• 178.409 movies
  • 12.229 shows
  • 34.010 seasons
  • 647.671 actors
  • 9.378.457 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

FisherKing wrote:

Snap ook niet hoe je 10 verschillende plotjes onder 1 noemer wil brengen.

Elke aflevering van Derrick heeft ook een nieuw plot zonder enige relatie met de voorgaaande afleveringen; dat is helemaal geen criterium in het onderscheid.

De Enneagram-serie zou daar dus ook onder moeten vallen ?

Enneagram vind ik een twijfelgeval. Onafhankelijk van elkaar gemaakt, maar wel met overkoepelend thema. Met elke maatregel heb je natuurlijk een grijs gebied; maar Dekalog valt daar niet direct in. Bovendien hebben we in het verleden steeds besloten om bij twijfel terug te vallen op het IMDb-criterium: wij doen wat zij doen. De voors en tegens van dat criterium zijn eerder al uitvoerig in het crewforum besproken, maar dat is wat we steeds gedaan hebben, ook bij bijvoorbeeld het miniserie/tv-serie-onderscheid.

Ze hebben 'r hier jarenlang opgestaan, en zouden er ineens van af moeten omdat het ineesn op IMDB als een tv-serie behandeld wordt.

Als je even terugbladert zul je zien dat deze discussie al bestaat sinds de Dekalog-afleveringen zijn toegevoegd. Het argument was echter steeds dat IMDb het als afzonderlijke tv-films zag, en dat we dat dus overnamen (het IMDb-criterium dus weer). Nu hebben ze eindelijk hun fout rechtgezet, en dan gaan wij opeens vage uitzonderingen maken?

Overigens vind ik de bioscoopregel, erg belangrijk. Die hanteren we bij bepaalde docu's en registraties ook.

Nogmaals:

- was het een echte bioscooprelease of een eenmalige festivalvertoning?

- hoe dan ook moet Dekalog dan gereduceerd worden tot één entry

- wat voor deze tv-serie geldt moet in ieder geval ook voor verglijkbare gevallen gelden (dat kan dan gewoon in de wiki gezet worden); wel zo makkelijk en duidelijk voor iedereen

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Er was in ieder geval een echte bioscooprelease. Dat weet ik zeker, in Nederland dan toch (en volgens mij in heel West-Europa en misschien in de VS). Volgens mij zijn de afleveringen twee aan twee vertoond, dus niet de hele serie in een keer ofzo. Ik heb even geen bron bij de hand, maar ik zal er eens naar zoeken.

IMDB geeft me de indruk dat het Polen in ieder geval eerst als TV-serie is uitgezonden.

Ik vind trouwens dat Dekalog op de site zou moeten op basis van de serieuze bioscooprelease. Wat mij betreft zou dat de regel moeten worden in dit soort gevallen. Bij een aaneengesloten verhaal: een entry, bij losse verhalen aparte entry's.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Queto Yurlunyur wrote:

[

- wat voor deze tv-serie geldt moet in ieder geval ook voor verglijkbare gevallen gelden (dat kan dan gewoon in de wiki gezet worden); wel zo makkelijk en duidelijk voor iedereen

Nou, nee, zie de reactie van Kappeuter. Deze uitzondering blijft.

starbright boy (moderator films)

• 22412 messages
  • 5077 votes

Kan dit niet in een forumtopic trouwens?

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Yup.

Wouter

• 18718 messages
  • 3085 votes

FisherKing wrote:

Snap ook niet hoe je 10 verschillende plotjes onder 1 noemer wil brengen.

Eh.... De televisieserie Dekalog...?

Een serie gebaseerd op de tien geboden? Gefinancieerd en geproduceerd door de Poolse televisie...?

P8rb

• 10773 messages
  • 1825 votes

hoe komt het dat xXx 2: The Next Level niet toegevoegd is en zelfs niet op imdb staat?

Purmerend

• 2775 messages
  • 3310 votes

Probeer het is met deze titel: xXx: State of the Union.

