- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- MovieMeter in de media
MovieMeter in de media
FeZ
-
- 460 messages
- 3170 votes
Met dikke elastiekjes om hun hoofd (voor wie dat nog kan herinneren
) 
Geniaal! Ik hoop dat ze binnekort met wat nieuws komen.
"Leg dat koekje neer! Koekjes zijn voor winnaars!" 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Russisch artikel over MovieMeter!
De top 100 van 2003 wordt er in gelinkt. Wie kan dit even vertalen ?!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De Worldlingo machinevertaling bakt er dit van:
'Misschien, u zal worden verbaasd, maar deze Nederlandse basis van bioskoop is één van mijn beste
plaatsen in het wereld neangloyazychnoy deel van het netwerk. Zeker, de plaats zal voor velen schijnen, het is sneller, door knappe manier te amuseren, dan door om het even welk nuttig middel, omdat het volledig verschillend lijkt, door velen (aan me in bijzonder) onbekende tongwerkelijkheid. Niettemin, de verwijzingen op MovieMeter altijd deelt overvloedig IMDb, voorts het bezette me altijd, als gelijkaardige basissen van bioskoop worden zij gedaan niet in de
Engelsen en niet in de Russische taal. Aan de grotere graad, de plaats is bezet met niet zo velen grondige inzameling van
informatie, is hoeveel dergelijke democratische plaats voor Nederlandse kinomanov, hebbend het opmerkelijke vermogen dat over om het even welke pleased
(of vice versa) film moet worden uitgedrukt. De structuur van elke pagina is eenvoudig - de naam van film, affiche, een kleine hoeveelheid outputgegevens, synopsis - en hier alle bestaande adviezen. , daarnaast uitsluitend worden gevormd al mogelijke bovenkant - bladen
(u kijkt op basis van de ondervragingen van de lezer, in het bijzonder hoogste -100 van 2003); de geregistreerde lezers het meer dan 4500 is. Zeer geschikt onderzoek. Vandaag in de basis van ongeveer 20 duizend films.'
Ik had Nederlands geselecteerd, maar deze vertaling lijkt wel Zuid-Afrikaans. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Om gek van te worden. Zuid-Afrikaans begrijp ik nog redelijk goed, maar dit is een pure verkrachting van de Nederlandse taal...
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Wat gaaf
Ook nog bovenaan.
Volgens mij is het best een positief stukje. Ik zal er een wodkaatje op nemen
.
bioscoopzaal
-
- 2805 messages
- 4325 votes
Zeker, de plaats zal voor velen schijnen, het is sneller, door knappe manier te amuseren, dan door om het even welk nuttig middel, omdat het volledig verschillend lijkt, door velen (aan me in bijzonder) onbekende tongwerkelijkheid.
Over een onbekende tongwerkelijkheid gesproken 
jester
-
- 806 messages
- 1245 votes
De vertaling van Russisch naar Engels kan ik iets beter begrijpen. Hij lijkt me zelfs nog iets positiever:
Probably, you will be surprised, but this Dutch base of cinema is one of favourite my places in a world(global) not English-speaking part of a network. Certainly, for many the site will seem, more likely, çàíÿòíûì êóíøòþêîì, than a little useful resource because shows completely another, much (me in particular) a unfamiliar language reality. Nevertheless, references on MovieMeter always plentifully shares IMDb besides me always borrowed(occupied) as similar bases of cinema are done(made) not in English and not in Russian languages. In the greater degree, the site is borrowed(occupied) not so much with careful gathering of the information, how many is such democratic place for Dutch êèíîìàíîâ, having an excellent(a different) opportunity to express about anyone liked (or on the contrary) film. The structure of each page is simple - the name of film, a poster, a small amount of the target data, ñèíîïñèñ - here again all available responses. Besides extremely on the basis of reader's interrogations every possible top-sheets (look, in particular, top-100 2003) are formed; the registered readers from above 4500. very convenient search. For today in base about 20 thousand films.
Freetranslation.com
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Vers uit St. Petersburg!
Waarschijnlijk zullen jullie verbaasd zijn, maar deze Nederlandse filmdatabase is één van mijn favoriete niet-Engelstalige sites. Natuurlijk zal voor de meesten de site eerder een interessant kunststuk lijken dan een nuttige bron, omdat het voor velen (en voor mij in het bijzonder) een geheel andere, onbekende taalrealiteit toont. De films op MovieMeter refereren bovendien naar IMDb - het is duidelijk dat nuttige filmdatabases niet per se Engels of Russisch hoeven te zijn.
