- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Walking Dead (AMC)
The Walking Dead (AMC)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik weet niet of ik nou moet lachen of huilen om dat bericht. Beetje normaal taalgebruik mag wel. Niets om je voor te schamen. Je mag hopen dat je realiseert is dat het maar gespeeld is he?
brujeria
-
- 215 messages
- 0 votes
tut tut tut, leef gewoon eens een beetje mee zeg, kouwe kikker 
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Met NW eens, je bericht slaat niet echt ergens op.
Normaal taalgebruik kan ook zeker geen kwaad.
Thorak
-
- 6354 messages
- 1885 votes
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Klauwe vol met geld kost da.
Doe mij maar een normale versie.
brujeria
-
- 215 messages
- 0 votes
Met NW eens, je bericht slaat niet echt ergens op.
Normaal taalgebruik kan ook zeker geen kwaad.
Wat relativeringsvermogen overigens ook niet.
Mr Grey
-
- 99 messages
- 123 votes
Ik heb Seizoen 1 en 2 gezien. Vind het een hele goeie serie. Moet wel toegeven dat seizoen 1 spannender is dan 2 vind ik. Meer aktie, meer zombies. Wanneer ze aan komen op de range verblijven ze er wel heel erg lang en gaan ze te vaak te diep in op karakters van div personen, wat het best soms saai en wat eentonig maakt. Er waren hierdoor een aantal afleveringen die meerdendeel daarover gingen en waar dan maar 1 keer een korte zombieaktie in voorkwam, dat vind ik jammer. Het einde van seizoen 2 was erg spannend, helaas nu maar wachten op S3.
Cupido
-
- 523 messages
- 1910 votes
Ben ook maar eens aan deze serie begonnen. De pilot was veelbelovend: fijn sfeertje, fraaie beelden, lekker traag tempo en een handvol erg sterke scènes. Zo is het moment waarop Rick in het ziekenhuis de donkere trap afloopt met behulp van een pakje lucifers zenuwslopend. Sterk staaltje suggestiviteit! De crosscutingscène waarin Rickhet fietsmeisje achtervolgt in het park en Morgan zijn (zombie)vrouw probeert te lokken is tevens een klein emotioneel hoogtepunt. Niet dat ik een groot fan ben van Frank Darabont, maar het verbaasde me niet dat hij de pilot heeft geregisseerd. Dat was gewoon vrij sterk regiewerk.
Helaas wordt het na de pilot meer het type hap slik weg cinema: melodramatisch, voorspelbaar, stereotype karakters en helaas soms ook wat matig acteerwerk. De zombies lijken ineens ook veel minder dreigend. Het blijft allemaal wel vermakelijk, maar de sfeer van de pilot wordt bij lange na niet gehaald.
Het enige wat dan nog echt boeit is de vraag waar de verhaallijnen naar toe zullen gaan: die van de groep, de driehoeksverhouding tussen Rick, Shane en Lori, vader en zoon Jones, Merle Dixon. Gelukkig besluiten de makers in episode 5 de groep te laten vertrekken uit Atlanta. Het niveau gaat vanaf dan weer omhoog. Onwetendheid voor de karakters, niet weten wat er op het pad komt, is cruciaal in zo'n post apocalyptische setting. Dit draagt ook bij aan de spanning tussen personages: wie wijkt af van de groep, wie knapt er als eerste? Ik hoop dat ze dit in het 2e seizoen gaan uitbouwen. En ik hoop dat karakters zich wat dieper gaan ontwikkelen. Zo zou ik graag de wat meer duistere kant van Rick wilen zien en de meer sociale kant van Daryl bijvoorbeeld.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
De eerste ep van S01E01 maar even proberen meekijken, maar ik zie het echt niet met die series. Ik heb echt al aardig wat B-films gezien maar qua regie en acteerwerk zijn dat dan nog kleine meesterwerkjes.
Erger is het enorm trage tempo en het melige gezever. Zombies zagen er nog wel oké uit, maar daar redt je het niet mee. Ben niet eens tot het eind geraakt en hoef het verder ook niet zonodig meer te zien.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Met het acteerwerk is niks mis. Series moet je niet gaan kijken voor audiovisuele aspecten of artistieke inhoud.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Series moet je niet gaan kijken voor artistieke inhoud.

Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Ik heb het ook nog niet teruggevonden in series, maar artistieke kwaliteiten in dit ding heb ik in ieder geval niet kunnen ontdekken.
Verder ook geen idee waarvoor je series dan nog wel zou kijken. The Walking Dead is een combinatie van het oeverloos herhaald zombiecliché vermengd met wat onaantrekkelijk drama.
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Verder ook geen idee waarvoor je series dan nog wel zou kijken.
Het lijkt me nogal wiedes dat een (goede) serie door de speelduur beter dan film in staat is om een verhaal meeslepend te vertellen, thematiek uit te werken en personages een degelijke ontwikkeling te laten doormaken. Wanneer mooie plaatjes en soundtrack het belangrijkst voor je zijn, dan kun je het beter bij films houden ja.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
In theorie wel, maar series worden vaak geplaagd door extreme filler en slecht acteerwerk. Je ziet vaak maar erg weinig van het potentieel terug, of je moet "beter uitgewerkt" gelijkstellen aan "langer duren" natuurlijk.
SilverGun
-
- 1151 messages
- 818 votes
Er bestaan legio slechte series inderdaad, net zoals er hordes rampzalige films bestaan. Geen reden om ze dan volledig links te laten liggen. The Wire is nog het beste voorbeeld van een serie die wel degelijk iets met dat potentieel doet. Over de gehele linie hoogstaand acteerwerk, elk seizoen de focus op een ander aspect (politiek, journalistiek, schoolsysteem, etc.) dat weergaloos goed uitgediept wordt en geen episode verspild.