P8rb

• 10773 messages
  • 1825 votes

oh ok dankje, raar dat hij niks vind als je gewoon xXx 2 doet.

stephan73

• 6269 messages
  • 14446 votes

Kan iemand dit plaatje in het goede formaat (en natuurlijk goede kwaliteit) krijgen.. Lukt mij blijkbaar niet!

(afbeelding)

tsjidde

• 2112 messages
  • 4039 votes

(afbeelding)

stephan73

• 6269 messages
  • 14446 votes

bedankt!

Real_Movie

• 303 messages
  • 1297 votes

In Film > Overige films > blood in blood out:

waarom kan blood in blood out en rudeboy op de site

ik heb nog aantal films die ik niet zie staan

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

en afgaande van je smaak: http://www.moviemeter.nl/film/32093

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

Na drie jaar Moviemeter blijf ik het een knappe site vinden, bijzonder leuk ook. Keep up the good work!

Jammer genoeg blijf ik me op één vlak vragen stellen. Het al dan niet toevoegen van films ivm een afgekeurd plaatje. Het is in het verleden ook al door verschillende users aangehaald, maar die discussie werd vaak een neverending welles/nietes- spelletje. En ook "afgesloten" met een 'wij hebben gesproken'-conclusie.

Wat ben ik al tegengekomen op Moviemeter dat mocht dienen als prentje of poster: Een logo zonder meer, fan-art, concept-art, set-pictures, animatie-testen, enz, enz ... allemaal goedgekeurd. Zo is er bv bij mijn eigen toevoeging van Sin City destijds ook een bewerkte concept-poster goedgekeurd. Er zit geen lijn in. Soms mag het, soms niet. Dan weer wel om een bepaalde reden, dan weer niet om geheel dezelfde reden. Hier een uitzondering, daar niet, daar dan weer wel. En vaak heeft het ook met de liefde voor de desbetreffende film te maken. (vb, alweer Sin City) En ik kan dat laatste enigzins begrijpen, maar toch.

Het is die subjectieve aanpak van de goedkeuringen waar ik me dus niet zo goed kan in vinden. Ooit heb ik ook alles in het werk moeten stellen om te bewijzen dat een prentje uit een bepaalde film kwam, terwijl ik daar 2300% zeker van was. En op datzelfde moment verscheen er weer een nieuwe film op de site met een prentje dat van op de set kwam, door onwetendheid. Mij stoort dat helemaal niet, dat prentje van op de set. En users lijken daar ook niet op te reageren. (tijdje daarna stond er een poster) Maar als het ene kan, moet het andere ook kunnen, toch? (vbden zou ik per ongeluk moeten tegenkomen, ik ken geen titels vanbuiten)

Let wel, ik wijs hier niemand met de vinger aan, iedereen doet ongetwijfeld zijn uiterste best, ik praat in het algemeen. We mogen al blij zijn dat er een site als deze bestaat.

Het moest me even van het hart. Want dit is het enige putn dat door de jaren heen nooit is veranderd. De richtlijnen worden gewoon naar de hand gedraaid. Toch wel jammer.

kos

• 46697 messages
  • 8853 votes

Waar mensen werken worden fouten gemaakt .

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

We praten alleen over nieuwe films, neem ik aan ?

Dat films erop mogen waarvan de poster nog niet beschikbaar is, is een service naar de gebruikers toe. Dat gaat niet altijd even lekker qua plaatjes.

Het alternatief zou zijn dat de films er pas op mogen als er een poster is.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Ja kan altijd gebeuren dat er fouten worden gemaakt. Het blijft beoordelingswerk.

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

Vanzelfsprekend, weet ik, maar dat is ook mijn punt niet. 'Fouten maken is menselijk' is een waarheid als een koe, maar ook een dooddoener. Niet slecht bedoeld, natuurlijk.