In grote mate houdt de site zich niet alleen maar bezig met een nauwkeurige verzameling van informatie, maar lijkt het ook een democratische plaats voor Nederlandse kinofielen die de geweldige mogelijkheid hebben zich uit te spreken over een willekeurige film die ze leuk vonden vonden of juist niet. De structuur van elke pagina is simpel: titel van de film, filmposter, gegevens over de film, korte samenvatting, en het commentaar op de film.
Op basis van leden-enquêtes worden er allerlei toplijsten gemaakt (kijk bijvoorbeeld naar de toplijst van 2003). Al meer dan 4500 leden zijn er geregistreerd. Ook het zoeken is handig. Tot op heden staan er ongeveer 20.000 films in de database.
- 18945 messages
- 14043 votes
Zo, en nu weten de Russen wat wij ook al een poosje weten: dat MM gewoon de beste is. De Nederlanders zijn dus kinofielen... 
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Wat ik nu ga zeggen klinkt belachlijk, maar enfin.
Ik beschouw MovieMeter als een soort café waarin je veel mensen kent; je weet van veel mensen hoe ze op dingen reageren, van welke films ze houden enzovoort. Daarom vind ik het ook wel fijn dat MM niet een 'overbekende' site is, zoals (verschrikkelijk voorbeeld) Cu2.nl
Bij dat soort sites kent (bijna) niemand elkaar en ik hoop (hoe hard het ook klinkt) dat MovieMeter niet al te groot wordt. (Roger de nostalgist
)
Wat dan ook wel jammer wordt, is dat discussies kunnen vervagen. Het was in het begin van MovieMeter zo, dat als iemand iets bij een film zei, dat de kans dan heel groot was dat er iemand op zou reageren. Nu is dat helaas iets minder, omdat er meer films op de site staan. Maar desondanks vind ik het totaal niet storend.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Vers uit St. Petersburg!
...................
Wat een eer voor onze site. Ik beschouw dit als een mijlpaal! 
Quentin
-
- 10202 messages
- 8538 votes
Wat ik me afvraag, is hoe een Rus, een Nederlandse site kan lezen :S zijn er zoveel Nederlandstalige Russen?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Wat ik uit het bericht op maak, is dat ze er geen fluit van begrijpen, maar ondanks dat de kwaliteiten van de website waarderen.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik denk dat het zo zit: die Russen kunnen over het algemeen niet zo best of helemaal niet Engels, dus maakt het dan niet uit of ze imdb of MM gebruiken.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Ik denk dat het zo zit: die Russen kunnen over het algemeen niet zo best of helemaal niet Engels, dus maakt het dan niet uit of ze imdb of MM gebruiken.
Ik denk dat ze gewoon de users volgen met hun stemmen. En dat ze geinteresseerd zijn in de waardering van films hier, en dan geef ik ze niet eens ongelijk, gezien het feit dat IMDB de cinema buiten US toch wel benadeelt.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ik denk dat ze gewoon de users volgen met hun stemmen.
.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
En dan gaat Igor zeggen: Die Stinniski heeft precies al veel filmski gezienski... 
T.O.
-
- 2413 messages
- 2790 votes
Maar zou die Rus een geregistreerd gebruiker zijn? En zo ja wie? 
En zou hij weten dat we over hem aan het roddelen zijn? 
Queto Yurlunyur
-
- 4775 messages
- 3110 votes
Uit de opmerking "het is duidelijk dat nuttige filmdatabases niet per se Engels of Russisch hoeven te zijn" maak ik eerder op dat ze wel Engels kunnen lezen. Dat verklaart ook waarom ze uit de vier getallen bovenaan correct hebben kunnen opmaken hoeveel gebruikers en films er op de site zijn. Termen als 'Top 100 2003' zijn dan ook prima te volgen (dat ze uitgerekend die lijst aanhaalden zal liggen aan het feit dat die optie in het menu vetgedrukt is), en de inhoud spreekt natuurlijk voor zich.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Check, check it out! Ik weet niet of het dezelfde gast is maar we mogen ons gereedmaken voor een ware Rusland-invasie. 
Yekezzez
-
- 2512 messages
- 1126 votes
Alleen jammer dat die link naar moviemeter niet werkt....
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ik zag het ja. Waarschijnlijk wilden ze direct linken naar Zus + Zo, maar is de verwijzing volgens de 'oude' MovieMeter en werkt 'ie nu dus niet meer.
De Russische titel is trouwens grappig: Зус и Зо, dus fonetisch vertaald behalve het &-teken: 'Zoes ie zo'. 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Zo moest je sowieso al nooit naar de site linken... dus die is inderdaad niet opgevangen
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
De invasie is begonnen, niet via land, lucht of zee, maar via het internet...