- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
waarom staat deze film er niet op ?
Voor zulke vragen moet je eigenlijk in dit topic zijn. Bumfights heeft trouwens geen bioscooprelease gehad, dus daarom staat ie er waarschijnlijk nog niet op.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8553 votes
zieke rotzooi van zieke makers, veel kan bij mij maar mensen in zo'n positie misbruiken ....
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dit kan gewoon in het "films toevoegen"-topic inderdaad. Bij deze.
Jassie
-
- 398 messages
- 1095 votes
Ff een vraagje (ik had geen zin om alle pagina's door te spitten), ik wil best af en toe een filmpje toevoegen maar 1) hoe krijg ik het juiste formaat afbeelding, en 2) is het de bedoeling dat je gewoon van een andere site de plot beschrijving gebruikt/vertaald
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
1) Zie de FAQ: "Resize [het] plaatje vervolgens naar precies 200x300 met een grafisch programma. Geen goed grafisch programma? Gebruik IrfanView. Zet de optie "keep aspect ratio" uit, en de optie "resampling" aan. Als het plaatje niet rechthoekig is, en gevoelsmatig niet een verhouding van 2 bij 3 heeft, eerst in de lengte of breedte een stuk van het plaatje afknippen via de optie "crop"."
Met professionele grafische pakketten als Photoshop of The Gimp kun je veel meer, maar die vereisen wat oefening om er goed mee te kunnen werken (wat als je alleen maar wilt resizen en croppen misschien niet te moeite waard is). Verder kun je ook nog MS Paint gebruiken in combinatie met IrfanView, de crop van dat programma (simpelweg die 'knoppen' om het plaatje heen beetpakken en tot op de pixel nauwkeurig verschuiven) is wat makkelijker dan die van IrvanView, maar Paints resize is erg slecht (levert erg lelijke pixelachtige plaatjes).
Zorg er vervolgens trouwens ook voor dat je de JPEG-compressie niet op een te laag percentage hebt staan (vaak is 'save as' nodig om dat scherm te bereiken), onder de 90% worden plaatjes ook pixelachtig (25 kB is de maximale uploadgrootte, dus probeer op grond daarvan een mooie waarde te vinden).
2) Het beste kun je de film recentelijk zelf gezien hebben en dan zelf een plotbeschrijving maken, maar dat is natuurlijk lang niet altijd het geval. Als je de film niet (of te lang geleden) gezien hebt ben je op plotbeschrijvingen van anderen aangewezen, waarbij je er rekening mee moet houden dat die niet altijd even correct zijn. Ga niet proberen een Engelse plotbeschrijving tot op de letter nauwkeurig te vertalen, dat leest niet 'lekker', maar probeer een logisch, goed lopend verhaal op te bouwen. Dat er op IMDb misschien een opmerking meer of minder staat, maakt helemaal niet uit.
Om onjuiste interpretaties en andermans fouten uit de weg te gaan, kun je het beste meerdere plotbeschrijvingen van dezelfde film opzoeken op internet, om dan op grond daarvan een beeld te krijgen van waar de film over gaat (het is daarbij vooral belangrijk hoofdzaken en bijzaken te onderscheiden). Schrijf dan vervolgens in je eigen woorden een plotbeschrijving naar aanleiding van dat beeld.
Lazarus
-
- 48 messages
- 429 votes
kan iemand me helpen met een filmposter (voor op de site) van Gang Boys (a.k.a Skins) van regisseur Wings Hauser.
ik kan nml geen goed genoege kwaliteit vinden (mijn beste is momenteel dit: http://home.planet.nl/~verh349... )
Lazarus
-
- 48 messages
- 429 votes
bedankt maar dit is hetzelfde bronplaatje die ik had (je moet em nml naar 200x300 resizen om em op de site te zetten, dus kom je uiteindelijk op precies hetzelfde resultaat uit)
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
bedankt maar dit is hetzelfde bronplaatje die ik had (je moet em nml naar 200x300 resizen om em op de site te zetten, dus kom je uiteindelijk op precies hetzelfde resultaat uit)
Ik heb 'm naar 200x300 geresized en wat scherper gemaakt, maar dit is volgens mij 't beste wat je ervan kunt maken, ik denk dat hij nog iets te pixelig is.

