• 178.404 movies
  • 12.228 shows
  • 34.008 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.150 votes
Profile

Het grote opmerkingen / feedback topic

Film Pegasus (moderator films)

• 31154 messages
  • 5451 votes

Ik ga mij niet echt bezighouden met andermans berichten te quoteren, ook al zijn die zo stompzinnen als 'vet cool 3 sterren'. Ik denk dat de moderators daar toch hun best in doen om te vermijden dat er te veel van dergelijke berichten komen. Het is inderdaad zonde dat deftig ondersteunde meningen niet altijd meer te lezen zijn omdat er een massa 'wow' en 'cool' berichtjes zijn... Ik laat het oordeel over aan de moderators. Je kan trouwens altijd melding maken bij de moderators als het te erg is.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Queto Yurlunyur wrote:

Verder ben ik het met FisherKing eens dat het risico groot is dat men op de mening gaat stemmen in plaats van op het bericht eromheen. Ook op IMDb zie ik vaak genoeg gebeuren dat goed beargumenteerde en helder geformuleerde recensies laag scoren (waarschijnlijk ook doordat enkel mensen die zich ergeren de moeite nemen te stemmen).

Misschien is een systeem met slechts plusjes in ons geval dan een beter systeem. Het geven van een goedkeuring (dmv het aanvinken van een boxje oid) geeft dan aan dat het bericht gewaardeerd wordt. Bij elke film staat dan de optie om alle berichten te laten zien vanaf 1/3/5 goedkeuringen.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Dat zou in ieder geval het 'bashen' voorkomen - maar werkt de filterfunctie (die je beoogt) dan nog wel goed? Het aantal plusjes dat een bericht krijgt hangt dan waarschijnlijk meer af van hoeveel mensen het topic of de filmpagina lezen, dan van de eigenlijke waardering. Bij een recente film als The Black Dahlia haalt een bericht wellicht al heel snel 10 plusjes, terwijl bij een onbekende oude film berichten met moeite aan twee plusjes komen. Dat zegt dan nog helemaal niets over de eigenlijke 'kwaliteit' van zo'n bericht. Ook zullen oudere berichten (van voor de invoering van het systeem) altijd minder stemmen hebben dan recente berichten (deels een overgangsprobleem, maar het zal ook op lange termijn blijven gelden zolang het aantal gebruikers toeneemt).

Dat allemaal onder de aanname dat er daadwerkelijk enthousiast gestemd gaat worden, natuurlijk.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2596 votes

Ik ben voor verwijderen van posts als die Yekezzez ook al noemde. Waarom is dit eigenlijk ook niet het geval? Zo ook het laatst geplaatste bericht zojuist bij 25thHour door Venus. Gezien haar leeftijd neem ik het haar niet kwalijk, maar dat kan toch niet?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Wat bedoel je eigenlijk (wat stond er in het bericht?), het staat er nu namelijk niet meer.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

4*

Dat soort berichten worden natuurlijk gewoon verwijderd, wat ook gebeurd is. We hebben ook een alert-meld functie voor dit soort onzin natuurlijk.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

FisherKing wrote:

True. Werkt ook misbruik in de hand. Een fantastische analyse van een film, die uiteindelijk negatief voor de film is, kan weggestemd worden door fanatieke bewonderaars. Zo'n systeem wil niemand, denk ik.

Schering en inslag op IMDB idd...

italian

• 1391 messages
  • 262 votes

Goodfella_90 wrote:

. Gezien haar leeftijd neem ik het haar niet kwalijk...

Kunnen 14-jarige dan geen deftig bericht schrijven ?

Angrod_Pallanén

• 6687 messages
  • 1042 votes

Ik zie het probleem hier eigenlijk niet. Mensen kunnen toch gewoon vertellen wat ze stemmen, zonder daar een heel review aan te plakken? Ja, je kan wel gek worden van de "vet gaave film!" of "deze moek zien!" maar dan gaat het wat mij betreft om een ander soort bericht dan wanneer iemand een 4* schrijft...

Als deze site serieus gehouden moet worden, dan kan het nog veel strikter...

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Ik ben tegen een vorm van censuur waarbij berichten worden verwijderd op grond van de mening van een mod.

(Neemt niet weg dat een bericht als "4* " 0,0 inhoud heeft.)

