• 178.340 movies
  • 12.227 shows
  • 34.007 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.427 votes
Profile

Het grote dvd-weggeef topic

Skyper

• 646 messages
  • 0 votes

Gefeliciteerd citybird!:)

timbo_

• 13116 messages
  • 3862 votes

Citybird gefeliciteerd

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7951 votes

Gefeliciteerd met je prijs Citybird

citybird

• 4964 messages
  • 4139 votes

Bedankt allemaal! Het is denk ik de eerste keer dat ik iets win, anders zal het wel heel lang geleden zijn want ik kan het me toch niet meer herinneren.

Pieter Montana

• 6678 messages
  • 2287 votes

Wie geeft er nu één weg?

salvatore

• 1937 messages
  • 3238 votes

Pieter Montana wrote:

Wie geeft er nu één weg?

ik zou zeggen ga je gang, ik hou je niet tegen

tsjidde

• 2112 messages
  • 4039 votes

Pieter Montana wrote:

Wie geeft er nu één weg?

Kindertjes die vragen worden overgeslagen...

JP

• 620 messages
  • 262 votes

misschien moet voortaan degene die iets wint ook weer iets weggeven?

tsjidde

• 2112 messages
  • 4039 votes

Hè nee, laten we het nou vrij en blij houden zoals het nu is, zonder allerlei voorwaarden en verplichtingen. (Met de stem van koningin Beatrix:) "Laat ons toch vertrouwen hebben de goedheid*) van onze mede-MM-ers."

*) oed=ul

JP

• 620 messages
  • 262 votes

ook prima, maar om die reden is dit topic wel een beetje aan het doodbloeden volgens mij...

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Als het jullie niet bevalt dat er niks weggegeven wordt, doe je het toch lekker zelf ...

Vergeef me als ik fel overkom, maar dit gaat me wat ver. Je kunt blij zijn dat er hier dergelijke initiatieven genomen worden.

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Vind niet dat je te ver gaat. Waarom zou je iemand verplichten om iets weg te geven? Dat slaat nergens op en alleen maar zodat je kans maakt om iets te krijgen (en dus te verliezen).

Fikret8

• 6170 messages
  • 4235 votes

En hoe is dat allemaal met de verzendkosten geregeld bij het weggeven van een dvd?

JP

• 620 messages
  • 262 votes

mmm. Ik zie het gewoon als volgt. Dit topic vind ik erg leuk, maar de laatste tijd is er gewoon niet heel veel leven. De mensen die wel het initiatief nemen moeten hier zelf voor naar het postkantoor en de verzendkosten voor betalen om vervolgens na verloop van tijd te merken dat het topic niet super meer loopt omdat niet iedereen zo genereus is.

Als degene die een dvd wint er ook weer 1 weggeeft resulteert dit dus in een veel levendiger topic. Op deze manier krijg je ook dat mensen zich waarschijnlijk meer zullen inschrijven voor films die ze echt graag willen hebben in plaats van voor elke willekeurige verloting. (Zo heb ik het zelf overigens tot nu toe gedaan). Wat natuurlijk ook weer resulteert in meer kans om die ene film te winnen die je al zo lang in je collectie had willen hebben...

Wanneer iemand net aan het opbouwen van z'n collectie is begonnen en eigenlijk niks wil wegdoen kunnen we dat natuurlijk wel door de vingers zien. Ik zie het weggeven als je zelf gewonnen hebt dan ook niet echt als een verplichting, maar ik denk wel dat veel van de mensen die hier gewonnen hebben vast wel iets in hun collectie hebben wat ze konden missen...

Wat denkt de rest hierover?

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Angrod_Pallanén wrote:

Vind niet dat je te ver gaat. Waarom zou je iemand verplichten om iets weg te geven? Dat slaat nergens op en alleen maar zodat je kans maakt om iets te krijgen (en dus te verliezen).

Huh? Ik vind het geen probleem om een mindere of dubbele dvd uit m'n collectie weg te geven als ik daar iemand anders blij mee maak en ik zelf een leuke dvd aan m'n collectie kan toevoegen... Zie dat niet echt als een verlies maar een aanwinst.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Och jee, regeltjes. Die nergens voor nodig zijn.

Als iemand een dvd liever kwijt is, kan hij die hier aanbieden. Anders niet.

Ik snap niet dat mensen nu gaan zeuren omdat het topic een paar dagen plat ligt (wees blij dat er mensen zo vriendelijk zijn geweest dvd's aan te bieden, gratis). Vooral niet gaan verplichten een dvd hier aan te bieden, dan is de lol en de bedoeling van dit topic passé...

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Fikret8 wrote:

En hoe is dat allemaal met de verzendkosten geregeld bij het weggeven van een dvd?

Die zijn voor de verstuurder.

Ik zelf vond het bijvoorbeeld geen probleem dat ik bijna 5 euro moest betalen voor het versturen van Reservoir Dogs en Monster maar dat was wellicht anders geweest als ik niet net de dubbeldisc van Ten Commandements had gewonnen...

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

JP wrote:

Huh? Ik vind het geen probleem om een mindere of dubbele dvd uit m'n collectie weg te geven als ik daar iemand anders blij mee maak en ik zelf een leuke dvd aan m'n collectie kan toevoegen... Zie dat niet echt als een verlies maar een aanwinst.

