• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

In Therapie

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

(afbeelding)

Op maandag 26 juli is de nieuwe Nederlandse dramaserie In Therapie gestart. Met in de hoofdrollen onder andere Halina Reijn, Kim van Kooten, Carice van Houten en Jacob Derwig. De serie is geregisseerd door Alain de Levita.

In Therapie neemt de kijker mee op een fascinerende reis door de wereld van de psychotherapie en volgt zes weken lang, vijf dagen per week, therapeut Paul (Jacob Derwig) in zijn praktijk. In iedere aflevering zien we een sessie met een patiënt. Allen komen op een vaste dag in de week

Conflicten, ontkenning en intrige. Kun je nog een goede therapeut zijn als jouw eigen leven een chaos is? Paul Westervoort heeft een bloeiende praktijk als psychotherapeut, maar vindt het steeds lastiger om zijn privéproblemen buiten de deur te houden. Als therapeut moet hij een neutrale rol innemen. Een veiligheidszone creëren waarin zijn patiënten aan zichzelf kunnen werken. Maar Pauls emoties over zijn huwelijk met Karen (Kim van Kooten) en zijn relatie met zijn kinderen dringen meer en meer de praktijkruimte binnen.

Zo is er Lara (Halina Reijn). De aantrekkelijke arts die hij op maandag behandelt. Zij verklaart hem de liefde en zal niet rusten tot hij die liefde beantwoordt. Of Aron (Dragan Bakema) op dinsdag, een ogenschijnlijk keiharde luchtmachtpiloot die vindt dat hij alle recht heeft om in Pauls privéleven te spitten. Bij Sophie (Gaite Jansen), de jonge turnster met suïcidale neigingen, lijkt Paul nog het meest in zijn element. Zij komt op de woensdag naar de therapie. Maar waarom lukt het Paul niet om een normaal gesprek met zijn eigen dochter te voeren? Op donderdag zijn er Aya en Michel (Carice van Houten en Frederik Brom). Een stel met relatieproblemen dat hij coacht, terwijl zijn eigen huwelijk op instorten staat. Iedere vrijdag bezoekt Paul zijn supervisor Mira (Elsie de Brauw). Ook dat gaat niet zonder worstelingen gepaard. Paul stelt continu Mira's methoden ter discussie. Gedurende zes weken glijdt Paul naar de rand van de afgrond. Is het leven echt beter als het wordt geanalyseerd?

In Therapie is een productie van NL Film, het scenario is geschreven door schrijfster Marion Pauw (Drift, Daglicht). NL Film produceerde eerder televisieseries als Keijzer & de Boer Advocaten, Verborgen Gebreken en SpangaS en speelfilms waaronder De Storm.

In Therapie is gebaseerd op de Israelische serie 'BeTipul' en de Amerikaanse serie 'In Treatment'.

http://intherapie.ncrv.nl/

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik ben de serie aan het volgen en tot nu toe is het erg interessant. Het zijn dialogen van ongeveer een half uur lang. Met mijn achtergrond is het ook wel boeiend om de gedachtegang van de verschillende personages te volgen.

Wat ook wel leuk is, is dat alle personages op Twitter te volgen zijn.

mikey

• 28986 messages
  • 5138 votes

Ik kon er maar 10 minuten naar kijken, een monoloog van die Reijn over een merkwaardig en hysterisch toiletbezoekje en heb hem uit ellende weerweggezapt.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Een heel goed concept. Weer eens een serie met echte kwaliteit en bovendien goed uitgediepte karakters. Mooie aanvulling ook op de eerder uitgezonden documentaire reeks over psychiaters die zelfs iets ergs hebben meegemaakt.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Bedoel je Kijken in de Ziel?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Natuurlijk. Zeer indringend reeks was dat. Helaas lees ik zojuist het volgende bericht:

‘In Therapie’ nu al ingekort

''Komende maandag start de NCRV met de dagelijkse dramaserie In Therapie, met in de hoofdrol o.a. Carice van Houten. In de oorspronkelijk 45 afleveringen tellende serie wordt echter flink geknipt, zo meldt het NRC Handelsblad. Er is slechts ruimte voor 2/3e van het oorspronkelijke aantal afleveringen.

Regisseur en producent Alain de Levita: “Het is raar dat de serie zo’n plek krijgt, maar het is ook moeilijk te programmeren, omdat er elke dag een aflevering is. Bovendien wordt er een verword gevecht geleverd om de tijdstippen die bestemd zijn voor drama.”

Volgens de NCRV is er ’simpelweg niet meer zendtijd beschikbaar’ en is het onvermijdelijk de serie in te korten. De verhaallijnen zouden niet te lijden hebben onder de inkrimping.''

bron

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Wat een gedoe!