Mc

• 1006 messages
  • 2092 votes

Het is inderdaad lastig een systeem te bedenken dat niet óf alleen op de mening van een mod gebaseerd is, óf tot misbruik kan leiden, óf dat onhandig is. Toch lijkt het me wel mogelijk. Een voorbeeld van een systeem zou kunnen zijn een 'block-lijstje'. Je kunt gebruikers toevoegen aan dit lijstje wanneer je -omdat je het niet eens bent met hun posts, omdat je vind dat ze onnodige berichten schrijven, whatever- geen berichten van hen wil zien. Dit kan onmogelijk tot misbruik leiden, het werkt immers alleen voor jezelf, en het werkt meteen volledig, dus geen gezeur met oude berichten. Toch zit er wel weer een probleem aan vast, er zijn namelijk ook users die, na bij een film een onnodig bericht te hebben gepost, bij een andere wel weer een goede recensie posten. Ik zou het systeem zelf dan ook niet snel gebruiken, maar voor sommigen lijkt het me wel een goede oplossing.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Yekezzez wrote:

Ik ben tegen een vorm van censuur waarbij berichten worden verwijderd op grond van de mening van een mod.

Er is pas sprake van censuur als er meningen verwijderd worden; dat is natuurlijk niet het geval als het om berichten gaat met (zoals je zelf al zegt) "0,0 inhoud". Laten we wel even die dingen uit elkaar houden.

En als het gaat om het bestrijden van spam en inhoudsloze berichten, dan is dat moderatorteam echt een veel effectievere methode dan jouw plusjes-systeem.

Goodfella_90

• 10408 messages
  • 2596 votes

italian wrote:

(quote)

Kunnen 14-jarige dan geen deftig bericht schrijven ?

Doorgaans niet, uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Queto Yurlunyur wrote:

Er is pas sprake van censuur als er meningen verwijderd worden; dat is natuurlijk niet het geval als het om berichten gaat met (zoals je zelf al zegt) "0,0 inhoud". Laten we wel even die dingen uit elkaar houden.

Ik doelde dan ook op het striktere beleid naar de wens van Angrod_P. En strikter hoeft het van mij niet. Dan kom je op een vaag gebied tussen een mening en inhoudsloos. Waarbij het '0,0 inhoud'-bericht overduidelijk inhoudsloos is.

car-men

• 76 messages
  • 475 votes

misschien is het ooit wel eens gezegt, maar ik heb geen zin om al die berichten bij langs te lopen, maar ik vind het nog al vervelend datik de heletijd terug naar beneden moet scrollen naar waar je was gebleven

Misschien is het mogelijk om dit, net zoals bij o.a. marktplaats

toe te passen op de site?....

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Ik heb net ook de thread bij The Notebook doorgeworsteld en daar kwam ik op 9 pagina's op een stuk of zes interessante berichten, maar het heeft wel veel van mijn tijd gekost eer dat ik alle berichten had gescand op hun waarde voor mij. Dat moet toch makkelijker kunnen? Dan vind ik het systeem van bericht-waardering nog niet eens zo slecht.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

car-men wrote:

misschien is het ooit wel eens gezegt, maar ik heb geen zin om al die berichten bij langs te lopen, maar ik vind het nog al vervelend datik de heletijd terug naar beneden moet scrollen naar waar je was gebleven

Ga naar je profiel. Daar kun je instellen dat je laatst geplaatste berichten als eerste ziet...

car-men

• 76 messages
  • 475 votes

ik bedoelde vooral als je zoekt in bijvoorbeeld top 100 lijsten of bij releases...

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Fimlijsten:

(afbeelding)

(Firefox 2.0)

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Ik heb hetzelfde (ik gebruik dan ook 't zelfde programma)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ja wat moet ik er aan doen? 2 keer een "l" zetten tussen de "m" en de "i" ??

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

Jaaa, het werkt

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

En nu staat er weer vrolijk fimlijsten

car-men

• 76 messages
  • 475 votes

als je goed kijkt zie je dat er wel een 'l' tussenstaat. Alleen in een volgens mij hele lichte kleur groen ofzo..haha

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Yekezzez wrote:

En nu staat er weer vrolijk fimlijsten

Ik had er dan ook niets aan gedaan. Lijkt me een probleem voor de mensen bij Mozilla.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

car-men wrote:

Ik geloof niet dat ik je begrijp, wat is er op Marktplaats dan anders?

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Ligt het aan mij of mijn computer? Ik probeer een map te verwijderen in mijn films, die ik weg wil hebben, en het lukt me niet om hem te verwijderen. Heb ik wat fout gedaan? Ik weet zelf niet wat ik fout zou hebben gedaan, namelijk..

Het gaat om Films in Bezit. Heb ik er een andere map van gemaakt ofzo..?

JorritS

• 271 messages
  • 673 votes

Ik kom de laatste tijd steeds meer .....Meter.nl sites tegen, welke zijn er nu allemaal naast Movie, Boek- en Music?

The Lord

• 22 messages
  • 12 votes

Zo het niet ook handig zijn, om een soort van chatroom op de site te plaatsen ? Dat maakt het een stuk handiger en kunnen we de vele ideeën aan mekaar uitwisselen. Het is maar een suggestie, hé

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Die bestaat al: MM chatkanaal.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.