• 178.382 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.593 actors
  • 9.377.956 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Heb de vraag hier ook op gesteld: Overigen >> Algemeen >> google chrome

Gebruik Google Chrome sinds kort.

Ik typ een titel in alleen pakt ie 'm dan niet. Ik moet op Enter drukken en ook nog op de zoekopdrachtpagina. Een ander gevolg is dat ik mijn top10 bijv. niet kan bewerken.

Somebody help!

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

heb chrome omgeruild met firefox. alles werkt weer

speranza

• 24668 messages
  • 0 votes

Ik werk al heel lang onder Google Chrome en heb deze problemen gelukkig nooit gehad.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

Jordy wrote:

De problemen met de top 00 / 2009 lijsten zouden nu echt voorbij moeten zijn

*edit* er traden problemen op wanneer je een film uit 2009 in je top '00 lijst stopte

ze lijken nu allebei ingevuld te zijn én te blijven

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Waarom werken we op MovieMeter eigenlijk niet met pseudoniemen van regisseurs? Er zijn legio regisseurs die middenin hun carriere een andere schrijfwijze van hun naam gaan hanteren. Of na een huwelijk hun meisjesnaam afstaan. Etcetera etcetera. Ik vind het vreemd om de imdb-naam aan te houden terwijl zij wel werken met een pseudoniemen-lijst. Dat lijkt me hier ook op z'n plaats.

stephan73

• 6269 messages
  • 14446 votes

Mug wrote:

Waarom werken we op MovieMeter eigenlijk niet met pseudoniemen van regisseurs? Er zijn legio regisseurs die middenin hun carriere een andere schrijfwijze van hun naam gaan hanteren. Of na een huwelijk hun meisjesnaam afstaan. Etcetera etcetera. Ik vind het vreemd om de imdb-naam aan te houden terwijl zij wel werken met een pseudoniemen-lijst. Dat lijkt me hier ook op z'n plaats.

Bij een regisseur zetten wat zijn pseudoniem is, is inderdaad een goed idee. Maar hoe wil je dat gaan doen bij regisseurs als Jesus Franco (83 pseudoniemen) en Joe D'Amato (62 pseudoniemen)?

brucecampbell

• 3315 messages
  • 7382 votes

stephan73 wrote:

(quote)

Bij een regisseur zetten wat zijn pseudoniem is, is inderdaad een goed idee. Maar hoe wil je dat gaan doen bij regisseurs als Jesus Franco (83 pseudoniemen) en Joe D'Amato (62 pseudoniemen)?

Ze er allemaal bijzetten

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Hetzelfde principe als op MusicMeter waar je een alias in kan vullen die dan naar één bepaalde artiest wordt gelinkt?

stephan73

• 6269 messages
  • 14446 votes

BoordAppel wrote:

(quote)

Hetzelfde principe als op MusicMeter waar je een alias in kan vullen die dan naar één bepaalde artiest wordt gelinkt?

Ok, maar wie bepaalt wat de meest toegankelijke pseudoniem is? Bij beide voorbeelden zitten er zo 3 á 4 namen tussen die veel worden gebruikt!

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

De naam die op de op- / aftiteling van de desbetreffende film staat. Daar gaat het om. Dat de juiste naam bij de juiste film staat. Het gaat er niet om 'welke pseudoniemen het meest toegankelijk zijn'. Als er inderdaad 83 films van Franco zijn waar hij een andere naam als regisseur heeft, dan moet dat maar.

stephan73

• 6269 messages
  • 14446 votes

Mug wrote:

De naam die op de op- / aftiteling van de desbetreffende film staat. Daar gaat het om. Dat de juiste naam bij de juiste film staat. Het gaat er niet om 'welke pseudoniemen het meest toegankelijk zijn'. Als er inderdaad 83 films van Franco zijn waar hij een andere naam als regisseur heeft, dan moet dat maar.

