• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.148 actors
  • 9.373.072 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Zouden mensen kunnen helpen met het toevoegen van een aantal films die op World Cinema te zien is? Nederlandse beschrijvingen zijn te vinden via de website, ik kom er alleen qua tijd totaal niet aan toe... alvast bedankt

Kümes (The Coop) | World Cinema Amsterdam - worldcinemaamsterdam.nl

Rara | World Cinema Amsterdam - worldcinemaamsterdam.nl

The New Classmate | World Cinema Amsterdam - worldcinemaamsterdam.nl

Toz Bezi (Dust Cloth) | World Cinema Amsterdam - worldcinemaamsterdam.nl

Veşartî (Hidden) | World Cinema Amsterdam - worldcinemaamsterdam.nl

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

dank!

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

wederom dank!

Baldur

• 691 messages
  • 3072 votes

Iemand die de plotomschrijving van Bespredel (Беспредел) uit kan breiden? Mijn Russisch is te slecht om hier meer van te maken.

http://www.moviemeter.nl/film/rejection/170411

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Baldur, misschien kun je hiermee het plot wat uitbreiden?

Decec

• 6743 messages
  • 8585 votes

Baggerman wrote:

Het is maar een zin, dus moet meer 3 zinnen hebben.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Decec wrote:

Het is maar een zin, dus moet meer 3 zinnen hebben.

Ja, maar hij had al wat zinnen staan, dus kan hij wat hij alhad iets uitbreiden met deze zin. Bovendien is dit een ellenlange zin met veel komma's en die is dus gemakkelijk op te breken in meerdere zinnen.

Overigens vind ik die 3-zinnen-regel wel een beetje onzin. Ook in twee zinnen kun je een goed plot schrijven voor sommige films.

Om eenvoorbeeld te geven de nummer 1 van de top 250:

Andy Dufresne (Tim Robbins) wordt beschuldigd van de moord op zijn vrouw en haar minnaar. Hij houdt vol dat hij onschuldig is, maar krijgt toch tweemaal levenslang in de strenge gevangenis Shawshank. Hij raakt bevriend met de zwarte medegevangene Ellis Boyd Redding (Morgan Freeman), die voor iedereen spullen kan regelen en de bijnaam 'Red' heeft. En er zijn nog twee dingen die Andy op de been houden: hoop en een poster van Rita Hayworth.

In twee zinnen:

Andy Dufresne wordt beschuldigd van de moord op zijn vrouw en haar minnaar en houdt vol dat hij onschuldig is. Hij krijgt toch tweemaal levenslang in de strenge gevangenis Shawshank en moet daar tussen de keiharde criminelen zien te overleven.

Zegt wat mij betreft ook genoeg over de film.

Decec

• 6743 messages
  • 8585 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Ja, maar hij had al wat zinnen staan, dus kan hij wat hij alhad iets uitbreiden met deze zin. Bovendien is dit een ellenlange zin met veel komma's en die is dus gemakkelijk op te breken in meerdere zinnen.

Overigens vind ik die 3-zinnen-regel wel een beetje onzin. Ook in twee zinnen kun je een goed plot schrijven voor sommige films.

Crew keurt me af voor twee zinnen.

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

Andy Dufresne wordt beschuldigd van de moord op zijn vrouw en haar minnaar en houdt vol dat hij onschuldig is. Hij krijgt toch tweemaal levenslang in de strenge gevangenis Shawshank en moet daar tussen de keiharde criminelen zien te overleven.

Zegt wat mij betreft ook genoeg over de film.

Ja, in dit geval wel natuurlijk. Er staan ook genoeg omschrijvingen van twee zinnen (vooral bij oudere toevoegingen) van twee (korte) zinnen die helemaal niks vertellen over gebeurtenissen in de film. Ik corrigeer deze nog regelmatig.

Zo lastig is het meestal niet om een plot van minimaal drie zinnen samen te stellen. Je kunt meerdere bronnen gebruiken en desnoods een review.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Lui wrote:

Zo lastig is het meestal niet om een plot van minimaal drie zinnen samen te stellen. Je kunt meerdere bronnen gebruiken en desnoods een review.