Kunnen ze dan niet gewoon de hele serie op internet laten zien?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Heb even navraag gedaan, en het schijnt dat er in Nederland ook maar 30 afleveringen zijn gemaakt (i.p.v. de 45 oorspronkelijke in de VS). Als ik het goed begrepen heb.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Klinkt eigenlijk ook wel logisch als de serie zes weken lang vijf dagen per week zou worden uitgezonden.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Prachtig concept. Op de afleveringen tot nu toe is best wat aan te merken, maar er is ook heel veel heel mooi. Vind het veelbelovend. Zou weleens heel erg mooi kunnen worden.

Kijk erg uit naar morgen, naar de extra laag als de therapeut zelf in therapie gaat.

En ik was echt zeer onder de indruk van Gaite Jansen in de derde aflevering.

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Zijn er hier ook mensen die In Treatment gezien hebben (en nu In Therapie kijken)?

Of zelfs het Israelische origineel?

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Kan dit geen eigen 'entry' op MM krijgen, trouwens? Is toch een afgebakende reeks die een samenhangend vervolgverhaal vertelt?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nee dit is geen mini-serie (maximaal 7 afleveringen)

Criteria voor toevoegbaarheid - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Ah ja, duidelijk.

phone home

• 180 messages
  • 444 votes

Mogen we niet stemmen?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Alleen mini-series nemen we op in de database. Dat is dit niet. Helaas.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ik pleit voor herziening van de regels.

Die willekeurig gekozen 7 stoot me nog altijd tegen de borst

Montorsi

• 9715 messages
  • 2374 votes

Ik heb een aflevering gezien, vond het niveau toch vrij bedenkelijk. Nederlandse acteurselite die wat voorgeschreven tekstjes voordragen zonder eigen inbreng. Zag er echt zwaar onnatuurlijk uit.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Dat had ik eigenlijk ook heel sterk.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ik viel er vorige week toevallig in en vond het dermate boeiend dat ik het ben blijven kijken (gebeurt me niet vaak, want ik zap eigenlijk nooit, kijk meestal wel gericht TV).

Silvio Dante

• 2943 messages
  • 2153 votes

Voor mensen die de ondertitels niet kunnen lezen bij In Treatment?

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Silvio Dante wrote:

Zat exact hetzelfde te denken.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Silvio Dante wrote:

Net zoals dat die de ondertitels niet kunnen lezen van het Israëlische origineel?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Touché

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Silvio Dante wrote:

Als je zelf zo goed kunt lezen, had je wel gezien dat het geen remake betreft, maar dat het gebaseerd is op In Treatment en Be Tipul.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Allen bedankt voor het quoten van Silvio Dante

Koekebakker

• 2540 messages
  • 3981 votes

Vond het dus veelbelovend, maar helaas wordt die belofte bij lange niet waargemaakt. Er is best veel mooi, maar het is mij veel te stereotiep, snel en soaperig. Had op iets veel subtielers gehoopt.

Chemie

• 26 messages
  • 283 votes

Ik heb de episode guide van 'In treatment' gelezen en voor zover komt het aardig overeen met de Nederlandse ' In therapie'. Ik vind het wel een redelijke serie, al vind ik Derwig niet geweldig acteren, alleen op het moment dat hij zelf bij de therapeut ziet laat hij zien wat hij kan. Het komt vaak erg gekunsteld en toneel-achtig over...

Waar ik me wel heel erg aan stoor is het introfilmpje van 'In therapie', dat exact dezelfde beeldtaal gebruikt als de intro van 'House' , alleen dan op een amateuristische manier uitgewerkt.... Doet een beetje afbreuk vind ik altijd.

Verder prima serie, interessante karakterontwikkeling... Ik vind Kim van Kooten eigenlijk nog het meest fascinerend in de hele serie....

Alleygator

• 108 messages
  • 92 votes

Ik vind de nederlandse versie van In Treatment een topserie. Het karakter van de 16 jarige Sophie maakt op mij nog de meeste indruk, niet in de laatste plaats door het prachtige naturelle spel van Gaite Jansen.

In dagblad Trouw van 10 augustus 2010 staan een aantal meningen van deskundigen die haaks staan op de mijne maar ik ben een onwetende kijker die geen verstand heeft psychotherapie.

Regisseur Alain de Levita heeft er iets prachtigs van gemaakt.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik ga er vanavond aan beginnen. Heb een stuk of 13 afleveringen op mijn pc staan en nadat ik een stukje op tv had gezien, was ik wel nieuwsgierig geworden. Ben benieuwd.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.