Lijkt me onlogisch en zorgt ervoor dat het een rommeltje wordt. Dan moeten al die 83 pseudoniemen weer doorgelinkt worden naar de echte naam? Als jij bij elke regisseur dat wil doen, dan mag het van mij wel... maar ik weet nu al dat dit enorm veel werk en tijd gaat kosten!

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onderhond wrote:

Jordy: volgens mij loopt het updatescriptje van de toplijsten niet meer. Zeker kijkend naar de stemmenaantallen van films als Avatar (of hij moest er deze nacht 200 bijgekregen hebben).

Dit zou vannacht weer goed moeten gaan

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

stephan73 wrote:

(quote)

Ok, maar wie bepaalt wat de meest toegankelijke pseudoniem is? Bij beide voorbeelden zitten er zo 3 á 4 namen tussen die veel worden gebruikt!

Dat maakt toch niet uit? Als het systeem zoals op MusicMeter zou worden toegepast linkt elk pseudoniem naar Franco of D'Amato.

boomkat

• 237 messages
  • 0 votes

Werkt prima op musicmeter ja.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

En op boekmeter. Daarom vond ik het extra opmerkelijk dat het hier niet wordt gehanteerd. Zo'n tooltje is al inzetbaar gemaakt op de andere meter-sites.

Hetzelfde geldt overigens ook voor acteurs, maar dat wordt helemaal een crime omdat die geen 'eigen' pagina hebben.

Ik ben een voorstander van juiste informatie bij de films, that's just it. Als er iets voorhanden is wat die informatie completer kan maken, zie ik het probleem niet.

stephan73

• 6269 messages
  • 14446 votes

Probleem is dat zowel Musicmeter als Boekmeter niet uitgaan van een database die al bestaat. Op Moviemeter doen we dat wel (IMDB). Daar staat bij elke film ook de gewone naam van de regisseur, alleen bij de regisseurspagina staat de complete info wat betreft pseudoniemen.

Ik denk dat het niet te doen is om bij elke film uit de te zoeken onder welk pseudoniem die gemaakt is, temeer omdat bij mijn genoemde voorbeelden het vaak voorkwam dat voor verschillende markten verschillende namen werden gebruikt (voor dezelfde film).

Ik ben voor het noemen van de pseudoniemen op de regisseurspagina, maar ik denk dat het niet te doen is om bij elke film uit te zoeken onder welke naam hij nou is gemaakt. Tel daar dan ook elke correctie bij omdat de naam niet klopt met IMDB! Is echt niet te doen!

En wat te bedenken van Alan Smithee? Tientallen regisseurs hebben gebruik gemaakt van dat pseudoniem, dus om dat naar de juiste pagina te linken lijkt me zelfs onmogelijk!

Onderhond

• 87598 messages
  • 12853 votes

Op MuMe is het ook gewoon achteraf toegevoegd.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

Heel vaak staat achter de regisseur op imdb tussen haakjes de naam waaronder de regisseur de film heeft gemaakt. Dat is de informatie die je dan dient aan te houden mijns inziens. Bij twijfelgevallen, of inderdaad de Alan Smithee en verschillende namen in verschillende landen rotte appels, hanteer je gewoon de 'hoofdnaam'. Maar ook al te vaak zet imdb niet de juiste naam achter haakjes. We kunnen dan wel de imdb-benaming als hoofdnaam hanteren, maar als betrouwbare bronnen buiten imdb (veelal de websites van de regisseur / produktiemaatschappij) een andere naam gebruiken, vind ik dat we dat dienen te gebruiken. Imdb is niet altijd heilig.

Een 'dit is niet te doen' attitude door aan te komen zetten met extreme voorbeelden vind ik jammer. Het merendeel van de namen waar het om draait gaat juist om 1 of 2 'pseudoniemen'.

