• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

RSS feeds en OpenSocial gadgets

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Onder het mom "beter laat dan nooit" heeft MovieMeter.nl vanaf heden zowaar een echte RSS feed (wow). Het betreft de films-op-tv lijst, je ziet een rss icoontje op de tv pagina die verwijst naar http://wwww.moviemeter.nl/rss/tv

Later zal ik wel meer info beschikbaar gaan maken, maar het begin is er in ieder geval. Ben benieuwd naar eventuele opmerkingen of issues.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ziet er gelikt uit, mooi voor elkaar Jordy.

En komt dit naast de orginele tv overicht of extra.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Tof!

(wat komen er veel slechte films op tv trouwens, volgens mij scoort maar 1 op de 10 meer dan 3* gemiddeld. )

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Naast eerder genoemde RSS feeds heb ik nog iets in elkaar geknutseld: een gadget, te gebruiken in bijvoorbeeld iGoogle of op Hyves, waarin je de recente stemmen of de top 10 van een gebruiker op een andere site kunt tonen

(afbeelding)

Gedetailleerde uitleg over deze gadget vind je wanneer je bij op een profielpagina, bij de recente stemmen, op het "gadget" linkje klikt.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Onderkant van de gadget valt gedeeltelijk weg in mijn hyves profiel:

http://kasjper.hyves.nl/

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Okee ik zal gelijk even een fix doen, het kan zijn dat Hyves pas over een paar uur weer een nieuwe versie ophaalt.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Bij mij is het ook gelukt erg mooi

De RSS en Gadget functies zijn erg mooi!

Ik heb hier nog wel een vraagje over:

Is het mogelijk om een publicatie datum mee te geven aan de RSS (dus de datum dat je een beoordeling geeft) en nog beter is: Ook gelijk de thumb (en evt beschrijving) van de film toevoegen aan de RSS.

Dus dat de output van de RSS ongeveer hetzelfde wordt als de XML output. (zie onder andere de feed van picasaweb albums).

Bovenstaande request geldt natuurlijk ook voor gamesmeter.nl

(afbeelding)

Met een beetje geknutsel tot het volgende gekomen:

Ik geef de beoordeling op Moviemeter.nl. Deze rss feed lees ik met Google Reader en deel ik met een opmerking:

De output is dan dit: Google Reader

-

M. Olislaegers gedeelde items

Vervolgens importeer ik die RSS in Sweetcron (mijn site) en voeg de thumb van de film handmatig toe aan het bericht.

Dan is de output dit:

http://mashup.molwebs.nl/items/site/google.com

Verre van ideaal natuurlijk, omdat het plaatje en de datum ook automatisch in de RSS hadden kunnen zitten..

Waarschijnlijk zijn er wel meer mensen die hierin interesse hebben. Dit geldt zeker voor www.gamesmeter.nl, zodat mensen kunnen laten zien welke games ze spelen.

Hopelijk is dit op termijn mogelijk om gelijk in de RSS te krijgen.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ik zet het op de lijst

wwelover

• 2605 messages
  • 3951 votes

Sorry maar ik snap er echt helemaal niks van. Hoe krijg ik zo'n ding op mijn hyves. Als ik voeg toe doe, krijg ik niet die van mij..

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

Heb je erop gezet dat je op 'OpenSocial-XML' (rechtsboven bij gadgets toevoegen) klikt? Dat was ik namelijk de eerste paar keren ook vergeten, maar nu werkt ie prima!

N811

• 1459 messages
  • 913 votes

In De Site > Algemeen > hoe voeg je je lijstje ook alweer in op je hyves:

mvg

n811

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Op je hyves staat dat het geblokkeerd is. Het is dus, denk ik, niet meer mogelijk om je top 10 of je recente stemmen op je hyves te zetten.

sombogywogy

• 50 messages
  • 369 votes

Ik kan hem neit toevoegen op hyves... er staat dat het tijdelijk niet mogelijk is... gewoon ff dagje of wat wachten?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Hyves accepteert geen "dynamische" gadgets meer, zoals dus bv. de MovieMeter gadgets waar er afhankelijk van de gebruiker andere dingen worden getoond. Ik zal gelijk even overal op de site het woord "Hyves" weghalen om verwarring te voorkomen.