Meestal ook niet. Van mijn kant is het ook vaak geen onwil, maar in geval van contemplatieve cinema (plotloze films) is er vaak niet meer dan twee zinnen te vinden. En van oudere obscure films is er ook vaak niet veel te vinden waar je meer dan twee zinnen kunt maken. Of films voor kleuters waar ook nauwelijks meer plot is dan: ' roodkapje gaat thee drinken bij oma, maar moet door het bos waar een boze wolf op haar loert.'

De regel is er volgens mij gekomen doordat bepaalde toevoegers per se een nieuwe film willen toevoegen (waar nog geen plot van beschikbaar is en alleen vage zinnen als 'Regisseur X gaat een film maken over een man die wraak neemt op een drugsbende. George Clooney speelt een blinde drugsverslaafde'). Maar de regel zorgt er ook voor dat ik soms een plot als onderstaande teruggestuurd krijg. Welke ik dan weer instuur als:

Andy Dufresne wordt beschuldigd van de moord op zijn vrouw en haar minnaar. Hij houdt vol dat hij onschuldig is. Hij krijgt toch tweemaal levenslang in de strenge gevangenis Shawshank en moet daar tussen de keiharde criminelen zien te overleven.

En dan wordt ie goedgekeurd! Tja, dat vind ik dan zonde van mijn en de crews tijd!

Decec

• 6743 messages
  • 8585 votes

beavis wrote:

Zouden mensen kunnen helpen met het toevoegen van een aantal films die op World Cinema te zien is? Nederlandse beschrijvingen zijn te vinden via de website, ik kom er alleen qua tijd totaal niet aan toe... alvast bedankt

Veşartî (Hidden) | World Cinema Amsterdam - worldcinemaamsterdam.nl

dit heeft geen idmb code, maar ik zie dat niemand ingestuurt, ik pak op...

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Decec wrote:

dit heeft geen idmb code, maar ik zie dat niemand ingestuurt, ik pak op...

Sorry Denise, ik heb hem gisteravond al ingestuurd, maar ik was het hier vergeten te melden. Ik hoop dat je er nog niet aan begonnen bent...

Decec

• 6743 messages
  • 8585 votes

Baggerman wrote:

(quote)

Sorry Denise, ik heb hem gisteravond al ingestuurd, maar ik was het hier vergeten te melden. Ik hoop dat je er nog niet aan begonnen bent...

Dacht ik al, ik heb nog niet verstuurd, was ik al vijf minuten twijfelen...

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Beiden weer dank

tattoobob

• 8198 messages
  • 2563 votes

The Disappointments Room

The Disappointments Room (2016) - IMDb

Iemand?

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

Ik wil wel insturen.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2563 votes

Dying Rose wrote:

(quote)

Ik wil wel insturen.

Topper

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

Staat inmiddels op de site:

The Disappointments Room (2016)

Baldur

• 691 messages
  • 3072 votes

Baggerman wrote:

Nog bedankt, staat er inmiddels op!

Zeriel

• 1395 messages
  • 2638 votes

Hoe zet ik een film op MM?

Made in Cleveland (2013) - IMDb

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

Rechts bovenin je scherm met je muis over je avatar gaan en via "Mijn MovieMeter" klikken op "Film toevoegen".

Deze pagina kan je verder helpen:

Toevoegen - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Bekijk ook even of deze wel aan de eisen voldoet m.b.t. een serieuze release. Meer info daarover:

Criteria voor toevoegbaarheid - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Succes!

Quentin

• 10202 messages
  • 8549 votes

Wie voegt de resterende ONS films van 2016 toe? Overigen >> Televisie >> One Night Stand

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Quentin

Sommige zijn trouwens <45 minuten

tattoobob

• 8198 messages
  • 2563 votes

Iemand deze s.v.p?

Get Out

Get Out (2017) - IMDb

tattoobob

• 8198 messages
  • 2563 votes

Iemand?

Batman: Return of the Caped Crusaders

Batman: Return of the Caped Crusaders (2016) - IMDb

Mac Hammer Fan

• 6026 messages
  • 7446 votes

tattoobob wrote:

Iemand?

Batman: Return of the Caped Crusaders

Batman: Return of the Caped Crusaders (2016) - IMDb

Ik. Hij is zopas ingestuurd. Ik heb geen melding gekregen dat hij al in de wacht stond.

Bedankt voor de link.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.