• 178.092 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.513 votes
Profile

Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic)

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Wat betreft director's cuts zullen we daar ook niet aan beginnen, het gaat om significant andere versies. Lisa/Casa is een moeilijk geval, en wordt dus eventueel vervolgd.

Voor de rest stel ik voor dat een user een voorstel kan doen, maar daarbij zelf alvast aangeeft waarom een versie significant anders zou zijn.

- Misterios de Lisboa heb ik / is al eens eerder bekeken en die staat met een toegevoegde speelduur op MM; Mistérios de Lisboa (2010)

- Ook LBN/Divertimento lijkt me te gaan om verschillende cuts van dezelfde film / hetzelfde materiaal.

- Of TBA echt anders is dan DBE is ook betwistbaar, ik zie er niet echt een andere versie in op dit moment.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Vind het zelf eerlijk gezegd een geringe toegevoegde waarde.

Voor de overzichtelijkheid vind ik het ook geen goede zaak. Je hebt nu al dat mensen verkeerd stemmen, bijvoorbeeld dat ze stemmen op het origineel maar de remake hebben gezien.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Nee, staat er niet op.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zou iemand hem er op willen zetten? Alvast bedankt.

Crowsnest (2012) - imdb.com Deze dan ook graag.

Edit:

Aladdin And The Death Lamp (2012) Deze mag ook, toch? (Is van Syfy Original)

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Zelf geen zin om ze toe te voegen, Eline? Je hebt er toch ervaring mee... Maar als niemand zich verder meldt, wil ik er van de week wel even naar kijken.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Meneer Bungel wrote:

- Ook LBN/Divertimento lijkt me te gaan om verschillende cuts van dezelfde film / hetzelfde materiaal.

Ten eerste hebben LBN en Divertimento een eigen ImdB entry, wat het opzich al raar maakt dat hier de ene als alternatieve cut gezien word van de ander. Maar goed beiden vertellen inderdaad hetzelfde verhaal en zijn gemaakt van materiaal uit dezelfde opname periode.

Maar Divertimento bestaat uit volledig alternatieve cuts! Nu heb ik die film nog niet gezien, maar doordat er geen enkele beeld uit LBN gebruikt is voor Divertimento, schijnt het ook volledig andere accenten te hebben.

Rivette deed iets vergelijkbaars al eerder met Out 1, hoewel het daar misschien wat discutabeler is of het twee verschillende films zijn of dat het toch gaat om een re-cut van een oorspronkelijk als serie voor de tv bedacht project; moet me daar nog meer in verdiepen. Wat betreft Divertimento gaat het toch echt om een andere film zou ik zeggen... al kunnen de plot-omschrijving en alle credits dus 1-op-1 over worden genomen van LBN grijs gebied misschien, maar dat krijg je met experimentele filmmakers... Gus van Sant's Psycho is toch ook geen alternatieve cut van Hitchcock's origineel

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Dk2008 wrote:

Je hebt nu al dat mensen verkeerd stemmen, bijvoorbeeld dat ze stemmen op het origineel maar de remake hebben gezien.

Maar dat ligt dan gewoon puur aan de onwetendheid / onoplettendheid van de persoon zelf.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Meneer Bungel wrote:

Zelf geen zin om ze toe te voegen, Eline? Je hebt er toch ervaring mee... Maar als niemand zich verder meldt, wil ik er van de week wel even naar kijken.

Mijn engels is vrij goed, maar het (juist) vertalen vind ik altijd best pittig, om zinnen soepel te laten klinken e.d.. Ook heb ik de laatste keer moeite gehad met het juiste formaat poster. Kortom: bij mij duurt het vrij lang terwijl het voor anderen w.s. een fluitje van een cent is. Vandaar dat ik eerst even hier vraag of iemand het wil doen, anders doe ik het uiteindelijk zelf inderdaad.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

beavis wrote:

Ten eerste hebben LBN en Divertimento een eigen ImdB entry, wat het opzich al raar maakt dat hier de ene als alternatieve cut gezien word van de ander.

Andere door Verhoeven genoemde films hebben ook hun eigen pagina op imdb, dus dat feit op zich zegt nog niet zo veel.

beavis wrote:

Maar Divertimento bestaat uit volledig alternatieve cuts! Nu heb ik die film nog niet gezien, maar doordat er geen enkele beeld uit LBN gebruikt is voor Divertimento, schijnt het ook volledig andere accenten te hebben.

Dat kan ik niet opmaken uit de imdb-pagina, maar als dat zo is (lees: aantoonbaar gemaakt kan worden), wordt het een ander verhaal, vanzelfsprekend.

beavis wrote:

Gus van Sant's Psycho is toch ook geen alternatieve cut van Hitchcock's origineel

Weinig relevante vergelijking volgens mij.