Verder kunnen jullie als crew dit wel verder bespreken hoe jullie dit willen gaan aanpakken danwel controleren. Ik heb alvast een ballonnetje opgelaten. Als Jordy het tooltje ook hier gaat hanteren, zal het voornamelijk de eerste weken drukker zijn. Een uitdagend goed voornemen voor 2010.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

De term "tooltje" is niet helemaal correct, je hebt het over een erg grote aanpassing van de basisstructuur van de site. Dagen werk voor relatief weinig toegevoegde waarde, en veel kans op bugs in dingen die al jaren stabiel werken. Ik ben met je eens dat het een verbetering zou zijn van de site, ik wil het eventueel wel op de ideeenlijst zetten, maar dit gaat helaas niet de besteding van m'n kerstvakantie worden... sorry

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3282 votes

Zo vaak komt het toch ook niet voor bij regisseurs? Bij artiesten is het vrij noodzakelijk maar hier kan je best zonder lijkt me.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Misschien dat de vraag al ooit gesteld is, maar misschien is het handig om voor acteurs net zo'n pagina te maken als voor regisseurs? Dat je de filmbiografie van acteurs ziet als je op hun naam klikt.

Merk toch dat ik vaak hiervoor naar IMDB moet, terwijl ik dat echt een hele lelijke site vind.

Zal alleen denk ik heel veel werk in zitten, dus ik voel de bui al hangen

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Probleem is dat je met regisseurs veel afgelijnder kan werken. Maar bij acteurs zit je al snel met veel meer volk. Om van cameo's nog niet te spreken.

riesma

• 3706 messages
  • 3082 votes

Dan zou het klikken op de acteurs naar hun IMDb-pagina kunnen gaan.

Maar dan komt vast de vraag, kunnen er meerdere acteurs bij, want zus en zo. Ik heb altijd gedacht dat de drie genoemde acteurs enkel voor indicatie van een film waren, niet zo zeer om daar een volledige database aan te koppelen. Zeker niet als IMDb dat al heeft, ondanks dat het een lelijke site is. Hoewel er wel langzaamaan verbetering in lijkt te komen.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Klopt, maar het kan lang niet op tegen de degelijke, maar ook weer simpele en handige uitstraling die MM heeft.

In alles wat beide sites hebben vind ik MM beter, alleen de paar extra opties zoals o.a. Box-office lijsten en dus de acteurs is een toegevoegde waarde van IMDB t.o.v. MM.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Is er al een topic over de films die voor jou jeugdsentiment zijn?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Dit komt vermoedelijk het dichtst in de buurt.

Dutchmeister

• 492 messages
  • 733 votes

Misschien leuk om een Wie heeft mij gequote onderdeel te doen? Dat je dus kan zien wie je bij welke film heeft gequote en dat je zo makkelijk kan zien en ook kan reageren.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Apollinisch wrote:

Dit komt vermoedelijk het dichtst in de buurt.

Maar dat is toch niet helemaal hetzelfde? Veel van de films die voor mij jeugdsentiment zijn, zijn helemaal geen "jeugdfilms".

argus

• 365 messages
  • 1182 votes

Ik heb een technisch probleem met de werking van moviemeter.

Als ik ga stemmen op een film verdwijnt mijn stem weer na een refresh of na een andere pagina te hebben bezocht.

Wat er exact gebeurt is dit :

Ik geef een stem, dan verdwijnt eerst het regeltje met aantal stemmen en stemgemiddelden, als ik dan op 'refresh' druk in mijn browser dan is mijn stem weer verdwenen. Dat is sinds kort.

Ik heb het in drie browsers getest : Inter explorer 7 , opera 10.10 en safari 3.2.2 en twee verschillende PC's (windows XP en Windows 2000).

Hoe kan dit? Wie heeft daar nog meer last van?

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

goongumpa wrote:

(quote)
Maar dat is toch niet helemaal hetzelfde? Veel van de films die voor mij jeugdsentiment zijn, zijn helemaal geen "jeugdfilms".
Daarom zeg ik ook "komt het dichtst in de buurt", lees vooral het openingsbericht eens. De titel van dat topic is misschien wat ongelukkig gekozen.

En open anders gewoon het topic. Je ziet dan vanzelf wel of het gesloten wordt of niet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.