- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Bij welke film is momenteel een leuke/ interessante discussie aan de gang?
Bij welke film is momenteel een leuke/ interessante discussie aan de gang?
josseheijmen
-
- 503 messages
- 213 votes
Beste medegebruikers,
het lijkt me handig om elkaar te kunnen wijzen op een discussie die je aan het volgen bent die op welke manier dan ook de moeite waard is.
Er zijn nl. inmiddels zo'n 54.000 films op MM en het lijkt me niet dat het realistisch is om die allemaal in je persoonlijke update pagina te hebben.
Misschien is het handig als je er bij vermeld welke richting de discussie volgens jou op gaat en waarom dat leuk/ informatief is om te lezen.
josseheijmen
-
- 503 messages
- 213 votes
Ik zou zelf graag willen beginnen met de volgende discussie aan te raden, bij de film Titanic.
Deze discussie is de reden dat ik dit forumtopic ben begonnen.
Het gaat bij Titanic over liefdesbriefjes, zeiksnorren, vrouwen die en masse beginnen te ageren, voor hun menig uitkomen, etcetera.
En nee, enige vorm van narcisme is mij helaas niet vreemd... 
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Er zijn nl. inmiddels zo'n 54.000 films op MM en het lijkt me niet dat het realistisch is om die allemaal in je persoonlijke update pagina te hebben.
Ik snap niet waarom je films in je persoonlijke updates moet hebben om een discussie te kunnen volgen.
Linksboven aan je scherm heb je een knopje met updates, als je daar op klikt, dan krijg je alle films te zien waar recent een nieuw bericht is gepost. Zo volg ik alle discussies.
Hier is een afbeelding, ik heb het voor de duidelijkheid met rood omcirkeld.

timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Goed topic. Wat Nomak zegt klopt natuurlijk maar soms ontstaan er leuke discussies bij films waar de updates er voor jou op dat moment niet toe doet.
josseheijmen
-
- 503 messages
- 213 votes
josseheijmen
-
- 503 messages
- 213 votes
Bij Oorlogswinter is momenteel een discussie aan de gang waar de gemoederen hoog oplopen...
Het handelt over trailers, de vergelijking tussen Zwartboek en OW, het feit dat beide films met een camera zijn opgenomen... Smullen dus.
(Waarschijnlijk het meest interessant voor fans van hetzij OW, hetzij ZB)
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
Bij The Mist is er een discussie bezig over welke film de beste special effects heeft. The Thing of The Mist.
josseheijmen
-
- 503 messages
- 213 votes
kevin, vanaf welke post vind jij de discussie bij The Mist de moeite waard? Ik vraag dat omdat ik anders niet goed weet waar te beginnen met lezen. Maar leuk dat je deze disc. aanraadt! Thanx
josseheijmen
-
- 503 messages
- 213 votes
Bij King Kong is momenteel een degengevecht op leven en dood bezig tussen gewaardeerden Flipman en serpico. Het hoogverheven thema? (Één van de) geweldigste films ooit!
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
alles is begonnen met de recensie van Spetie op pagina 37.
josseheijmen
-
- 503 messages
- 213 votes
Hee bedankt Kevin, alleen... iedereen kan voor zich instellen hoeveel berichten op 1 pagina getoond worden... Dus pagina 37 doesn't necessarily help...
Misschien zou je datum wilen vermelden (en als er door de gebruiker in kwestie meerdere posts op die dag zijn gedaan, zelfs de tijd.
Maar toch ga ik natuurlijk nu meteen even 'n kijkje nemen!
Bedoel je de post van 24 november 2008, 18:52 uur ?
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
In het Persoonlijke Top 100 - topic is een interessante discussie gaande over het verschil tussen je favoriete films en de films die jij als 'het best' beschouwt.
josseheijmen
-
- 503 messages
- 213 votes
serpico, bij welke post zou ik kunnen beginnen met lezen over het verschil tussen favoriete en 'beste' films?
josseheijmen
-
- 503 messages
- 213 votes
Bij The Mist is er een discussie bezig over welke film de beste special effects heeft. The Thing of The Mist.
.
serpico
-
- 2900 messages
- 491 votes
serpico, bij welke post zou ik kunnen beginnen met lezen over het verschil tussen favoriete en 'beste' films?
josseheijmen
-
- 503 messages
- 213 votes
Boordappel en Zinema rulen.
Jezus, die gasten zijn echt helemaal van 't potje gerukt.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Het hád een interessante discussie kunnen zijn. Maar als een iemand niet wil discussiëren houdt het snel op natuurlijk.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Mja, wat doe je dan hier vraag ik me af. Allemaal beweringen doen en die niet staven met argumenten is sowieso niet zo handig.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Je hebt een punt, maar je kan niet van iedereen verwachten dat ze in dezelfde mate gaan discussiëren als jou. Sommige mensen hebben enkel behoefte aan het posten van hun mening, anderen gaan liever ellenlange discussies aan. Ik zweef er ergens tussenin, maar ik kan best begrijpen dat iemand geen zin heeft om zijn mening te gaan verantwoorden wanneer iemand dat vraagt. Om uitleg vragen als iemand wat post is natuurlijk je goed recht, ik vind alleen niet dat je altijd een antwoord kan verwachten.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Wel als er een bepaalde stelligheid in de bewering van de betreffende user zit vind ik.
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2629 votes
Een beetje domme vraag misschien. Wat is een plothole?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Een beetje domme vraag misschien. Wat is een plothole?
Geen domme vraag. Wanneer een verhaal gaten of onjuistheden bevat kan je spreken van plotholes. Dit kan gaan om belangrijke vragen die onbeantwoord blijven, zaken die botsen met de logica in de film, regelrechte fouten, ... waardoor het realiteitsgehalte in de film een flinke knauw krijgt.
Plotholes kunnen trouwens ook bewust door de makers in de film gestoken worden teneinde een surrealistisch effect te creëren.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Heb je daar een voorbeeld van?
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ik denk aan de Italiaanse horrorfilms van onder andere Lucio Fulci en Michele Soavi. (In bepaalde mate ook Dario Argento) Films als The Beyond en La Chiesa hangen aan elkaar van onlogische wendingen, maar net daarom is er die surrealistische sfeer die zulke films zo interessant maakt. Je kan inderdaad discussiëren over het feit of de regisseurs dit al dan niet bewust hebben gedaan. Ik ken de mensen niet persoonlijk en heb er ook te weinig over gelezen om het met zekerheid te kunnen zeggen. Wat ik wel weet is dat het vakmensen zijn die wisten waar ze mee bezig waren, dus ik ga er vanuit dat ze heus beseften welke impact het gebrek aan logica in hun films zou hebben. Zo voel ik het althans aan.
Ik denk verder ook aan Lynch. Al moet je het begrip plothole hier wel ruim interpreteren. Feit is dat Lynch dermate met onze voeten speelt dat er vaak geen touw aan vast te knopen valt.
Kevin13
-
- 14947 messages
- 0 votes
bij The Departed is er een discussie bezig.
Pastichio Rocker
-
- 6344 messages
- 0 votes
Mag ik Wit Licht nomineren. Oeverloos gezever van een paar minkukels die de film beoordelen op de persoon Borsato en de marketing ipv de film zelf.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Inderdaad. Leve Borsato, echt een sympathieke gast.