• 177.985 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.113 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

jarno1975 wrote:

(quote)

Don't shoot the messenger Ik heb de regels niet verzonnen.

Voor docu's gelden aparte regels.

Een docu dient op 2 verschillende festivals in 2 verschillende landen gedraaid te hebben. Uitzondering is waneer de docu op de volgende festivals heeft gedraaid: IFFR, IDFA, Internationaal Filmfestival van Berlijn (Berlinale), Cannes, Venetië, Locarno, Sundance, Toronto, South by Southwest (SXWX), New York Film Festival en Telluride Film Festival.

Of de film moet op de Nederlandse en/of Belgische publieke omroep verschenen zijn.

Ik kijk even op de WIKI:

De docu: Video Games: The Movie (2014) - Release Info - IMDb

Criteria voor toevoegbaarheid - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

Dit mag niet volgens de WIKI:

Reportages - meestal uitgezonden als onderdeel van een programma (Netwerk, Zembla, Reporter, etc.)

Discovery, History en National Geographic documentaires. Uitgezonderd documentaires die een serieuze bioscooprelease (BE + NL) hebben gehad en/of op een publieke omroep vertoond zijn.

Docureeksen die het karakter hebben van een tv-serie en opeenvolgende docureeksen die meerdere seizoenen lopen, al dan niet onder een andere naam. Die duidelijk afgeleiden zijn van de oorspronkelijke reeks. Bijvoorbeeld reeksen onder het BBC Earth label.

De docu heeft in Amerika in 25 zalen gedraaid.

Kan iemand me uitsluitsel geven?

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

The Oceanic Six wrote:

De docu heeft in Amerika in 25 zalen gedraaid.

Kan iemand me uitsluitsel geven?

Deze week in ieder geval in Ottawa (Canada), dus voldoet aan de eisen.

Video Games: The Movie - videogamesthemovie.com

En de site van de bios waar die draaide gisteren: The Mayfair Theatre | Ottawa's home of stuff you won't see anywhere else » Schedule - mayfairtheatre.ca

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ha, top!

Wie wil hem dan toevoegen? Heel graag, dank u!

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Deze lijkt me niet op MM te staan:

House Party: Tonight's the Night (Video 2013) - IMDb

Wil iemand deze toevoegen?

Thx

Serpicos

• 1139 messages
  • 4169 votes

Zal ik doen!

Kr!kke

• 5394 messages
  • 2568 votes

Merci!

marmis

• 20 messages
  • 3197 votes

In Film > Overige films > FILM NIET IN DE LIJST: Telling lies:

Director: Antara Bhardwaj

Main cast: Melanie Brown, Jason Flemyng, Jenna Harrison, Kelly Stables, Lee Alliston, Claire Louise Amias, Matt Di Angelo, Richard Fry, Algina Lipskis, Genevieve Swallow

Synopsis: "Vincent," invented by Faith and Eve to win back Faith's ex-boyfriend, is the perfect ploy for jealousy...until Detective Maggie Thomas (Melanie Brown of the Spice Girls) arrests Faith, "Vincent's" body found in a nearby hotel. Faith swears "Vincent" was made up by Eve, but Detective Thomas and Faith's father (Jason Flemyng, Stardust) believe it's Eve--with no existing records--who isn't real. All evidence against her, Faith must unravel the mysterious connection between "Vincent," Eve, and herself a connection that's much closer--and deadlier--than she realized.

Genre: Thriller

marmis

• 20 messages
  • 3197 votes

Aha ik zie dat je het best een imdb link kunt plaatsen:

Dus bij deze:

Telling Lies (2008) - IMDb

Kan iemand deze plaatsen?

Serpicos

• 1139 messages
  • 4169 votes

Ik zal die plaatsen marmis.

tattoobob

• 8198 messages
  • 2563 votes

Found (2012) - IMDb - m.imdb.com

Zou iemand deze kunnen plaatsen.

Alvast bedankt

Nick Theunis

• 495 messages
  • 2256 votes

Staat al in de wachtrij (door mij).

Jesper187

• 6434 messages
  • 2462 votes

Iemand toevallig zin en tijd deze toe te voegen?

A Sweet Sickness (1968) - IMDb

- TCM

- The Deuce 「¹」

Serpicos

• 1139 messages
  • 4169 votes

ik voeg die wel toe!

Fonzie1983

• 38 messages
  • 746 votes

Is er iemand die Mission Blue (2014) en Speciesism: The Movie (2013) wil toevoegen? Alvast bedankt!

stinissen (crew films & series)

• 23436 messages
  • 76921 votes

Ik doe ze wel alle drie

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dankjewel!