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Mijn engels is vrij goed, maar het (juist) vertalen vind ik altijd best pittig, om zinnen soepel te laten klinken e.d.. Ook heb ik de laatste keer moeite gehad met het juiste formaat poster. Kortom: bij mij duurt het vrij lang terwijl het voor anderen w.s. een fluitje van een cent is. Vandaar dat ik eerst even hier vraag of iemand het wil doen, anders doe ik het uiteindelijk zelf inderdaad.

Okay, duidelijk. Zoals gezegd; als er geen liefhebbers voorbij komen, wil ik er van de week wel even naar kijken.

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Meneer Bungel wrote:

(quote)
Weinig relevante vergelijking volgens mij.

niet dat het verder belangrijk is, maar het leek mij wel een treffende vergelijking van een experiment waarbij hetzelfde verhaal verteld wordt met hetzelfde soort materiaal (beelden van dezelfde draaidagen in het ene geval en exact dezelfde shots in het andere) en het eindprodukt toch een heel andere lading meekrijgt... maar goed... whatever

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

LBN en Divertimento zijn van dezelfde regisseur, dat alleen al... Maar jouw andere info en wat ik nu lees via imdb (''More than just an abbreviated form of "La Belle Noiseuse", Rivette re-cut his footage with some important differences in point of view - this one being more from Marianne's point of view.'') vind ik genoeg reden om het aan de rest vd crew voor te leggen. Wordt vervolgd.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Die Rivette is denk ik de enige uit het lijstje die je zou kunnen voorleggen.

Daar is volgens mij wel sprake van twee verschillende films, al blijft het 'redux'-spook er ook wel een beetje bij rondwaren.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5827 votes

Mag deze film van Jean Vigo toegevoegd worden? À propos de Nice (1930) - IMDb

De Canadese versie duurt 45 minuten.

Decec

• 6743 messages
  • 8585 votes

ja, 45 min zie wiki help

Criteria voor toevoegbaarheid - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

maar film niet, het is 28 min, niet toevoegbaar

mister blonde

• 12694 messages
  • 5827 votes

Decec wrote:

ja, 45 min zie wiki help

Criteria voor toevoegbaarheid - MovieMeterWiki - wiki.moviemeter.nl

maar film niet, het is 28 min, niet toevoegbaar

Ik ken de toevoeg criteria, maar dit is dus een twijfelgeval. Bovendien ben je niet erg duidelijk nu in je bericht. Kan er geen worst van maken.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5827 votes

En hoe denkt de crew over mijn vraag

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

staat deze toevallig al in de toevoeging?

was onlangs in EYE te zien

(afbeelding)

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11872 votes

Elineloves wrote:

Zou iemand hem er op willen zetten? Alvast bedankt.

Crowsnest (2012) - imdb.com Deze dan ook graag.

Edit:

Aladdin And The Death Lamp (2012) Deze mag ook, toch? (Is van Syfy Original)

Crowsnest heb ik ingestuurd!

edit: Aladdin and the Death Lamp ook!

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

mister blonde wrote:

Mag deze film van Jean Vigo toegevoegd worden? À propos de Nice (1930) - IMDb

De Canadese versie duurt 45 minuten.

Nee; de oorspronkelijke versie is Frans en dus te kort.

Decec

• 6743 messages
  • 8585 votes

zie je wel, ik had gelijk

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ja maar er zat te weinig vlees in je bericht.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Lui wrote:

(quote)

Crowsnest heb ik ingestuurd!

edit: Aladdin and the Death Lamp ook!

Merci! Dan hoeft alleen The Bucks County Massacre nog, ik wacht geduldig af!

narva77 (crew films)

• 12725 messages
  • 6540 votes

Die staat al twee keer in de wacht...

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Kan The Entertainment Experience toegevoed worden?

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Is dat een soort van interactieve film? Volgens mij is daar al eerder eens iets over gezegd en waren die niet toegestaan.

Mac Hammer Fan

• 6026 messages
  • 7446 votes

Kan één van de crewleden hier even bevestigen of dit op de site mag?

La Duchesse d'Avila - Wikipédia - fr.wikipedia.org

Miniserie in 4 episoden, maar kan dat als één verhaal worden beschouwd?

(Verschenen op DVD in Frankrijk)

Alvast bedankt.

Jawaddedadde

• 5348 messages
  • 2196 votes

Lijkt me wel okee. Wiki maakt toch gewag van "téléfilm en quatre parties". Maar misschien even wachten op iemand van de crew om te bevestigen inderdaad

Meneer Bungel

• 13163 messages
  • 0 votes

La Duchesse d'Avila: te zien ook aan de plotomschrijving(en) is dat één verhaal met dezelfde hoofdpersonen e.d., dus toevoegbaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.