- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Kaiba
Kaiba
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
Kent iemand Kaiba? Een animatieserie van 12 afleveringen geregisseerd door Masaaki Yuasa, die wellicht bekend is van Mind Game.
Een korte inleiding (van AniDB):
A sci-fi love story set in a world where digitization of memory made physical death obsolete. A world where memories can be stolen and altered, and replaced in a new human body.
Kaiba wakes up in a room without knowing who he is. He has a pendant with the photograph of a woman he does not remember. After being attacked all of a sudden, he has to flee to space, meet various people, and rediscover the world.
Behoorlijk abstract en surrealistisch. De tekenstijl is ongewoon en kan onwennig zijn, maar de animatie is in mijn ogen behoorlijk spectaculair, een lust voor het oog. De eerste afleveringen deden me erg denken aan Ginga Tetsudou 999, hetgeen ook de belangrijkste inspiratiebron voor Kino no Tabi was. Het einde heeft juist weer wat van Evangelion weg.
Niet geheel origineel dus, desondanks één van mijn favoriete series.
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Bedankt voor de tip. Met Mind Game en het segment uit Genius Party is Masaaki Yuasa niet direct mijn favoriete anime director, maar het zien van aflevering één van Kaiba belooft wel veel goeds.
Black Math
-
- 5430 messages
- 1753 votes
En? Heb je al meer gezien en beviel het? Leuk dat je in ieder geval de eerste aflevering bent gaan kijken.