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Kan iemand een bruikbare poster vinden voor I Don't Hate Las Vegas Anymore (1994) - IMDb

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Even voor de duidelijkheid nog even checken:

The Other One: The Long, Strange Trip of Bob Weir (2014) - imdb.com mag niet op de site omdat het geen release in twee verschillende landen heeft gehad (wordt trouwens wel in Cinema Zuid uitgezonden, maar dat zal wel niet tellen) en omdat het ook niet op één van volgende filmfestivals heeft gedraaid:

IFFR, IDFA, Internationaal Filmfestival van Berlijn (Berlinale), Cannes, Venetië, Locarno, Sundance, Toronto, South by Southwest (SXWX), New York Film Festival en Telluride Film Festival

Het heeft wel op het Tribeca festival en San Francisco International FIlm Festival (heeft hier zelfs een prijs gewonnen) gedraaid, maar dat zijn dan 'mindere' festivals dan het lijstje van hierboven?

Eerlijk gezegd, ik vind die regels rond documentaires soms ergens onduidelijk

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Niet alleen voor documentaires.

Succes iedereen met toevoegen. En mocht het een film zijn die ik gezien heb, dan is mijn dank groot.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

@Metalfist

In jouw geval gaat het om een zeer nieuwe documentaire, welke wellicht nog niet eens de kans heeft kunnen hebben om te draaien op de genoemde festivals. Allicht dat deze dan nog niet aan de eisen heeft kunnen voldoen. Je kunt in zo'n geval altijd contact opnemen met een crewlid en vragen of men intern wil bespreken of de docu er tòch al op mag. De regels rond documentaires zijn alleen opgesteld om een hausse aan onzin-docu's te kunnen weren en niet om het toevoegers/gebruikers moeilijker te maken.

Soms is logisch nadenken gewoon de standaard en de crew kan dit natuurlijk ook. Als het overduidelijk is dat een documentaire wel op festivals gaat draaien of een bioscoopdistributie gaat krijgen, dan kan de documentaire al worden toegevoegd.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Aha, duidelijk Is er eigenlijk een reden waarom er specifiek voor die bepaalde festivals wordt gekozen? Ik heb me nooit bezig gehouden met het toevoegen van documentaires, dus dit is wat een nieuw terrein voor mij

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

[quote=4205401onzin-docu's [/quote]

zoals?

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Dick2008 Amateur-docu's wordt waarschijnlijk bedoeld. Maar moet zeggen dat er heel veel amateuristische docu's op MM staan alleen om het feit dat ze een keer op een publieke zender zijn uitgezonden. Zoals allerlei Holland doc docu's.

Metalfist Omdat dat de grootste en bekendste festivals zijn lijkt me.

Baggerman

• 10839 messages
  • 8277 votes

jarno1975 wrote:

Amateur-docu's wordt waarschijnlijk bedoeld. Maar moet zeggen dat er heel veel amateuristische docu's op MM staan alleen om het feit dat ze een keer op een publieke zender zijn uitgezonden. Zoals allerlei Holland doc docu's.

Metalfist Omdat dat de grootste en bekendste festivals zijn lijkt me.

Klopt, ook Discovery, History en National Geographic documentaires worden zo geweerd en met de huidige regels gaat dit goed. De kwaliteit van de films die wèl voldoen aan de regels doet er niet toe, dit geldt toch ook voor 'gewone' films? Zonder de slechte zijn er geen goede films.

De genoemde festivals zijn de meest toonaangevende en zeggen wel wat over de kwaliteit van de docu's. Maar pakweg Michael Moore's nieuwste documentaire kan er natuurlijk gewoon al op als er een geschikte poster en plot beschikbaar is! Hier gaat het om logica die vergelijkbaar is met de regel van de speelduur. De nieuwste Hobbit-film van Peter Jackson kan ook gewoon worden toegevoegd al is de precieze speelduur nog niet bekend. Iedereen kan wel aanvoelen dat deze boven de 45 minuten zal zijn.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

jarno1975 wrote:

Omdat dat de grootste en bekendste festivals zijn lijkt me.

Eerlijk gezegd, ik zou verwachten dat eender welk festival wel goed is. Als een televisie-uitzending goed genoeg is, dan lijkt een festival me toch ook genoeg? Of is die televisie-uitzending regel er gewoon gekomen omdat de mogelijkheid tot eventuele stemmen een stuk hoger is dan bij een festival?

In ieder geval, ik kan me goed vinden in de uitleg van Baggerman

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

jarno1975 wrote:

Dick2008 Amateur-docu's wordt waarschijnlijk bedoeld. Maar moet zeggen dat er heel veel amateuristische docu's op MM staan alleen om het feit dat ze een keer op een publieke zender zijn uitgezonden. Zoals allerlei Holland doc docu's.

O die. Daar kijk ik meestal niet naar. Maar dat wil niet zeggen dat ik ze onzin vind. Er staan ook veel "onzin" films op. Iedereen die geld en apparatuur tot zijn beschikking heeft, zou die ook kunnen maken. Dan gaat het er alleen nog om dat mensen ze kijken. Dat geldt dan ook voor de tv. Als niemand er naar kijkt hoeft je ze ook niet uitzenden.

Ik vind je mag best wat beperkingen toepassen, met wat je op de site toelaat. Alleen het zijn er nogal wat.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Metalfist

We hebben besloten Tribeca alsnog toe te voegen aan de lijst met festivals. De film kan dus alsnog worden toegevoegd!

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Mooi Tof dat de regels met wat dialoog aangepast kunnen worden.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.