'k Zie alleen niet in waarom een officieel logo of prentje in goede staat van de film en door de studio vrijgegeven, niet zou mogen. You see? Misschien zelfs een kwalitatieve screenshot uit de trailer (wat ook al gebeurde) Als je ziet wat wél door de keuring raakt. Het zou een hoop discussies besparen. En ook de uitzonderlijke behandelingen (zoals bij Sin City, enkel omdat het zo'n hoog verwachte film was) helpen vermijden.

Ik stel het natuurlijk maar voor. Ik ben van mening dat er aan die regels kan gesleuteld worden.

stinissen (crew films & series)

• 23450 messages
  • 76945 votes

Fouten zullen er altijd worden gemaakt ook ik heb hier de laatste tijd erg last van vooral wat nieuwe producties betreft ( film staat niet in de wacht en een tijdje later krijg ik dan te horen dat iemand anders eerder was , hij stond toch niet in de wacht...?) ondanks dit feit heb ik erg veel vertrouwen in deze mensen die veel vrije tijd in deze zware klus stoppen en neem dan ook mijn petje af.

kos

• 46697 messages
  • 8853 votes

Esteban wrote:

Ik stel het natuurlijk maar voor. Ik ben van mening dat er aan die regels kan gesleuteld worden.

Je voorstel is net zo'n logica als: omdat er per ongeluk niet wenselijke verkeerde plaatjes worden toegevoegd kunnen we net zo goed niet wenselijk wel wenselijk maken. Dat is natuurlijk onzin.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5984 votes

Maar je kunt de toevoeging nog best eens insturen, voorzien van argumentatie. We zijn niet te beroerd om het nog eens af te wegen.

Esteban

• 3606 messages
  • 1826 votes

Dat is nu toch geen eerlijke vergelijking hé, Kos. Kort door de bocht. Een officieel logo, een officieel prentje, een kwalitatieve screenshot uit een trailer. Dat is het enige waar ik eventueel aan dacht om eventueel voor te stellen. Niets meer dan dat.

En daarmee heb ik niet gezegd, laten we vanaf nu alle set-pictures, prentjes van bedenkelijke kwaliteit, fan-art, zelfgemaakte troep en dergelijke goedkeuren.

Volgens mij kan dat ook helpen en meer verduidelijking geven bij het al dan niet goedkeuren. Voor beide partijen.

Ik krijg een klein beetje het gevoel dat de crew zich ietwat bekritiseert of aangevallen voelt. Dat is toch helemaal niet mijn bedoeling? Heb ik niet genoeg benadrukt dat iedereen ongetwijfeld zijn uiteerste best doet? You know. Als een al dan niet goed idee of voorstel van een tevreden user kan helpen bij het optimaliseren van Moviemeter, why not.

Indien niet, goed, ik kan niet meer doen dan mijn argumenten verduidelijken natuurlijk. Even tevreden user.

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Mag deze film toegevoegd worden? Het is blijkbaar deel van een serie (P.O.V.), maar het is genomineerd voor een Oscar voor beste docu. en heeft in de bios gedraaid.

FisherKing

• 18696 messages
  • 0 votes

Wat mij betreft wel. Wat een rare indicatie weer op IMDB

Anatolia

• 2666 messages
  • 1511 votes

Ok, mocht iemand anders er al de tijd voor hebben: gaat uw gang

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

Wie wil er deze toevoegen:

http://www.imdb.com/title/tt0783235/

(geen gemakkelijke taak om plaatjes te vinden)

en

http://www.imdb.com/title/tt0138771/

(posters overal op internet)

Takada

• 12 messages
  • 220 votes

Voor wie er zin in heeft om deze toe te voegen ...

- The Magician (1926)

http://www.imdb.com/title/tt0017103/

=

=

- The Temple of Venus (1923)

http://www.imdb.com/title/tt0014528/

De filmposter

tsjidde

• 2112 messages
  • 4039 votes

Takada wrote:

- The Temple of Venus (1923)

http://www.imdb.com/title/tt0014528/

De filmposter

alsjeblieft

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.