- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Titels
- Het grote dvd en blu-ray aanbiedingen topic
Het grote dvd en blu-ray aanbiedingen topic
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Een reden om toch te downloaden? 
Persoonlijk stoor ik me er niet aan. Ik vermaak me wel tijdens het kopen. Maarja, dat komt ook omdat ik geen super speciale hoesjes en boxen zoek.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Probleem blijven de prijzen. Daarom kijk ik vaak naar de leuke edities, daar wil ik nog wel goed geld voor neer tikken. Ik ben natuurlijk van den zotte om een Eurootje of 16 te gaan betalen voor nieuwe, standaard, single disc edities. En de aanbiedingen zijn ook niet meer wat het geweest is. De FRS is er erg op achteruit gegaan. Schrok me wild toen ik er eergisteren doorheen liep. Zelfde geldt ook voor de Mediamarkt.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Dit doe ik ook nooit, nieuwe titels gelijk kopen. Blu-ray's boven de 10 euro doe ik gewoon niet en DVD's boven de 5 euro ook zo. Daarom koop ik weinig de afgelopen jaar.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Bij mij is het echt maximum 7 euro voor een DVD. Komt ook omdat ik vaak rommelmarkten afga waardoor ik het al snel teveel geld vind voor een film.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Ik hanteer dat plafond ook hoor, al maak ik dus voor Special Editions een uitzondering. Daarom is het dus jammer dat het nu een beetje ophoudt. Terwijl ik dacht dat een (half) jaar geleden een soort van revival kwam met mooie edities van Scream 4, Conan, Expendables, Jurassic Park etc. etc. De trend wordt niet voort gezet helaas.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Nee, maar ik denk dat dit komt omdat er weinig winst is uit te slaan. Vele filmliefhebbers hebben zulk soort klassiekers al en er zijn er maar heel weinig die geld voor over hebben om een ander soort uiterlijk van te kopen.
Als ze special editions zoals steelcase e.d. eerder uitbrengen (op release datum), dan zit er natuurlijk onwijs veel omzet in en kunnen ze doorgaan met zulk soort campagnes.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik ben ook meer op zoek naar speciale edities van films ook al is het enkel een slipcover. Je ziet ze inderdaad te weinig. The Grey heeft dan bijvoorbeeld wel een speciale steelbook editie en volgens mij heeft The Avengers ook een overdreven grote doos gekregen of iets dergelijks. Het zou wel handig zijn als er een site was met een overzicht van speciale edities en de verkooppunten. (of dat je ze op de site ook kan bestellen)
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Ter ere aan The Expendables 2, zijn er ook 'limited edition' steelcases uitgebracht van enkele films, waaronder het 1ste deel van The Expendables en The Mechanic. Maar dit is nou precies een voorbeeld met wat ik eerder aangaf. Enige wat ze nodig hebben om dat soort dingen uit te brengen maanden/jaren na een officiële release is een reden (of smoesje)...
Grote box van The Avengers zijn ook de losse films van de superhelden. Maar ik ga vanuit dat speciale edities wel op websites als Amazon, bol, Ebay, Play en HMV e.d. staan. Een totale lijst lijkt me onmogelijk op een site, maar hier en daar enkele titels vinden lukt waarschijnlijk wel.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Vanaf vandaag is het 50% op alle overige uitverkoop producten. Actie zal verlopen tot alle producten weg zijn (of zo goed als alle).
Vandaag zelf even gebruik van gemaakt.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik ga er morgen ook maar gebruik van maken. Ik heb iets speciaals apart gelegt. Weet alleen nog niet zeker of ik hem ga gebruiken of dat het voor nu bij een mooie investering blijft.
