar Romero's Dawn of the Dead, wat aangename splatter momenten en Michael Rooker, wat wil je nog meer. Er komt af en toe wat flauwe humor bij kijken, maar past eigenlijk perfect in de serie. Gewoon leuke lines met een zeer degelijke delivery. Ik begin wel een beetje bang te worden van de aanwezigheid van Callies, toch een actrice die voor veel ergernis zorgt omdat haar reikwijdte gewoon nihil is. Episode 2 zet het niveau voort van de pilot, dit gaat gewoon een dijk van een serie worden.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Volgens Fox Benelux nog geen plannen maar de serie is zo'n succes dat het niet lang kan uitblijven lijkt mij.
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Maar hoe lang zal het dan nog duren voordat hij op Nederlandse televisie komt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zal wel even overheen gaan, gewoon pindakazen, Nederlandse subs zijn wel beschikbaar.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
In Overigen > Televisie > AMC's 'The Walking Dead':
Heeft iemand de eerste twee [of drie nu, zelfs] afleveringen gezien van The Walking Dead, de nieuwe TV-serie van AMC, gebaseerd op de Image Comics reeks geschreven door Robert Kirkman en nu naar de beeldbuis gebracht door Frank Darabont en Gale Anne Hurd?
Ik had hier al TIJ-DEN op zitten wachten, echt! En mijn God! Wat is deze bewerking geweldig! Trouw aan de strip maar toch ruimte voor creativiteit! De personages in de strip zijn al goed uitgediept maar deze adaptatie gaat daarin zelfs verder! Wauw! Wauw, zeg ik U!
EDIT: Sorry, ik had in de zoekbalk naar 'The Walking Dead' gezocht en daar vond ik geen forumtopic met diezelfde naam, dus dit lijkt misschien een beetje raar
.
Overigens, Dominion, Naomi? Ik las een artikel waarin staat dat de serie hoogstwaarschijnlijk NIET in de Benelux uitgezonden zal worden. FOX Benelux vindt het namelijk niet in het formal van FOXlife passen. Dus ik weet niet of dat artikel waarin staat dat FB 'nog geen plannen heeft' dezelfde is als degene die ik bedoel maar ik hoop dat ze van gedachten veranderen. Deze serie is het namelijk goed genoeg om een heel format voor aan te passen!
Bron.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Pindakazen is het beste, sowieso geen reclame tussendoor en je ziet geen oude meuk.
De derde aflevering houdt de vaart er goed in. Prima verhaallijn, ziet er naar uit dat de zombies niet de enige vijanden zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Overigens, Dominion, Naomi? Ik las een artikel waarin staat dat de serie hoogstwaarschijnlijk NIET in de Benelux uitgezonden zal worden. FOX Benelux vindt het namelijk niet in het formal van FOXlife passen. Dus ik weet niet of dat artikel waarin staat dat FB 'nog geen plannen heeft' dezelfde is als degene die ik bedoel maar ik hoop dat ze van gedachten veranderen. Deze serie is het namelijk goed genoeg om een heel format voor aan te passen!
Bron.
Dat was volgens mij hun standpunt toen The Walking Dead nog bestond als mini-serie maar nu de serie renewed is voor een volgend seizoen. Ik denk dat het als lopend seizoen wel zou moeten kunnen. Al kan het artikel dat ik las ook verkeerd geciteerd kunnen zijn.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Ja maar alsnog, heb je de strip weleens gelezen? Het lijkt me niet dat dit zes afleveringen durende seizoen geen open einde heeft, al zou het maar voor de zekerheid zijn voor het geval dat de serie niet aanslaat. Maar inderdaad, met het opkomende tweede seizoen en de enorme populariteit van de show kunnen ze er denk ik al niet meer omheen. 't Is nu maar afwachten.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Gisteravond afl. 3 gekeken en na een iets wat teleurstellende 2e aflevering, biedt deze aflevering weer wat meer kwaliteit. Omdat de pilot zo verschrikkelijk goed is, ben ik toch wat kritisch merk ik, want ik weet daardoor met welk niveau ik te maken heb. Afl. 3 is gewoon goed en ik blijft echt heel erg benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja maar alsnog, heb je de strip weleens gelezen?