Goed, maar ik héb geen mindere DVD's of dubbele DVD's. Ik ben blij met mijn collectie en schaf alleen iets aan als ik het écht wil hebben. Daarbij verkom ik zoveel mogelijk dat ik iets dubbel krijg. Maw, ik heb geen DVD's die ik kwijt wil, wat dus zou betekenen dat ik niet in aanmerking kom voor dit topic. En zoals mug al zegt: mensen geven DVD's weg omdat ze ze kwijt willen, niet omdat het moet.

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Angrod_Pallanén wrote:

En zoals mug al zegt: mensen geven DVD's weg omdat ze ze kwijt willen, niet omdat het moet.

Maar vind jij het dan niet een beetje krom dat mensen die hun dvd's kwijt willen hier voor moeten betalen, terwijl anderen hier slechts van profiteren?

Het is natuurlijk je eigen zaak en ik heb het recht ook niet om je daarop aan te spreken maar ik heb zelf genoeg dvd's waar ik achteraf niet zo blij mee ben. Blinde miskopen of films die ik bij Filmvalley krijg en na 1 keer wel weer gezien heb...

Zoals bijvoorbeeld the Mask, Jim Carrey.

Wie wil hem hebben???

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ja, ik vind wel dat je gelijk hebt wat de verzendkosten betreft, but then again: zo'n bedrag ga je toch niet vergoeden? Trouwens, als je het te veel vind doe je je DVD toch niet weg? Of weg aan vrienden? Dit topic is profijt voor beide kanten, en dan maakt die paar euro ook niet uit.

En kijk, het topic bloed niet dood, want je geeft zelf een DVD aan die je kwijt wilt.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

JP wrote:

Maar vind jij het dan niet een beetje krom dat mensen die hun dvd's kwijt willen hier voor moeten betalen, terwijl anderen hier slechts van profiteren?

Tsjah ... laat dat nou net de opzet zijn van dit topic. Je kiest er zelf voor wanneer je iets weggeeft. Het is geen verplichting. De regel die jij nu voorstelde, is juist wel een verplichting en zorgt ervoor dat het plezier verdwijnt. Laten we het gewoon leuk en gezellig houden en blij zijn wanneer iemand iets weg wil geven, wat het ook is en hoe vaak/zelden het ook gebeurt.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Nogmaals, het is de keuze van de aanbieder. Als de aanbieder niet wil opdraaien voor de verzendkosten (zo'n 2 euro incl. envelop) moet hij dat maar kenbaar maken voordat hij de dvd aanbiedt... Gezeur gezeur gezeur.

en wat A_P al zegt: geef je afdankertjes dan maar cadeau aan vrienden/kennissen/familieleden/collega's als je al zo moeilijk gaat liggen te doen omtrent verzendkosten...

JP

• 620 messages
  • 262 votes

Angrod_Pallanén wrote:

als je het te veel vind doe je je DVD toch niet weg? Of weg aan vrienden? Dit topic is profijt voor beide kanten, en dan maakt die paar euro ook niet uit.

Dat vind ik wel heel makkelijk gezegd voor iemand die zelf aangeeft niks in te brengen...

Nogmaals, mijn verhaal gaat niet over de verzendkosten maar puur om het feit dat het me opviel dat dit topic in vergelijking met eerst redelijk rustig is.

Net zoals jij denkt dat mensen het geen probleem vinden kosten te maken om van hun dvd af te komen denk ik dat veel mensen die iets winnen en er ook 1 kunnen missen het geen probleem zullen vinden om die ook in te brengen om dit topic lekker levendig te houden. Iedereen is dan tevreden toch?

ROOSKY

• 29923 messages
  • 7951 votes

Ik heb nog wel een dvd die ik liever kwijt dan rijk ben: The Mask

Roept u maar!

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2596 votes

Waarom moet hij weg, leuk toch?

1. Goodfella_90

EDIT: Nav ROOSKY's bericht.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Een oud Iers gezegde: Geven is een mooie jongen, maar hij is vlug moe.

1. Goodfella_90

2. Speedy

tsjidde

• 2112 messages
  • 4039 votes

Mug wrote:

Och jee, regeltjes. Die nergens voor nodig zijn.

Als iemand een dvd liever kwijt is, kan hij die hier aanbieden. Anders niet.

Ik snap niet dat mensen nu gaan zeuren omdat het topic een paar dagen plat ligt (wees blij dat er mensen zo vriendelijk zijn geweest dvd's aan te bieden, gratis). Vooral niet gaan verplichten een dvd hier aan te bieden, dan is de lol en de bedoeling van dit topic passé...

Dankjewel, Mug. Je haalt me de woorden uit de mond.

KristofBeckers

• 1733 messages
  • 4760 votes

1. Goodfella_90

2. Speedy

3.KristofBeckers

tsjidde

• 2112 messages
  • 4039 votes

1. Goodfella_90

2. Speedy

3. KristofBeckers

4. tsjidde

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

1. Goodfella_90

2. Speedy

3. KristofBeckers

4. tsjidde

5. BoordAppel

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.