Crook
-
- 699 messages
- 1597 votes
Ik heb de afgelopen weken wel een paar keer door de bakken heen gekeken, maar vond niets meer wat de moeite was.. bovenstaande berichten verklaren hoe dat komt hehe 
Flieber
-
- 116 messages
- 829 votes
Verschillende boxen bij boekenvoordeel voor 4,95 en in de 2 + 1 actie (dus 3 boxen voor 10 euro)
Bijvoorbeeld: de miniserie:
Box: Public Enemy no 1/Public enemy no 1 part 2
Box: Queens & Kings met Charles II, Private life of Henry VIII, Elizabeth R, Six wives of Henry VIII
Box: Johan Cruijff, Zidane, Footballfactory
Hier zit voor de liefhebber vast wel wat leuks tussen.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
Klopt inderdaad, Public Enemy Number One Part 1+2 zijn dikke aanraders! 
errr
-
- 542 messages
- 1018 votes
Bij de Bijenkorf in Den Haag zag ik Millennium: mannen die vrou... voor maar €1
may1986
-
- 6 messages
- 0 votes
Ik heb zo'n 400 titels op dvd liggen waar ik vanaf wil. Wat is de prijs die jullie voor een tweede hands dvd zouden vragen? zat zelf te denken aan 3 voor een tientje. Is dit realistisch?
Zal binnenkort even een lijstje plaatsen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Mwa, tussen de 1 en de 10 euro per DVD titel. Hoe moeilijk of luxer een editie is, des te meer je kan vragen.
Je zou misschien enkele verkoop-topics langs kunnen gaan om ff door de prijzen te snuffelen.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Als het de standaard ''marktplaats-titels'' zijn, zou ik het op 1 (hoogstens 2) euro per stuk houden. Mocht je iets hebben wat lastig te verkrijgen is, of nieuw, dan pas denken aan meer.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Je moet ook weten wat je verkoopt inderdaad. Zie hier op MovieMeter in het koop/verkoop/ruil gedeelte mensen 5 euro vragen voor films als Pulp Fiction en From Dusk till Dawn.
Films die ook al lang voor 2 euro(of goedkoper) te koop liggen in de winkels. Die koopt niemand natuurlijk tweedehands voor dat geld. Wat dat betreft kunnen mensen hier op het forum ook nog wel wat leren.
Je moet dus goed weten wat voor edities je hebt van je films. Over het algemeen kan je dit soort bedragen niet hanteren voor bijvoorbeeld de standaard/simpele RCV of DFW edities. Dus let vooral daarop.
Je moet sowieso niet aan het grote geld denken. Mensen willen geen grof geld neerleggen voor tweedehands titels. Zo heb ik vorig jaar bijvoorbeeld voor 15 euro een stuk of wat titels kunnen kopen waaronder mooie speciale edities van Once Upon a Time in the West en Trainspotting. Je moet eigenlijk je verlies nemen en de dvd's niet per stuk verkopen, maar per 5/10/15 of zo. Dan tikt het tenminste nog aan.
Voor zover mijn tips 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Hangt er vanaf maar meestal betaal ik maximum 2 euro voor een DVD. Ik wil nog wel eens naar 3 of 4 euro gaan maar dan moet het al iets zijn dat ik erg lang zoek. Dit geldt natuurlijk voor een gewone editie. Om een prijs op een speciale editie te plakken is wat moeilijk omdat het mij uitmaakt wat voor extra's erop staan.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Vandaag een grote bak gevonden in de Media Markt met tientallen titels voor 1,99 ps.
Ik zag vele Expendables collection films van o.a. Lundgren, Willis, Li en Van Damme.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Als je diep graaft kan het zijn dat je wat vind. Maar ik heb een onwijs hekel aan een grabbelbak. Dus mij zie je niet in graven.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
End of Days (met Arnold) is ook iets van 1,50 bij MediaMarkt.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
Slechte films over het algemeen
Tussen The Expendables Collection zitten leuke titels tussen: Hero, Unleashed, Rambo.
Maar het meeste is idd niet veel waard
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Ook Chaos tussen zien liggen. Heb ff 1 minuut staan te grabbelen, maar da's 't enige titel dat ik nog niet heb gezien wat betreft Statham. Verder niet goed gekeken, omdat ik dat grabbelen haat, maar volgende keer denk ik dat ik voor 2 euro het wel mee kan nemen.
Sasja
-
- 1338 messages
- 120 votes
ik ben ook niet gek op grabbellen, vooral bij mediamarkt want daar hebben ze dan van die hele grote bakken die bijna vol zitten en je niet alle titels kan vinden die erin zitten
Crook
-
- 699 messages
- 1597 votes
Maar ik heb een onwijs hekel aan een grabbelbak. Dus mij zie je niet in graven.
Heb ff 1 minuut staan te grabbelen

Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Heb het eventjes gewaagd, maar niet meer dan een minuut.