Nee, nooit gelezen. Ga er wel aan beginnen, ben nu wel benieuwd.
Ravnoss
-
- 72 messages
- 938 votes
Gisteravond afl. 3 gekeken en na een iets wat teleurstellende 2e aflevering, biedt deze aflevering weer wat meer kwaliteit. Omdat de pilot zo verschrikkelijk goed is, ben ik toch wat kritisch merk ik, want ik weet daardoor met welk niveau ik te maken heb. Afl. 3 is gewoon goed en ik blijft echt heel erg benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld.
Moet eerlijk zeggen dat ik de eerste 30 minuten van Ep 3. eigenlijk wat lauw vond.Prima als je even gaf terug neemt, maar de karakter ontwikkeling vond ik wat tegenvallen en deed me een beetje cliché-erig aan Pas het laatste kwartier kon het me weer enigszins bekoren. Slot scène vond ik wel weer sterk
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
In afl. 2 vind ik dat gedoe bovenop op dat gebouw maar wat langdradig worden. Het is allemaal wat minder meeslepend vind ik. Hoogtepunt is dat ze die man in mootjes hakken. Maar in afl. 3 gebeurt er al wat meer: Als Rick weer wordt herenigd met zijn vrouw bijvoorbeeld. Vindt dat niet slecht gedaan eigenlijk en dat gebeurt na 15 a 20 min minuten? Vervolgens ontdekken ze die zombie in het bos en dat voerde de spanning ook weer wat op. En verder blijkt dat die ene vent zijn vrouw slaat en die ene kerel zit/zat nog steeds vast op dat dak. Ook dat was wel een vrij spannend stukje. Maar het moet allemaal nog (echt) een beetje op gang komen ja en het laatste kwartier is inderdaad wel het beste gedeelte.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Dit bericht bevat spoilers voor de mensen die aflevering drie nog niet hebben gezien. Deze zijn uiteraard in tags geplaatst.
Ook als fervent lezer van de strip biedt deze serie genoeg verrassingen. Langdradig? Saai? Geen moment! De serie neemt heel erg de tijd voor alles, ik had voor ik eraan begon echt verwacht dat aan het einde van de pilot Rick al wel met Lori en Carl herenigd zou zijn maar ik ben eigenlijk blij dat daarvan nog geen sprake was!
En bovendien zitten er in de TV-serie ook nieuwe personages. Tevens zijn er nu al vier weggelaten [een echtpaar met hun kinderen] maar die mis ik eerlijk gezegd ook helemaal niet. Maar neem nou Luis, T-Dog, Jacqui, de gebroeders Merle en Daryl Dixonen Carol's man, Ed; die kende ik nog helemaal niet! En Merle is nog wel verantwoordelijk voor de cliffhanger van de laatste aflevering! En vind ik dat schadelijk? Geenszins!
Mijn conclusie: nu ze het basisprincipe van de strips goed in handen hebben, mogen ze wat mij betreft nog verder van het bronmateriaal afwijken, zolang het maar spannend, boeiend, diepgaand en interessant blijft
!
Hectometersnor
-
- 299 messages
- 168 votes
Echt fantastisch dat er nu eindelijk een serie is in dit genre, best lang op gewacht eigenlijk en ik ben ook een instant fan na een geweldige pilot en ook de tweede episode mocht er zeker zijn. Episode 3 lijkt een opbouw te zijn naar een strakke 4e episode, er gebeurde niet heel erg veel namelijk. Ik ben bijzonder verrast door deze serie omdat ik de film reeks al jaren achteruit zie gaan en het echt steeds minder waard word maar deze serie is enorm goed en sterk uitegewerkt en ik ben bijzonder benieuwd naar de rest.
mcdaktari
-
- 7269 messages
- 0 votes
Dit vind ik een goeie serie alleen ben ik bang dat et na verloop van tijd toch gaat afzwakken, dat was ook met lost het geval. maar tot nu toe vind ik dit toch wel een van de betere series en ik hoop dat het goed blijft en dat ze het niet uit gaan melken.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Dit vind ik een goeie serie alleen ben ik bang dat et na verloop van tijd toch gaat afzwakken, dat was ook met lost het geval.