Het gevoel dat je een clubje bekenden weer terugziet kan een grote meerwaarde zijn en zorgt dat series met een enkele mindere episode toch prima door te komen zijn.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Voor iemand die graag afmaakt waar hij aan begint is dat een redelijk goede reden, series blijven ook maar aanslepen. Bij een slechte film ben je er na max. 3 uur gewoon weer vanaf, dat lukt zelfs met een serie als deze niet.
Probleem is vooral dat op basis van een trailer of preview mij gewoon niks aanspreekt. De eerste episodes zijn vaak al van zo'n bedenkelijk niveau dat het na een tijdje oninteressant wordt om in het hele seriegebeuren nog veel tijd te steken.
Het grappige is nog dat ik herkenning van bekenden opzich nog wel kan waarderen, maar dan liefst met veel tijd ertussen. Zoiets als de Young & Dangerous (film)reeks, daar kan je dan 6 maand tussenlaten tot de volgende film. Week na week vind ik meestal verlammend werken.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
In theorie wel, maar series worden vaak geplaagd door extreme filler en slecht acteerwerk.
Klopt ... The Mentalist, The Closer, Castle, NCIS, Las Vegas, The Walking Dead misschien ook ... maar wie kijkt er naar die shit? Voor goed acteerwerk en kwaliteit moet je bij Six Feet Under, Rome, Deadwood, Breaking Bad, The Sopranos, Mad Men en The Wire zijn. Het is dankzij deze series dat acteurs en regisseurs niet meer vies zijn van het woord "TV".
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Is maar net even verder kijken dan je neus lang is inderdaad. Al wordt tv steeds minder ondergeschikt aan film.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Voor goed acteerwerk en kwaliteit moet je bij Six Feet Under, Rome, Deadwood, Breaking Bad, The Sopranos, Mad Men en The Wire zijn.
Van wat ik er van ken vind ik het kwaliteitsverschil verwaarloosbaar. Je kan wel verder kijken dan je neus lang is, als ook daar niks boeiends te vinden is houdt het al snel op. Er zal ergens wel een coole obscure serie zijn, maar als de eerste onderlaag al weinig tot niks boeiends te bieden heeft dan vind ik het vooral tijdsverlies.
Edit: heeft verder niet veel meer met The Walking Dead te maken. Om maar te zeggen dat je minstens 10 keer beter moet doen dat wat er hier getoond wordt wil ik maar de moeite doen om een aflevering uit te kijken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Erg begrijpelijk, en je zit er een hele tijd aan vast. En film heef tdan ook een kwaliteit die je in weinig series terug ziet. Bij een film ben je er ook van verzekerd dat je de 'ontknoping' meemaakt, en dat het dat niet weken of maanden gaat duren.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Erg begrijpelijk, en je zit er een hele tijd aan vast. En film heef tdan ook een kwaliteit die je in weinig series terug ziet. Bij een film ben je er ook van verzekerd dat je de 'ontknoping' meemaakt, en dat het dat niet weken of maanden gaat duren.
Dat nadeel is ook een voordeel.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3031 votes
Ik vond de eerste paar afleveringen van The Walking Dead anders een stuk intenser en beter geacteerd dan de gemiddelde zombie film 
(Om het maar even bij vergelijkbaar materiaal te houden)
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Qua acteerwerk ontloopt het elkaar waarschijnlijk niet veel, maar doorgaans staan horrorfilms er dan ook voor bekend dat het acteerwerk driemaal niks is. Gore en sfeerzetting tillen horrorfilms naar een hoger niveau, maar daar was duidelijk geen budget of talent voor.
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Dit moet je sowieso niet kijken voor de horror maar voor de drama. Elke week griezelen voor het hele gezin is dit.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12842 votes
Gebrek aan subtiliteit, goeie acteurs en enige geloofwaardig staan het drama anders dik in weg.
Fortune
-
- 4315 messages
- 2772 votes
Heb maar een paar afleveringen gezien en ik zie gewoon hetzelfde soort aanpak als bij Shawshank alleen dan met een zombie sfeertje en dat vind ik gewoon niks.
Dan lijkt dit mij Viva Berlin! mij veel interessanter.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2409 votes
Ik heb geen probleem met het drama in deze serie maar als er eigenlijk wat actie zit en dat dan de hele tijd onderbroken wordt omdat er 2 vrouwen huilerig moeten gaan doen vind ik het wel bijzonder irritant. Aflevering 10 van seizoen 2 vond ik dus niet bijzonder veel aan, terwijl ik de 2 ervoor best leuk vond. Ach, het is nog steeds leuk genoeg om verder te kijken, en hoeveel zombieseries zijn er nou 
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Seizoen 2 afgekeken in 2 dagen 
De laatste aflevering was trouwens een geweldige en spannende afsluiter. Ik had bij het eerste seizoen veel moeite om er in te komen, maar ik heb toch doorgezet en ik ben blij toe. Het geweldige 2de seizoen maakt het helemaal goed. Ik vind het wel erg jammer dat Shane dood is, want hij zorgde voor behoorlijk wat leven in de brouwerij dus ik hoop voor het komende seizoen zeker dat er een andere antagonist komt Maar het zou ook zeker tof zijn mocht Merle Dixon terugkomen.
Ik ben fan, kom maar op met seizoen 3!!!