Maykel_vM

• 51 messages
  • 53 votes

In Overigen > Algemeen > OpenSocial-xml op Hyves?!:

Vinden jullie het geen goed idee om de gadget-functie van Hyves te gebruiken om, naast het promoten, je eigen Top 10 en recente stemmen lijst te tonen?

Dit is al zo met iGoogle, maar Hyves zou toch ook een uitdaging zijn.

Zo moet het: OpenSocial-xml

Zo handig, en stoer.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

Dat is al geweest, en ik heb mijn top 10 op mijn hyves pagina staan. Door bepaalde regels van Hyves (volgens mij) is deze functie niet meer mogelijk. Dit staat ook in het hyves topic.

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11859 votes

De gadget staat er bij mij nog gewoon op!

Xen0n

• 732 messages
  • 859 votes

Jordy wrote:

Hyves accepteert geen "dynamische" gadgets meer, zoals dus bv. de MovieMeter gadgets waar er afhankelijk van de gebruiker andere dingen worden getoond. Ik zal gelijk even overal op de site het woord "Hyves" weghalen om verwarring te voorkomen.

Is het dus ook echt niet meer mogelijk om dit als gadget toe te voegen??

Er staat: Helaas kan de gadget niet meer op deze manier worden toegevoegd. Als je de maker van de gadget bent, ga dan naar de volgende link om te lezen hoe je de gadget wel op Hyves krijgt: hyves_api - trac.hyves-api.nl

Als je niet de maker van de gadget bent, dan kun je deze helaas niet zelf aan Hyves toevoegen, dit moet de maker van de gadget aanvragen.

Zou het dan niet eventueel aangepast kunnen worden, zodat het wel op hyves gezet zou kunnen worden? (ik heb er verder geen verstand van)

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Zoals hierboven al staat zijn dynamische gadgets, waar de inhoud verschilt per gebruiker, niet meer mogelijk. Ik heb hierover via e-mail contact gehad met iemand van Hyves.

Wat waarschijnlijk wel zou kunnen zijn "statische" gadgets als "wat draait er vanavond op tv" of "wat is er deze week nieuw in de bios" maar daar zit natuurlijk niemand op te wachten.

Reservoir Dogs

• 1393 messages
  • 819 votes

Zou er eigenlijk geen werk ingestoken kunnen worden voor tv-tips op Belgische stations? Kruipt evenveel tijd in dan in die onnodige gadgets.

Harco

• 978 messages
  • 0 votes

Aangezien het hier toch over gadgets gaat:

Er is een Moviemeter gadget beschikbaar voor je iGoogle, waarin je vanaf je iGoogle een film kunt zoeken binnen Moviemeter, alleen is dat ding zo ontzettend groot.

http://www.google.nl/ig/directory?type=gadgets&url=hosting.gmodules.com/ig/gadgets/file/113717383219095730846/moviemeter.xml

Bestaat er ook eens kans dat er ooit een kleinere versie beschikbaar komt? Volgens mij is deze sowieso al niet door Jordy gemaakt, maar goed...

Deze van IMDb is een stuk conventioneler, wat mij betreft:

http://www.google.nl/ig/directory?type=gadgets&url=picomitchell.googlepages.com/searchtheimdb_module.xml

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ligt het aan mij of zijn de RSS-feeds stuk? Al een paar dagen niets meer gekregen en volgens mij zijn er wel films op tv geweest...

Google Reader geeft als foutmelding:

Last updated:4:21 PM (8 minutes ago) A parsing error was encountered.

En op http://wwww.moviemeter.nl/r... staat:

XML Parsing Error: no element found

Line Number 1, Column 1:

Misschien heeft het iets met de recente server-updates te maken?

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Het werkt weer.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Klopt het dat het nog steeds onmogelijk is om op hyves te zetten?

Stephan123

• 236 messages
  • 1223 votes

Ziet er super uit

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

herman78 wrote:

Het werkt weer.

Welke? Van Hyves of van iGoogle?

tukkerstein

• 2216 messages
  • 3467 votes

Zou iemand mij misschien kunnen uitleggen hoe je je eigen recente stemmen op Facebook plaatst? Ik snap er helemaal niets van, je hebt iets dat Opensocket heet nodig?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.