... want Lost en Walking Dead hebben zoveel gemeen met elkaar?
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Struggling to see the similarities here.
Amel M.
-
- 85 messages
- 0 votes
Hij vergelijkt ze niet, hij gebruikt Lost als voorbeeld voor een goeie serie die in zijn laatste seizoenen slechter werd. Hij is dus bang dat het ook bij Walking Dead zal gebeuren. Maar waarom zou je er nu al aan gaan ergeren.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Tja, ik heb Lost nooit gevolgd maar ik heb wel The Walking Dead gelezen, volgende week alweer het negenenzeventigste nummer. En geloof me, die strip blijft keigoed!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Lekker begin van episode 3 weer! Enerzijds een humoristische noot, en dan zie je pure wanhoop en angst.
En ja, ik heb stiekem een beetje zitten huilen. Het weerzien van vader en kind was zo emotioneel, ik voelde enkele traantjes opwellen. En daarna is het allemaal zo dubbel. Er komen flink wat emoties aan bod, blijdschap, verdriet, angst, teleurstelling, onmacht..
Hoe moet zij in godsnaam zeggen: ik heb wekenlang met je vriend gevreeën, heb zelfs een relatie met hem gekregen. Nee, beter gezegd: hoe moet het voor dat kind zijn? En voor die vriend, die nu plots niet meer goed is?
Verder vind ik dat de episodes sterk beginnen, dan even inkakken, en tegen het einde aan wordt het weer beter.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Iedereen heeft het telkens over inkakken en saai worden, ik vraag me weleens af of ik dezelfde serie kijk
! Op de site van That Guy With The Glasses heb je The Last Angry Geek die een review deed van de pilot. Als groot fan van de comic en diens schrijver, Robert Kirkman, vond ie de eerste scène al te traag: 'Who cares about women troubles, show us the fucking zombies!' Nou, sorry, maar deze serie gaat om veel méér dan alleen zombies. Dat vind ik er juist zo geweldig aan, het gaat over mensen die zich moeten zien te redden in een verwoeste en gevaarlijke wereld. En de wandelende doden zijn niet de enige dreiging.
Nee, deze TV-serie neemt overal mooi de tijd voor, heerlijk!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Slaat ook echt nergens op. Best wel schrijnend dat er mensen zijn die het verschil niet zien tussen inkakken en temporiseren
. Het is gewoon geen hersenloos puur focussen op actie, dat schijnen veel kijkers te vergeten. Een post-apocalyptische aanpak, vooral in een serie, zorgt vaak voor veel voortkabbelende momenten. Zoals het hoort.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
En die zijn alleen maar interessant! Nou ja, niet altijd maar in dit geval wel. Stilstaan bij de situatie en diens consequenties, dat doet deze serie. En goed ook!
Fortune
-
- 4311 messages
- 2769 votes
Net de 4e aflevering gezien en het begint tegen te vallen.
Uiteraard ga ik de laatste 2 afleveringen nog kijken maar echt boeien deed het niet.
Emotionele diepgang kon ik totaal niet vinden en het bijkomen van die gangsters in het bejaardentehuis vond ik ook niet geweldig.
Eerste 2 afleveringen waren erg goed met name de 2e. 3e aflevering was erg saai, dacht dat het ging opbouwen naar een actievolle 4e aflevering maar nee dat viel heel erg mee.
eclipx
-
- 81 messages
- 0 votes
Net ontdekt, zal ze binnenkort zeker bekijken. Ik ben een grote fan van Dawn Of The Dead, 28 weeks later, etc.. etc...
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Hmm.. het zwakt een beetje af helaas. Aflevering 1 vond ik ronduit briljant, aflevering 2 zeer goed, 3 behoorlijk saai en aflevering 4 is leuk, maar niet het niveau van de eerste twee afleveringen.
Desalnietemin kijk ik uit naar de laatste afleveringen!