kos
-
- 46695 messages
- 8850 votes
Lazarus
-
- 48 messages
- 429 votes
maar dit zou toch op zich nog wel kunnen. want ik begreep dat jullie een "beter geen film dan een niet zo goed plaatje" beleid hebben ipv andersom. ik merkte nml in een aantal toevoegingen die ik gedaan heb dat alles wel heel erg pietje precies moet
op zich niks mis mee natuurlijk
Hannibal
-
- 9358 messages
- 3273 votes
maar dit zou toch op zich nog wel kunnen.
Ik ben wel slechtere plaatjes tegengekomen...
Purmerend
-
- 2775 messages
- 3309 votes
Op de vorige pagina had ik een lijst gezet met films die nog niet om moviemeter staan.
Voor het plot van de meeste films kun je terecht op cinema.nl!
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Op de vorige pagina had ik een lijst gezet met films die nog niet om moviemeter staan.
Voor het plot van de meeste films kun je terecht op cinema.nl!
Zet ze er zelf op dan 
Onderhond
-
- 87595 messages
- 12844 votes
Mijn laatste toevoeging staat nu al een week in de "todo" queue. Misschien even melden wat nu eigenlijk het knelpunt is ? :/
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 messages
- 76931 votes
Mijn laatste toevoeging staat nu al een week in de "todo" queue. Misschien even melden wat nu eigenlijk het knelpunt is ? :/
Onze moderators hebben het heel erg druk er worden de laatste tijd tientallen films toegevoegd, dus ik zou zeggen heb geduld.
jassonn
-
- 5303 messages
- 3233 votes
maar dit zou toch op zich nog wel kunnen. want ik begreep dat jullie een "beter geen film dan een niet zo goed plaatje" beleid hebben ipv andersom. ik merkte nml in een aantal toevoegingen die ik gedaan heb dat alles wel heel erg pietje precies moet
op zich niks mis mee natuurlijk
Daarom ben ik er maar zo'n beetje mee gestopt.
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Daarom ben ik er maar zo'n beetje mee gestopt.
Na 5 films al 
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
Ik heb me zojuist geregistreerd en wilde meteen maar even kijken of al iemand de min serie Angels in America heeft gezien / beoordeeld. Alleen is deze niet bekend op de site en mij 'film toevoegen' zag ik dat er geen mini series toegevoegd mogen worden.
Raar mijn inziens aangezien mini series een belangrijke rol hebben in de film wereld, dat blijkt ook wel uit deze serie waarin o.a. al Pacino en Meryl Streep in meespelen. Is hier een reden voor?
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ter voorbeeld:
Goede Tijden heeft een grote invloed op de Nederlandse filmwereld, dat blijkt wel uit mensen als Katja Schuurman en Johnny de Mol die hier in mee speelden. Vind je dat GTST ook toegevoegd moet worden? Ik niet, persoonlijk.
-
- 23443 messages
- 76931 votes
Als ik een film wil toevoegen geeft de site een foutmelding........
-
- 23443 messages
- 76931 votes
Bij genre staat dan er is een fout op....
-
- 23443 messages
- 76931 votes
Dank je wel maar nu staat na het verzenden een fout melding maar volgens mijn staat dan wel de film in de wacht.....
pascal83
-
- 2736 messages
- 2480 votes
Dank je wel maar nu staat na het verzenden een fout melding maar volgens mijn staat dan wel de film in de wacht.....
Bij mij ook
Leno
-
- 5921 messages
- 4402 votes
"Ter voorbeeld:
Goede Tijden heeft een grote invloed op de Nederlandse filmwereld, dat blijkt wel uit mensen als Katja Schuurman en Johnny de Mol die hier in mee speelden. Vind je dat GTST ook toegevoegd moet worden? Ik niet, persoonlijk. "
GTST is geen miniserie maar een soap. Ik vind het jammer, maarja ik heb het niet voor het zeggen.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
GTST is geen miniserie maar een soap.
Een soap is ook een serie, maar dan met meer afleveringen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
]