- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- How to Make it in America (HBO)
How to Make it in America (HBO)
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes

Nieuwe half-uur komedie van de producenten van Entourage. Twee jongeren (Greenberg en Rasuk) wonende in NY proberen hun eigen denim lijn op de markt te krijgen, met alle tegenslagen van dien.
Weer zo'n lekkere wegkijker van HBO met authentieke locaties en vooral de muziek is erg fijn. Niets bijzonders of verfrissend maar leuk om een half uur mee te verdrijven.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Lijkt mij niet zo heel veel aan, maar kan het allicht eens tsjekken.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Het "douchebag" gehalte ligt trouwens een stuk lager dan in zijn onofficiële voorganger. Voor de twijfelaars.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Dus minder Johnny Drama's en Turtle's?
Geen Drama's of Turtle's, maar de voorliefde voor luiheid en kleding die Turtle heeft zit wel degelijk in de twee hoofdrollen weggewerkt.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Prima wegkijker idd, lekker vlot, maar niet speciaal. Net eerste 4 afleveringen gezien en ga dit zeker volgen.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Zeker, fijne NYC stijl heeft de serie. Lijkt me sterk dat de Entourage haters die opeens wel leuk gaan vinden trouwens. Maar welke pussy's zijn dat?
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Ik vond ondertaande, soort van, recensie op imdb erg treffend. Aflevering 5 ook weer geslaagd. Het is inderdaad de fijne NYC sfeer die het allemaal naar een niveautje hoger tilt. Hopelijk wordt dit gecontinueerd, aangezien imdb op dit moment maar 6 afleveringen aangeeft.
Yes, Mark Wahlberg is executive producer on this show and yes, the show runs on HBO. Yes it's about 30-something guys that happen to like to party and try to make a living. Still this show is not like Entourage. It's as different as NYC and L.A. are. Entourage is about glamour, money and Hollywood. HMIA is about the big city life, it's about the Big Apple, about young people trying to achieve something. It's more "down to earth" than Entourage and not as spectacular at first. The pacing is much slower and you have less sex, models and rock'n roll. But you DO have a great cast, authentic people in the most realistic capture of young adults living in Manhattan. It's a love letter to the city and the people who live there. It's a great show with likable characters, great dialogue, great cinematography and good and witty humor. This is like Sex and the City for guys. But less superficial. I really dig this show. Let's hope HBO does too!
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Waarom is het ook alweer erg dat de twee wat van elkaar weg hebben?
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
De gene die je quote lijkt nogal de mensen hun mond te willen snoeren die het vinden lijken op Entourage. Door allemaal verschillen te zoeken, maar zie niet in waarom dat per se nodig is.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Naja als ik het zo een beetje lees krijgt 'How to make it' behoorlijk wat kritiek te verduren als een soort makkelijk voortborduren op.. Dus de verdediging, of het benadrukken, van de originele aspecten van deze show lijkt me niet zo vreemd.
Ben het met je eens dat het geen zwaktebod is dat beide shows wat van elkaar weg hebben.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Makers van entourage, altijd in de gaten houden dus
.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
De eerste afleveringen staan bij mij al te popelen om gekeken te worden. Ze kunnen niet wachten! Binnenkort maar eens doen dan.
Misschien hebben de makers van Entourage altijd al meer NY in de serie willen brengen. Op een aantal momenten in Entourage gaan ze ook terug naar NY, wellicht dat ze met die stukken meer hadden willen doen en daar nu een eigen serie van hebben gemaakt.
saba
-
- 13 messages
- 95 votes
vermakelijk eerste seizoen, ben benieuwd wat voor niveau deze serie gaat halen.
DonMachiavelli
-
- 17 messages
- 50 votes
Hele leuke serie! Kijkt lekker weg, en goede cast! Wat bij entourage juist niet zo is...
Zandkuiken
-
- 1744 messages
- 1429 votes
HMIA is about the big city life, it's about the Big Apple, about young people trying to achieve something. It's more "down to earth" than Entourage and not as spectacular at first. The pacing is much slower and you have less sex, models and rock'n roll. But you DO have a great cast, authentic people in the most realistic capture of young adults living in Manhattan. It's a love letter to the city and the people who live there. It's a great show with likable characters, great dialogue, great cinematography and good and witty humor. This is like Sex and the City for guys. But less superficial. I really dig this show. Let's hope HBO does too!
Inderdaad erg rake omschrijving, heb er eigenlijk niets aan toe te voegen. Heel coole serie, smaakt zeker naar meer. Beetje jammer wel van die gestolen truck in de laatste 2 afleveringen. HMIA heeft dit soort onnozele wendingen niet echt nodig, lijkt me. Maar da's maar een klein smetje, want verder enorm genoten. Geweldig sfeertje! Laat seizoen 2 maar komen.
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Net laatste aflevering gezien.
HTMIIA is niets speciaal, maar gewoon goed. Al kan het niet tippen aan Entourage, wat mij betreft.
Benieuwd naar seizoen 2!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Paar lagen stof verwijderd, maar... zondag aired S2!
wiep wap
-
- 7 messages
- 316 votes
Seizoen 2 start veel beter dan het gehele eerste seizoen was. Ben benieuwd of ze dit vast weten te houden. Aardige serie!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Wow! Wat een lekkere opener. Het is alweer 1,5 jaar geleden dat ik S1 heb gecheckt, maar ben onder de indruk. Veel sterker idd dan, in mijn herinnering, S1. De NY rauw-hippe vibe is/blijft sowieso geweldig en Crisp is gewoon cool.
Voor de liefhebber van Entourage een aanrader. Zeker na de domper van dat laatste seizoen.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
James 'Ziggy' Ransone (2.01 ook al), Andre 'Bubbles' Royo en Gina Gershon.
Fijne bekende gezichten in 2.02! Episode zelf is niet zo goed als vorige week maar Kid Cudi's (in zijn über hippe outfits) dog walk service maakt veel goed. Dat Gershon al bijna 50 is zie je er niet aan af.
Fortune
-
- 4313 messages
- 2772 votes
Episode zelf is niet zo goed als vorige week maar Kid Cudi's (in zijn über hippe outfits) dog walk service maakt veel goed.
Inderdaad wiet dealen en honden uitlaten, wat een leven.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Weer een hele fijne episode. Opening met die skateboarder
Veel vette tracks, mooie vrouwen en de NY vibe zit er zo lekker in. Zorgeloze coolness wordt door HBO van West (Entourage) teruggebracht naar East.
Fortune
-
- 4313 messages
- 2772 votes
Sow nieuwste aflevering is erg goed, beste van het seizoen. Zat een paar mindere bij maar nu staat er van alles op het spel.
Erg goede aflevering, iedereen in de shit!
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Weer een hele fijne episode. Opening met die skateboarder
Veel vette tracks, mooie vrouwen en de NY vibe zit er zo lekker in. Zorgeloze coolness wordt door HBO van West (Entourage) teruggebracht naar East.
Fuckin' Crisp 
Seizoensfinale al een tijdje geleden gezien, maar toch nog even een positieve noot bij een zeer sterk seizoen. Veel meer dan wat ik al eerder heb geschreven kan ik niet toevoegen. Kijkt heerlijk weg, goeie cast, en de NY vibe is gewoonweg briljant. Top serie.